התקיפות האחרונות ברצועה - מהאוויר ומהים

במהלך הלילה תקפו כוחותינו כ-160 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, מתוכם ארבעה מבני שלטון של ארגון הטרור חמאס המשמשים למטרות צבאיות. בין היעדים שנתקפו: מבנה המשמש את הכוח הצבאי של חמאס ואת הכוח המודיעיני הצבאי של הזרוע הצבאית של חמאס, מנהרת טרור התקפית בדרג' תפח, ארבעה מתחמים צבאיים בעיר עזה, בית חאנון, ג'בליה וחאן יונס וכן עמדת שיגור ירי תלול מסלול של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס. צפו בתיעודים מהיממה החולפת

13.11.18
מערכת אתר צה"ל

תקיפת נכסים ייחודים - בניינים רבי קומות ששימשו את הטרור החמאסי


"ההתקפה הזו שונה באופן מאוד משמעותי מדברים שעשינו בעבר, מבחינת כמות ואיכות המטרות", מספר קצין בכיר בחיל האוויר על התקיפות המשמעותיות ביממה האחרונה. "יש פה עליית מדרגה משמעותית בפגיעה במטרות גדולות מאוד - בניינים של שש-שבע קומות בלב העיר עזה, שהתקיפה שלהם מייצרת אפקט מאוד משמעותי על הצד השני".

תקיפת יעדי טרור ברצועת עזה במהלך הלילה


"בכל צוק איתן תקפנו שתי מטרות כאלה, ורק הלילה תקפנו ארבע", הוא ממשיך, "זה לא רק בניין שנפגע - הוא מושמד כליל בלב שכונה אזרחית, וזה אתגר מקצועי מאוד גדול לעשות את זה, ודורש ברמה הטקטית שלנו זה דורש מיומנות גבוהה של הכוח ושל כלי הטיס".

תקיפת כוח ימי של ארגון הטרור חמאס


"הפעולות שלנו מאוד מאוד אגרסיביות", הוא מדגיש, "אנחנו לא רוצים להיות במצב של פינג פונג סביב כל רקטה - אנחנו גובים מהאויב מחיר מאוד גבוה. אנחנו לא רק מניחים אותו, אנחנו רואים אותו במקורות שלנו ויש לתקיפות האלה השפעה - מי שרואה את זה בעיניים מבין מה המשמעות. אנחנו לא רק מניחים הנחות - אלא רואים את ההשלכות מהמקורות שלנו".

תקיפת מבנה המודיעין


"ביצענו עשרות תקיפות מהתחלת המבצע, והתמקדנו במטרות טרור ייחודיות כמו מטה ביטחון הפנים. כרגע, אנחנו עסוקים בתכנון המהלכים הבאים מתוך הבנה שהדברים האלה יכולים להירגע מצד אחד, ולהאיץ מצד שני. אנחנו ממשיכים להיות ערוכים מאוד חזק, גם בהגנה וגם בהתקפה. נעשה ככל הנדרש להחזרת השקט לתושבי הדרום - אנחנו מתכוננים למציאות שבה תושבי ישראל חיים בשקט".

תקיפת תחנה הטלוויזיה של חמאס "אל אקצא"

תקיפת המנגנון לבטחון פנים של ארגון הטרור חמאס

תקיפות צה"ל ברצועה