תא״ל רפי מילוא הועלה לדרגת אלוף

30.06.22
מערכת את״צ

תא״ל רפי מילוא הועלה לדרגת אלוף. האלוף מילוא עתיד להיכנס בשבועיים הקרובים לתפקיד מפקד פיקוד העורף.

טקס הענקת הדרגות נערך הערב (חמישי), במחנה 'רבין' (הקריה). הטקס התקיים בראשות שר הביטחון, בני גנץ, הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, ובהשתתפות מפקדים נוספים ומשפחת האלוף.

"אני מבקש לברך את רפי ומשפחתו״, אמר שר הביטחון, מר בני גנץ. ״רפי עבר מסלול משובח ומגוון לאורך השנים ואני בטוח שיוכל להביא לידי ביטוי את יכולותיו המבצעיות והבינאישיות הן כמפקד פיקוד העורף והן כחבר בפורום מטכ"ל. אני מודה לך, אלוף אורי גורדין על העבודה יוצאת הדופן שנעשתה בפיקוד העורף, מהטיפול בקורונה והחיבור לרשויות המקומיות, דרך הסיוע למבצעי העלייה ועד התמודדות עם האתגרים השוטפים של הפיקוד. היכולת שלך לבנות את הכוח ולהפעיל אותו הייתה משמעותית מאוד ואני בטוח בהצלחתך גם באתגר הבא בפיקוד הצפון".

"רפי, מהיכרותי איתך לאורך השנים, עוד כמפקד אוגדת עזה כשהיית מג״ד בגזרתי נאמר עלייך כי אתה מפקד שאנשים הולכים אחריו, בעל יכולת לסחוף אנשים במנהיגות גדולה ובצניעות רבה״, אמר הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי. ״בין היתר, בזכות היכולות האלו אתה מקבל את דרגות האלוף ומצטרף לפורום המטה הכללי. כמפקד פיקוד העורף יהיה עליך להבין ששיתופי פעולה מהווים את ציר הצירים. אין מתאים ממך לבצע ולהוביל שיתופי פעולה - בכוח המנהיגות ולא בכוח הפקודה, בכוח הרתימה ולא בכוח הסמכות. אני סומך עליך ובטוח שתבצע את תפקידך כמפקד פיקוד העורף במקצועיות ואחריות רבה".

"כשהתגייסתי היה לי חלום אחד, להיות לוחם בשייטת״, אמר מפקד פיקוד העורף הנכנס, אלוף רפי מילוא. ״היום, אחרי יותר מ-30 שנים בצבא, אני עומד נרגש, קצת נבוך, ובעיקר גאה מאוד לקבל את דרגת האלוף ולהצטרף לפורום המטה הכללי של צה"ל. המעמד המכובד הזה, מאפשר לי רגע לחשוב, להביט לאחור ולהבין את הכוח ובעיקר את הרוח שהביאה אותי עד לרגע זה. זה מתחיל במשפחתה של אימי, ששרדו את אושוויץ ועלו לארץ לאחר המלחמה. מהם למדתי, כדור שלישי לשורדי שואה, את חשיבותה של מדינת ישראל, כבית היחידי לעם היהודי. מהצד השני, משפחתו של אבי - משפחה ישראלית לוחמת. סבי שהיה לוחם בבריגדה היהודית טרם הקמת המדינה, ודרך בן דודי אהרון יחזקאל ז"ל, שהיה לוחם מילואים בצנחנים ונהרג במהלך מלחמת לבנון השניה. מצד זה של משפחתי, למדתי להיות לוחם, למדתי מהי הקרבה, ולמדתי את הצורך והחובה להילחם ולשמור על המדינה שלנו. זוהי זכות גדולה ואחריות אדירה – תודה על האמון".