מפקד המכללות הצבאיות ומפקדת העומק, אלוף איתי וירוב, סיים את תפקידו

16.07.23
מערכת את״צ
מפקד המכללות הצבאיות ומפקדת העומק, אלוף איתי וירוב, סיים את תפקידו, בו שירת למעלה מארבע שנים. במקומו נכנס לתפקיד אלוף נמרוד אלוני.

טקס החילופים נערך היום (ראשון), במחנה דיין (גלילות), בראשות הרמטכ״ל, רא״ל רצי הלוי, ובהשתתפות מפקדים נוספים ומשפחות. טקס חילופי מפקד מפקדת העומק התקיים מוקדם יותר החודש.

במהלך ארבע השנים האחרונות, פיקד אלוף וירוב על המכללות הצבאיות שמטרתן להכשיר את סגלי הפיקוד האופרטיביים של מערכות הביטחון תוך תכנון ועיצוב מערכות אסטרטגיות.
אלוף וירוב פיקד גם על מפקדת העומק שייעודה תכנון, הפעלת הכוח והובלת מבצעים מיוחדים, ארוכי טווח ורב-זרועיים במרחב העומק האסטרטגי של מדינות האויב של מדינת ישראל.
"בצה"ל, על אתגריו הרבים, רק השילוב הנכון בין הספר לחרב, בין הידע לפעולה, בין ההכנה לביצוע, הוא זה שיביא את התוצאות הרצויות בהגנה על מדינת ישראל״, אמר הרמטכ״ל, רא״ל הלוי.

״איתי, בתום ארבע שנים בהן פעלת למען עיצוב דמותם והכשרותיהם של קציני צה"ל ומפקדיו ומיקומם בחזית הידע והלמידה, תפקידך מגיע לסיומו – ההישגים רבים ומרשימים״.
״נמרוד, בתפקידך החדש כמפקד המכללות הצבאיות מצפים לך אתגרים רבים ואחריות גדולה – להטמיע ולהעמיק ידע, לפתח ולשכלל יכולות, להוות גשר בין עבר, הווה ועתיד ואת כל אלו לעשות מתוך נכונות לשמור על צה"ל צבא לומד אשר עוצמתו לא נובעת רק מנחת זרועו״, המשיך הרמטכ״ל, ״אני מברך אותך לרגל הצטרפותך לפורום המטה הכללי, אני סומך עליך ובטוח שתצליח להעמיד דורות רבים של מפקדים שידעו לשלב בין ידע ומחשבה לביצוע ופעולה. הדברים שעשית עד היום הם הבסיס הטוב ביותר לקראת האתגר הזה – לוחם, מפקד ואיש ספר".
"הנה אני מעביר פיקוד, בהתרגשות ובתוגה. היה לי לעונג לצעוד בינכם. הייתה לי זכות גדולה״, הצהיר מפקד המכללות הצבאיות היוצא, אלוף איתי וירוב.
״לא תמיד הייתה הדרך רבת הדר והוד, אל זו היתה דרכי שלי. כל חיי הייתי חייל, חייל הייתי כל חיי. ולא דמיינתי אף פעם את המעמד הזה. החלפתי מדי א׳ במדי ב׳, מדי שרד במדים של קרב- אבל המעמד הזה המרגש והאחרון לא דומיין מעולם. לא הותרתי מילים ומשפטים עבורו, לא דברי טעם ולא מליצות של חולין. לא דמיינתי כי יבוא.

הנה אני מעביר את הפיקוד, על המקום שהיה לי לבית בארבע וחצי השנים האחרונות, ונתן לי זכות גדולה להתחנך וללמוד, להתפתח ולהשתנות, ולרכוש חברים ורעים ולראות זריחות. 
הנה אני מעביר את הפיקוד, ובטוח שימשיכו המכללות הצבאיות וצבא ההגנה לישראל להתפתח ולהשתנות, להכשיר ולהיות רלוונטיים, לכל איום, לכל אתגר."
"אם תשאלו מהי רוח הקרב במוסד היסטורי זה, אומר לכם: הצימאון למקצוע, כושר גופני ללא פשרות והברק בעיניים במפגש עם קצינים צמאים לידע״, קבע מפקד המכללות הצבאיות ומפקדת העומק, אלוף נמרוד אלוני.
״נהווה להם דוגמה בהתנהגותינו הקצינית ונהווה להם דוגמה באהבתנו למקצוע הצבאי. הימים הם ימים של מערבולת אזורית, ולא בפעם הראשונה. בין איראן לג׳נין נכין את חניכינו לתפקידם כמפקדים וכמנהיגים. לא נסטה מן העיקר ונזכור כל העת- חניכינו יוצאים מכאן לעולם המעשה ורובם לעולם המלחמה, הצלחתם תהיה במידה גם הצלחתנו, אך כישלונם יהיה כשלוננו הצורב, זו הרוח לאורה נפעל!".