מפקד מרכז האש באוגדת עזה על איך נראית פעילות בזמן מבצע

13.05.23
מערכת את"צ

זה מספר יממות שכוחות הביטחון הישראליים נמצאים במבצע "מגן וחץ" מול ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. מאפיין בולט של המערכה הזו הוא חילופי האש בגבול האוגדה, ומצאנו את האדם המושלם שיסביר קצת יותר לעומק - מה בדיוק קורה שם?

"אנחנו נמצאים בעיצומו של היום החמישי של מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה", מסביר מפקד מרכז האש של אוגדת עזה, סא"ל ע', "חופת האש של האוגדה ביצעה במהלך המבצע תקיפות משמעותיות ביותר נגד מטרות טרור ברצועה. לצד הכנת המטרות מראש, ישנו מאמץ שמתנהל אך ורק מהאוגדה, והוא: מאמץ לאיתור פעילים בדרכם לביצוע פיגוע, או מיד לאחר שביצעו פיגוע - וסיכולם".

"ביום הראשון של המבצע זיהינו בזמן אמת רכב, ובו שני פעילים עם טיל "קורנט" בדרך לעמדת שיגור נ"ט ליד אזור חאן יונס", משחזר סא"ל ע', "עקבנו אחריהם עד שהגיעו לאזור שכבר הכרנו מראש כעמדת השיגור, ולפני שהספיקו לצאת מהרכב - כלי טיס תקף אותם. בפעולה הזו סוכל ירי נ"ט לעבר שטח מדינת ישראל".

 

"זהו מאמץ שמתנהל מתאי התקיפה של האוגדה", מפרט סא"ל ע', "אנו אוחזים את המרחבים האלה שחקרנו מראש, באמצעות שלל אמצעי תצפית שעומדים לרשותנו - מהאוויר ומהקרקע. אנחנו יודעים איפה ומתי להתמקם, הודות לאינדיקציות של השב"כ, וכך, בתאי התקיפה, אנחנו יודעים להתמקם במקום הנכון ובזמן הנכון".

והוא לא מגזים - מתוך נתוני המבצע שנאספו עד כה, ניתן לראות בקלות מגמה שמגבה אותו: "אנחנו מזהים בעקבות התקיפות האלה ירידה של 50% בהיקף ירי המרגמות לשטחנו. מדובר בשכלול משמעותי שקורה בזכות שיתוף פעולה הדוק עם חיל האוויר, אמ"ן והשב"כ. הוא מאפשר לנו להוציא לפועל סיכול משמעותי, שפוגע באופן ישיר ביכולת ארגון הטרור גא"פ להוציא לפועל מתווים התקפיים לשטחנו. מרכז האש של האוגדה ימשיך לעמוד איתן כנגד פיגועים וכנגד הוצאת מתווים התקפיים של הגא"פ".