מערכת את"צ

 

12:08: בתום הערכת מצב בפיקוד העורף, הוחלט להסיר את כלל ההגבלות בכל הארץ החל מיום ראשון, 14.5.2023, בשעה 12:00.

01:37: בתום הערכת המצב בצה"ל הוחלט לפתוח את כלל חסימות הצירים במרחב עוטף עזה החל מהשעה 06:00.

00:41: בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על הסרת ההגבלות באופן הדרגתי. הנחיות אלו עלולות להשתנות בכפוף ובהתאם להערכת מצב.

כצעד ראשון, בשעה 6:00 בבוקר (ראשון) יוסרו ההגבלות ביישובים המשתייכים לאזורי ההנחיות מערב הנגב, מרכז הנגב, מערב לכיש ולכיש.

בשעה 12:00 יוסרו ההגבלות ביישובים המשתייכים לאזור ההנחיות עוטף עזה.

צה"ל מבקש להישמע להנחיות פיקוד העורף.

יום שבת - 13/05/2023

23:56: צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה.

23:28: בהמשך לדיווח, זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, השיגור הנוסף נפל בשטח פתוח.

23:12: הופעלה התרעה במרחב עוטף עזה. 

22:31: בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה, כלי טיס של צה״ל תקפו לפני זמן קצר שני משגרי רקטות מוטמנים של ארגון הטרור גא״פ ברצועת עזה.

22:11: הופעלה התרעה בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה. 

22:09: הופעלה התרעה בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה. 

21:58: בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה, כלי טיס של צה״ל תקפו לפני זמן קצר שלושה משגרי רקטות מוטמנים ומוצב צבאי ששימש לאימונים של ארגון הטרור גא״פ ברצועת עזה.

21:46: צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה.

21:42: הופעלה התרעה בערים חולון, ראשון לציון ומרחב עוטף עזה. 

21:17: הופעלה התרעה בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה. 

19:55: כלי טיס של צה"ל תקפו 6 מפקדות מבצעיות ששימשו פעילים של היחידה הרקטית בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. המפקדות שימשו את היחידה לתכנון ושליטה על הירי הרקטי שמכוון לעבר שטח ישראל, ומאחת מהן התנהלה לחימה במבצעים "שומר החומות" ו"עלות השחר".

 

אחת מהמפקדות שהותקפו שימשה את האחראים על ייצור רקטות מהיחידה הרקטית, שמפקדיה עלי ע'אלי וסגנו אחמד אבו דקה סוכלו מוקדם יותר השבוע.

18:10: כלי טיס איתר ותקף פעיל טרור ועמדת שיגור מרגמות ממנה זוהה ירי לעבר שטח מדינת ישראל.

 

18:01: לסיכום נתוני מבצע "מגן וחץ" נכון לשעה 16:00 לחצו כאן.

17:49: הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, קיים הערכת מצב מבצעית בקריה, בהשתתפות חברי פורום מטכ"ל ונציגי שב"כ. במסגרת הערכת המצב, אישר הרמטכ"ל תכניות יזומות והתקפיות להמשך. "השגנו במערכה הישגים גבוהים מאוד", אמר הרמטכ"ל, "ממכת הפתיחה ואילך ההישגים מתעצמים ונצברים. המשך הירי של הגא"פ מאפשר לנו להעמיק את ההישגים".

"אנחנו ערוכים להמשיך את הסיכולים הממוקדים ואת התקיפות באופן מדויק וגובר, כפי שעשינו בימים האחרונים. ההישגים מתאפשרים בזכות החוסן וההקפדה על הנחיות ההתגוננות על ידי תושבי מדינת ישראל בכלל, ועל ידי תושבי הדרום בפרט".

15:52: כלי טיס תקפו שלושה משגרי מרגמה ועמדה צבאית של ארגון הטרור גא"פ ברחבי רצועת עזה. במהלך היום הותקפו 13 משגרי רקטות מוטמנים ברחבי הרצועה.

 

14:39: מפקד מרכז האש באוגדת עזה על התקיפות המשמעותיות ברצועה: "אנחנו מזהים בעקבות התקיפות ירידה של 50% בהיקף ירי המרגמות".

 

14:01: צה"ל תקף שלושה משגרי רקטות מוטמנים של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה.

 

13:03: מצורפים תיעודים של יירוטי כיפת ברזל והמראות מטוסים במהלך המבצע.

