אל"ם נתנאל שמכה נכנס לתפקידו כמפקד חטמ"ר אפרים

20.07.23
מערכת את"צ

אל"ם נתנאל שמכה נכנס לתפקיד מפקד החטיבה המרחבית אפרים במקומו של אל"ם מורדי וייס, אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות, ויעבור לשרת בתפקיד קצין המבצעים של פיקוד הצפון.

טקס חילופי המפקדים נערך אמש (רביעי), באתר "המרפסת של המדינה" שביישוב 'פדואל', במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ובראשות מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל אבי בלוט, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.
 

"מורדי, אתה מסיים היום את המסע שלך כמפקד חטיבת אפרים, מסע מופלא שבו אפרים היה מעוז ראשך", אמר מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, "הפגנת אחריות אין קץ, גיבשת חזון והשכלת לממשו - וכמו תמיד אצלך לא רק השמיים הם הגבול אלא גם הדרך היא דרך ארץ. הכול ברוגע, בקור רוח ובנועם כשמול עיניך תמיד עומדים אנשיך ואתה תמיד מעצימם מכוח אישיותך".

"קידמת את האוכלוסיות השונות בחטיבה, את ההתנדבות בקהילה, את החיבור למולדת ואת תחושת השליחות. אתה מפקד ואדם למופת וקידמת רבות את חטיבת אפרים", תיאר תא"ל בלוט.

"שמכה, ברוך הבא לאוגדת יהודה ושומרון", הוא הוסיף, "אתה ממפקדי השדה הטובים בצה"ל, מפקד עתיר ניסיון ואמיץ שהוכיח עצמו בתפקידים הכי מורכבים- ותמיד בהצטיינות, באחריות ובנחישות. אנו פועלים ללא לאות כדי להבטיח את בטחונם של אזרחי מדינת ישראל באופן שהטרור יפגוש צבא, והאזרחים שגרה".

"לפני מספר שבועות שינינו את דפוס הפעולה ויצאנו למבצע במרחב ג'נין שתכליתו הייתה הרחבת חופש הפעולה", תיאר מפקד אוגדת איו"ש, "במבצע זה השמדנו תשתיות טרור רבות, סיכלנו מחבלים, פינינו מטענים והחרמנו אמל״ח וכספי טרור. ידעו אויבינו כי נגיע לכל מקום בכדי לממש משימתנו ולסכל טרור ולהבטיח כי אין ערי מקלט למחבלים. המבצע איננו עומד בפני עצמו, אלא הוא בסך הכול מהווה אבן דרך לעוד פעולות רבות שנממש בכל הגזרות כדי לשפר את המצב הביטחוני ולסכל טרור".
 
"במהלך השנתיים האחרונות זכיתי לפקד על חטיבת אפרים", שיתף מפקד חטמ"ר אפרים היוצא, אל"ם מורדי וייס, "חטיבה מיוחדת אשר מאגדת לתוכה ייחודיות כפולה - חבל ארץ מופלא ומרכזי בטבורה של מדינת ישראל, אשר בדברי ימי ההיסטוריה של עמנו, גם שימש כערש האומה ובית הגידול לרוחם של הלוחמים לחירות ישראל ולהגנתה. כאן, במרכז חטיבת אפרים, בגבולות נחלת שבט אפרים, הולכת ומנשבת לה רוח מיוחדת של לוחמים שמרחפת מדור לדור".

"ואנו, לוחמי ומפקדי צה״ל, מגיני גזרת אפרים, בשנתה ה-75 של מדינת ישראל, חוליה נוספת בשרשרת הדורות, שוברי הגלים, שואפים לקרבנו מלוא הריאות את אותה רוח מיוחדת, מועצמים ממנה ומנסים בכל כוחנו להתמלא בה", המשיך אל"ם וייס, "נתנאל - אתה מקבל כעת את הפיקוד על החטיבה שהייתה לי לבית בשנתיים האחרונות. בית המורכב מחבורה איכותית של משרתים ומשרתות מהטובים שבטובים. אין לי ספק שמנהיגותך ונסיונך הקרבי שאותו צברת לאורך השנים בגזרות השונות, יעמדו לך בהתמודדות עם האתגרים שעוד נכונו לחטיבה".

"היום מוטלת עלינו החובה לשמור על ביטחון המדינה ותושביה ולהגיד בקול ברור לא שוב", נאם מפקד חטמ"ר אפרים, אל"ם נתנאל שמכה, "עם ישראל שב לארצו לאחר 2000 שנות גלות בהם היה נרדף, עומד היום איתן ונלחם, בונה ומתפתח. עכשיו תורנו, ועלינו- המפקדים והחיילים, בסדיר ובמילואים- לעשות הכול על מנת לשמור על ביטחון אזרחי המדינה. גם בתקופות מורכבות ומסובכות זו היא אחריותינו, להמשיך ולהתייצב לעמוד על המשמר, לעשות הכול כדי שאזרחנו יוכלו לחיות בשקט".

"ברצוני להודות באופן אישי למורדי, במשך שנתיים פיקדת על החטיבה בדרכך שלך והובלת להישגים מצויינים שלנגד ענייך מטרה אחת ברורה-שמירה על אזרחי מדינת ישראל", הוא סיכם, "הערכה רבה לאנשי החטיבה על הירתמותכם ופועלכם למען סיפוק תחושת ביטחון לתושבי האזור".