טקס חילופי מפקד עוצבת הכידון

השבוע מונה בטקס חגיגי אל"ם צבי ארדן למפקד עוצבת "כידון", אגד ארטילרי 209, והחליף את אל"ם יאיר נתנס ששירת בתפקיד זה בשנתיים האחרונות

18.04.19
מערכת אתר צה"ל

הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדת "הבשן", תא"ל עמית פישר, מפקדי האגד והאוגדה, בני משפחה ומוזמנים נוספים. אגד ארטילרי 209, הראשון בחיל התותחנים, הוקם ב-1968, ולקח חלק בקרבות היסטוריים רבים ומשמעותיים.

”הערב, במעמד מרגש זה אני מקבל פיקוד על עוצבת 'כידון' אגד ארטילרי 209 - האגד הראשון והוותיק ביותר בחיל התותחנים", נאם אל"ם ארדן, "יאיר, במהלך תקופת הלמידה לתפקיד שמחתי לראות כי הנך מעביר לי יחידה רצינית, כשירה ומוכנה לכל אתגר. השבוע נשב כולנו סביב שולחן ערוך, ונחגוג עם יקירנו את חג פסח, חג החירות, המציין את שחרור עם ישראל מעבדות לחירות. במשך שנים עמינו לא ידע שקט, אלא ניסיונות בלתי פוסקים של אויבנו להשמידו. חלומנו, להיות עם חופשי בארץ ישראל התגשם לפני 71 שנה, וגם היום אויבינו עדיין קוראים תיגר על קיומנו. היום אנו נושאים את הלפיד ועלינו מוטלת הזכות להגן על עמינו. מפקדי האגד ולוחמיו - אתם אלו שביטחון המדינה מצוי במגרשם הפרטי כדרך חיים, והנכם עושים זאת כדרך חובה ומחויבות גם יחד".

"אם הייתי יכול לסכם את השנתיים החולפות במילה אחת, הייתי אומר תודה. אני מבקש שתאמינו במוכנות של האגד ושל מרכז האש, כי השקענו, התאמנו, ייעלנו ועשינו הרבה כדי להיות מוכנים ליום פקודה", סיכם אל"ם נתנס, "תאמינו ותזכרו שלמרות כל זאת - עדיין יש מה לעשות ולשפר, ובעיקר - תאמינו בעצמכם, כי אתם טובים, ומוכנים לאתגר. אתם מהווים עבורי דוגמה ומופת לחברה הישראלית במיטבה. אתם מקיימים הלכה למעשה ציונות רעננה וחדשנית. לוחמים ולוחמות, קצינים וקצינות שעוצרים את מלאכת יומם, מעמיסים את התיק ומצטרפים לחבריהם בתעסוקה המבצעית, בשדות האימונים וייתכן שאף לקרב. אני עומד כאן היום וגאה לומר כי אוגדה 210 הינה חטיבת אש מובחרת היכולה ומוכנה לכל משימה, בכל מקום שתידרש, בכל זמן בכל מצב ובכל עוצמה. צבי, אין לי ספק בכישורייך, בניסיונך, באישיותך כאדם וכמפקד. בטוחני שתשכיל ותוביל את האגד לשיאים חדשים ופסגות נוספות. בעוד רגעים מספר אסיר את תג האגד מעל דופן זרועי ואעבירו ללוח ליבי. גאה על הזכות שנפלה בחלקי לפקד על עוצבת 'כידון' יחד אתכם ולהיות חלק מהמורשת ושרשרת הפיקוד".