תא"ל שגיב דהן, נכנס לתפקיד ראש מטה פיקוד הצפון

17.05.23
מערכת את״צ

תא״ל שגיב דהן, נכנס היום (רביעי) לתפקיד ראש מטה פיקוד הצפון. דהן מחליף בתפקיד את תא״ל גיא מרקיזנו, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות ויעבור לשרת כמזכיר הצבאי של שר הביטחון.

טקס חילופי המפקדים נערך בבסיס פיקוד הצפון, בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ובהשתתפות מפקדים נוספים.

״גיא, זו הפעם השניה שדרכינו נפגשות כמפקד ופקוד, כמו בפעם הקודמת אני מרגיש כחברים, שממשיכים לצעוד בדרך המשותפת בשבילים נפרדים״, שיתף אלוף אורי גורדין, ״המסע המשותף היה נהדר, היו בו חוויות שמחוברות לאנשים, וזכינו בארגון עם אנשים טובים, טובים מאוד. אתה ממשיך ופורש את כנפיך ללשכת שר הביטחון, היית לי שותף אמיתי לדרך וכל שנותר לי הוא לאחל לך הצלחה בתפקידך החדש״.

״שגיב״, הוא המשיך, ״אין לי כל ספק כי אתה האדם הנכון, בזמן הנכון לאתגר הזה. בטוחני שתמשיך את הדרך ואת הרוח הטובה של עשייה ושותפות שהוביל גיא, וגם תביא איתך משב רוח רענן לפיקוד וכי תדע להוביל בדרכך את הפיקוד ואנשיו למחוזות חדשים. הצלחתך, הצלחתנו״.

״ניסיתי בתפקיד כל אשר לאל ידי לפעול לטובת הפיקוד ואנשיו, לטובת מוכנותו ליום קרב, לבניין כוחו לחירום, להשקעה בהונו העצום - אנשיו״, סיפר ראש המטה היוצא, ״למשימה הזו אין סוף, כי תמיד אפשר לדייק ולעשות יותר כדי להיות מוכן טוב יותר לקרב. אך אם הנך חי בתחושה שכל יום שעובר זה פחות יום להיערך, הרי שניצלת את הזמן שניתן לך ואת המשמרת שלך בקפידה״.

״שגיב, לא הכרנו לפני המפגש הנוכחי אבל שמך הולך לפניך בכל מקום״, הוסיף תא״ל מרקיזנו, ״רק מתקופת החפיפה בנינו בה ראיתי איך אתה חושב, על מה אתה מאיר והלהט שנגלה בך לקראת כניסתך בעוד מספר דקות לתפקיד, אני מרגיש בטוח שאני מעביר את היקר לי לידיים טובות ואחראיות״.

״דרך ארוכה עשיתי מן המדבר אל ההר, האוויר פה נקי, הכול ירוק ויפה. אל לכל ברור כי המשימה המוטלת פה לפנינו, משמעותית וחשובה לאין ערוך״, אמר תא״ל דהן, ״לאורך שנותיי לחמתי יותר מפעם אחת, אני יודע שהעימות הבא יהיה מורכב, יש אומרים המורכב מכולם. אני מגיע עם תרמיל מלא בניסיון פיקודי ומקצועי אשר התמלא לאורך השנים, (ועדיין יש בו מקום רב)״.

״אך מעל כל מה שצברתי עומדים לי ערכיי״, הוא סיכם, ״למשפחת מרקיזנו ולגיא, תודה רבה על תרומתך הענפה לפיקוד, טביעת ידך מורגשת, רוח העשייה וגישתך החיובית ניכרים בכל תחומי העשייה בפיקוד. אתה הולך למשימה חשובה ומורכבתן ואני מאחל למשפחתך היקרה ולך הצלחה רבה״.