 

 

10:34: צה"ל תקף משגרי רקטות, מתחם ירי נ"ט ועמדה צבאית של הגי'יאהד האיסלאמי הפלסטיני.

מטוסי קרב וכלי טיס תקפו שישה משגרי רקטות ומרגמות של הגא"פ ברחבי רצועת עזה. ביניהם, גם משגרים מהם זוהה ירי לעבר שטח מדינת ישראל בימים האחרונים.

שניים ממשגרי הרקטות שהותקפו בשכונת זייתון שבצפון רצועת עזה, ממקומים בסמוך לבית הספר אלאמאם אלשאפע. צה"ל תקף לפנות בוקר כדי לנטרל את איום המשגרים וללא הימצאות של אזרחים בלתי מעורבים בסביבה. מהמשגרים שנוטרלו בוצע ירי לעבר שטח מדינת ישראל גם במהלך מבצע "שומר החומות" ומבצע "עלות השחר".

גם במקרה הזה, ניתן לראות כיצד ארגון הטרור גא"פ משתמש באוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה, ממקם את נכסיו הצבאיים בסמוך למבנים אזרחיים ובכך מסכן חיים רבים של בלתי מעורבים.

בנוסף, שובש מתחם ירי נ"ט של ארגון הטרור גא"פ והותקפה עמדה צבאית של הארגון.

 

8:59: לסיכום נתוני מבצע "מגן וחץ" נכון לשעה 8:00 לחצו כאן.

6:15: כלי טיס תקף בלילה מפקדה מבצעית של בכיר גא"פ ברצועת עזה, המשמשת לתכנון ופיקוד על פעולות טרור כנגד ישראל.

המפקדה שימשה את מחמד אבו אלעטא, בכיר ביחידה הרקטית של גא"פ. מדובר באותה היחידה עליה פיקד אחיו, בהא אבו עלעטא, אשר סוכל במהלך מבצע "חגורה שחורה". אבו אלעטא נוהג בעתות חירום לנטוש את מפקדתו ולהתמקם בבית חולים שיפא כמקום מסתור בין אוכלוסייה אזרחית, תוך שהוא ממשיך לפעול ולנסות להכווין טרור נגד מדינת ישראל.

כמו כן, במהלך הלילה כלי טיס נוסף תקף מפקדה מבצעית נוספת של בכיר גא"פ ברצועה, המשמשת להכוונת ירי עבר שטח מדינת ישראל. המפקדה שימשה את חאלד עזאם, פעיל בכיר בכוח הרקטי בחטיבת עזה של הגא"פ.

שבעה משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים נתקפו במהלך הלילה ברחבי הרצועה, ביניהם גם משגרים מהם זוהו שיגורים לכיוון עוטף עזה אתמול (שישי). בנוסף, כלי טיס תקף אתמול בערב (שישי) עמדת שיגור מרגמות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בדרום רצועת עזה, מיד לאחר שזוהו ממנה שיגורים לעבר מדינת ישראל.

5:03: הופעלה התרעה בעיר אשקלון ובמרחב עוטף עזה.

יום שישי - 12/05/2023

22:11: כלי טיס תקפו שתי מפקדות מבצעיות נוספות של הגא"פ ברצועת עזה. המפקדות שימשו כמה מפעילי הארגון לתכנון ושליטה על הירי הרקטי של הארגון ברצועת עזה.

20:46: מטוסי קרב וכלי טיס תקפו בשעות האחרונות כ-15 משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הגא"פ בעזה. מאותם מטרות שוגרו רקטות ומרגמות לעבר שטח ישראל בימים האחרונים.

19:16: כלי טיס תקפו שתי מפקדות מבצעיות של הגא"פ ברצועת עזה, המשמשות לתכנון ושליטה על הירי הרקטי של היחידה הרקטית של הארגון ברצועת עזה. המפקדות שימשו כמה מבכירי הארגון, ביניהם עאמר אבו טיר, פעיל ביחידה הרקטית של הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני באיזור חאן יונס.

18:15: בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ סוכל איאד אלחסני, אחראי תיק המבצעים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. אלחסני החליף את חליל בהיתיני שסוכל ביום הראשון למבצע "מגן וחץ", כמפקד הלחימה במרחב הרצועה של הגא"פ.

