אל"ם אלעד צורי נכנס לתפקידו כמפקד חטיבה 7

13.07.23
מערכת את"צ

אל"ם אלעד צורי נכנס לתפקיד מפקד חטיבה 7 ('סער מגולן'), במקומו של אל"ם יפתח נורקין, אשר כיהן בתפקיד בשנה ותשעה החודשים האחרונים, וייצא ללימודים בחו"ל.

טקס החילופים נערך הבוקר (חמישי) במחנה "קצביה", בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ובהשתתפות מפקד עוצבת 'געש' (36), תא"ל דדו בר כליפא, מפקדי וחיילי החטיבה, משפחות ומוזמנים נוספים.

"נורקין, סקרנות היא תופעה מולדת ומניעה את האדם למחקר ולמידה, זו ההגדרה הרווחת והמצויה", אמר מפקד עוצבת 'געש', תא"ל דדו בר כליפא, "שנתיים של פיקוד בהצטיינות, של חישול החרב, של העמקה במקצוע הצבאי ובעולם המלחמה בהן העמדת תלמידים הרבה, יצאת ללמוד וללמד. סקרנותך, חדוות העשייה ודרך הפיקוד הכה מיוחדת שלך, היו לי לציוויים ברורים, וכך גם לכל הנקרה בדרכך".

"שותפי, פקודי, אחי ורעי, לימי שגרה ומלחמה, מאחל לך הצלחה רבה", הוא שיתף, "אלעד, אתה שב הביתה ומקבל חטיבה חזקה, מטה מקצועי ומפקדי גדודים דוהרים, יחידה עם שייכות גבוהה וזהות של מצטיינים".

"אני משתוקק ומייחל לראותך מפקד על החטיבה, מנהיגותך הישירה, תבונתך וניסיונך, יכולתך לבקר בחריפות ומתוך הערכה, מעוררים אצלי סקרנות וציפייה אדירה", סיכם תא"ל בר כליפא, "ועכשיו כמפקד חטיבה 7 עם אחריות כבדה, ברוך הבא, תפוס פיקוד - מעתה זה שלך".

"לחטיבה 7 יש יסודות ליבה משלה, אלו שהפכו אותה ורקמו אותה לארגון מיוחד, מאתגר לפיקוד ומחייב את כל מי שנושא על הכתף את תג החטיבה. המורשת והראשוניות - הקמתה ב-1948, על ידי מפקדים ולוחמים שנאספו משורות הפלמ"ח וממחנות ההשמדה, הניחו את אבן הראשה למורשת מפוארת עד היום", הדגיש מפקד חטיבה 7 היוצא, אל"ם יפתח נורקין.

"בשנתיים האחרונות פעלתי כמיטב יכולתי והבנתי כדי לשפר את כשירותה ומוכנותה של חטיבה 7 למשימותיה, לשגרה ולמלחמה. הכרתי משפחות מיוחדות, נפלאות ואצילות שעולמן חרב עליהן, אשר נותנות לנו את הכוח והעוצמה להמשיך ולפקד תוך נטילת הסיכונים בכך. לעולם תמשיכו להיות חלק מאיתנו, ואנחנו מכם".

"אני מאחל החלמה לכל פצועי ונכי החטיבה", ציין אל"ם נורקין, "מפקדי גדודי החטיבה, אני גאה בכם ובאנשיכם. גיליתי מפקדים שנותנים את כל כולם, מובילים את הגדודים להישגים במקצועיות ומשלמים מחיר אישי כבד. תודה למטה היקר שלי, כל אחד ואחת מכם מקצועיים, רציניים, מחויבים וערכיים. צורי, אני מאחל לך הצלחה בתפקיד".

"כולי תקווה שהשלום והביטחון ישלוט במחוזותינו, אך כמו שאמר האלוף יאנוש בן גל ז״ל 'אם תפקוד אותנו השעה, יאמרו אויבינו - כאן שהתה חטיבת המחץ'", הוא הוסיף, "חטיבה 7 ערוכה ומוכנה ליום פקודה. שבע - את החטיבה".

"ביצעתי תפקידים רבים בחטיבה לאורך השנים והיום אני חוזר הביתה", הדגיש מפקד חטיבה 7, אל"ם אלעד צורי, "בתחושת שליחות אדירה והבנת גודל האחריות המונחת על כתפי אני מקבל את הפיקוד על החטיבה".

"אנו מציינים השנה 50 שנים למלחמת יום הכיפורים ו-75 שנים להקמת החטיבה. אז, כמו בכל מלחמות ישראל ובכל המבצעים, חטיבה 7 לחמה ודבקה בערכיה - מוכנות, נכונות להילחם עד כדי חירוף נפש, דוגמה אישית והסתערות לפנים של מפקדים, עמידה במשימה בנחישות ובעקשנות תוך הבנה שגורל המערכה תלוי בנו".

"נורקין, אתה מעביר לי חטיבה חזקה ומאומנת המוכנה למלחמה", אמר אל"ם צורי, "אנשי חטיבה 7, אנו מחויבים לפעול בכל יום על מנת לשפר את מוכנותנו למלחמה, לשפר את רמת הכשירות והמקצועיות שלנו ולדרוש מאנשינו דרישות גבוהות. אני סומך עליכם. שבע - את החטיבה".

קורות חייו של אל"ם יפתח נורקין:
אל"ם יפתח נורקין נולד בשנת 1981 והתגייס בשנת 1999 לחיל השריון.
2017-2015 – שירת כמפקד גדוד "עוז" בחטיבה 7 ("סער מגולן").
2019-2017 – שירת כקצין אגף המבצעים של עוצבת הגליל (91).
2021-2019 – שירת כמפקד החטיבה המרחבית "אפרים".
2023-2021 – שירת כמפקד חטיבה 7 ("סער מגולן").

אל"ם יפתח נורקין בעל תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו.

אל"ם נורקין נשוי ואב לשניים.

קורות חייו של אל"ם אלעד צורי:
אל"ם אלעד צורי נולד בשנת 1981 והתגייס בשנת 1999 לחיל השריון.
2017-2016 – שירת כמפקד גדוד "סופה" (53( בעוצבת "ברק" (188).
2019-2017 – שירת כמפקד גדוד "סער" (74) בעוצבת "ברק" (188).
2021-2019 – שירת כראש ענף תכנון אופרטיבי באגף המבצעים.
2023-2021 – שירת כמפקד חטיבת "הראל" (10).

אל"ם אלעד צורי בעל תואר ראשון בהנדסה תעשיה וניהול ותואר שני בביטחון לאומי
מאוניברסיטת חיפה.

אל"ם צורי נשוי ואב לשלושה