כל מה שאתם צריכים לדעת על תוכנית 'ממדים ללימודים'

תוכנית ׳ממדים ללימודים׳, פועלת בשותפות עם האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון משנת 2016, התכנית מוקירה את החיילים הלוחמים המשוחררים, על שירותם ותרומתם למדינה וכן מחזקת אוכלוסיות ייחודיות. בשנה החולפת, קיבלו כ-12,400 חיילים משוחררים מלגה ללימודים. על אף אתגרי השנה והעליה של יותר מ-100% בהיקף הנרשמים הצלחנו לעמוד במימון כלל המילגות. אז מי זכאי למלגה? ומה היא מעניקה? כל הפרטים

18.09.21
מייא הררי, מערכת אתר צה"ל

"ממדים ללימודים" היא מלגה המיועדת ללוחמים משוחררים ואוכלוסיות ייחודיות משוחררות, ומעניקה סיוע של 75% משכר הלימוד האוניברסיטאי לתואר ראשון או לתואר שני. 25% נוספים מדמי שכר הלימוד ישולמו בעזרת הפיקדון שניתן לחיילים משוחררים ע"י האגף והקרן למשוחררים.

עד כה, התוכנית מומנה מתקציבי התרומות בעזרת שותפינו - ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), קרן ׳יחד למען החייל׳ וקרן ׳אדמונד דה רוטשילד׳. בתאריך 24/05 חוקק חוק "ממדים ללימודים" אשר יאפשר את המשך התכנית.

הזכאות לקבלת המלגה נקבעת ע"י צה"ל בתום שירות החובה וכוללת:

חיילים לוחמים ואוכלוסיות מיוחדות משוחררים, שהתגייסו (יום החיול) החל מ-01.07.13 ואילך.
להלן תנאי הזכאות-
1. לוחמים ששירתו לפחות 75% מתקופת שירותם כלוחמים.
2. חיילים השייכים לאחת מהאוכלוסיות הבאות: חיילים בודדים משוחררים, זכאי תשמ"ש-הורים, עולים חדשים* (כהגדרת צה"ל) ובני מיעוטים.

*עולים חדשים שימו לב! אנו ממליצים לבדוק זכאותכם לקבלת מלגה שמממנת את מלוא שכר הלימוד מטעם משרד העלייה והקליטה על ידי פניה למנהל הסטודנטים במוסד בו אתם לומדים.

הזכאים למלגת ״ממדים ללימודים״ לשנ"ל תשפ"ב יקבלו בשבועות הקרובים את המלגה.

תנאי המלגה המלאים והסברים מפורטים ניתן למצוא באתר האגף והקרן לחיילים משוחררים או בטלפון 03-7776770.

צה״ל ומשרד הביטחון ימשיכו לפעול למען חיילי צה"ל.