משחקי מלחמה בתהליך פיתוח הידע המערכתי: לקחים והבנות מפיקוד המרכז - סא"ל ד"ר לירז

01.10.17
סא"ל ד"ר רום לירז הוא ראש ענף פיתוח ארגוני במחלקת מדעי ההתנהגות של צה"ל

להאזנה למאמר בפלטפורמות נוספות

פורסם לראשונה באוקטובר 2017.

לקריאת המאמר בפורמט PDF לחץ כאן

תקציר המערכת - 

בתנאים של אי-וודאות, עמימות, והשתנות מהירה שמאפיינים את הסביבה האסטרטגית, הווה משחק המלחמה האסטרטגי מהווה כלי עוצמתי לפיתוח ידע מערכתי במפקדות הבכירות. אבל כדי להיות מועילים, צריכים משחקים אלה צריכים להתאים לנסיבות של הארגון שמתעסק בהם כדי להיות מועילים. הערך המוסף שצפוי ממשחק מלחמה, תלויי במקום שלו בתהליך פיתוח הידע, בהנכונות לשחק ובמורכבות הסביבה הארגונית, כמו גם בשיטת המשחק: לפעמים ראוי לבחור שיטה סטטית של משחק (משחק מבוסס תרחיש) ולפעמים עדיף משחק דינמי, בנוסף על הנסיבות שבהן משחק אינו יאה לפיתוח ידע בכלל. על המפקד לעצב את משחק המלחמה הראוי ולהתגבר על מגבלות הפלטפורמה הנזכרות במחקר זה, כדי למצות את הפוטנציאל העצום.

לקריאת המאמר בפורמט PDF מונגש לחץ כאן