הרמטכ"ל בבסיס אמ"ן בדרום בעת סיכול איאד אלחסני

17:13: לסיכום נתוני מבצע "מגן וחץ" נכון לשעה 16:00 לחצו כאן.

15:32: כלי טיס של צה"ל תקפו שתי מפקדות מבצעיות של היחידה הרקטית בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, המשמשות לתכנון וניהול של הירי הרקטי לעבר שטח מדינת ישראל. אחת המפקדות שהותקפו שימשה את אחמד אל חשאש, אחראי הירי הרקטי בגזרת רפיח.

14:19: כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר עמדת שיגור מרגמה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בצפון רצועת עזה, ממנה שוגרו מרגמות אתמול (חמישי) לשטח מדינת ישראל. בנוסף, מסוק קרב תקף עמדה צבאית של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בדרום רצועת עזה ומשגרי רקטות מוטמנים של הארגון ברחבי הרצועה.

14:00: להנחיות המיוחדות בעורף המתעדכנות בפורטל החירום הלאומי - לחצו כאן. ההנחיות תקפות החל מיום שישי, 12 במאי 2023 בשעה 14:00 ועד יום שבת, 13 במאי 2023 בשעה 20:00.

12:18: מטוסי קרב תקפו 4 מוצבים צבאיים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, שאחד מהם משמש את מפקד חטיבת רפיח של הארגון. כמו כן, תקף כלי טיס עמדת שיגור מרגמות של ארגון הטרור בדרום רצועת עזה.

בנוסף, הבוקר (שישי) כלי טיס של צה"ל תקף את מרחב הירי בדרום הרצועה ממנו ביצע הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ירי רקטי לעבר עוטף עזה.

12:06: הופעלה התרעה במרחב יהודה ועוטף עזה.

11:08: הופעלה התרעה במרחב עוטף עזה.

08:40: טרם סיכולו של סגן מפקד הכוח הרקטי של הגא"פ, אחמד אבו-דקה, נעשו מספר פעולות כדי לאפשר את התקיפה, תוך הימנעות ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים.

השבוע, בליל יום רביעי (10/5), במבצע משותף של אמ״ן, חה״א ושב״כ נצפה אבו-דקה באמצעות כלי טיס, צועד מביתו ללא משפחתו, אל עבר דירת המסתור בה שהה.

חשיפתו אפשרה לעקוב אחריו ולפעול במקום ובזמן המתאים ביותר. בעבר היו ניסיונות לסכל אותו אך אלו נעצרו לאור הימצאות בלתי מעורבים רבים בסביבתו.

 

07:07: צה״ל תקף הלילה מוצבים צבאיים ומשגרי רקטות מוטמנים של ארגון הטרור הג׳יהאד האסלאמי הפלסטיני.

 

06:00: לסיכום נתוני מבצע "מגן וחץ" נכון לשעה 06:00 לחצו כאן.

יום חמישי - 11/05/2023

23:52: ראשוני: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך.

22:58: עם קבלת דיווח על פגיעה ישירה של רקטה בבניין ברחובות הערב (ה׳), הוקפצו כוחות של חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף לסייע באיתור אחר הנעדרים וחילוץ הפצועים והלכודים. 

 

"ערב טוב, אנחנו אחרי אירוע קשה של פגיעה ישירה של רקטה במבנה ברחובות", אמר אלוף רפי מילוא, מפקד פקע"ר, "אני רוצה מפה להשתתף בצער המשפחה. יש פה כוחות גם שלנו, של פיקוד העורף, משטרת ישראל, כבאות והצלה ומד״א שכרגע מבצעים סריקות גם במבנה עצמו, שנפגע וגם מסביב במבנים נוספים כשהמשימה שלנו היא לוודא שאין פה לכודים נוספים".

"אנחנו מתחקרים ולומדים מהאירוע על מנת להתשפר ולחזק את ההגנה", המשיך, "מה שחשוב ללמוד ואפשר ללמוד מהאירוע הזה זה שכיפת ברזל למרות היכולות המדהימות שלה, היא לא נותנת הגנה מלאה ולכן חשוב מאןד להמשיך להשמע להוראות של פיקוד העורף".

19:40: צה"ל תקף פעיל ששיגר פצצות מרגמה לשטח מדינת ישראל בדרום רצועת עזה ואת המשגר ששימש אותו. צפו בתיעוד:

 

19:01: כלי טיס תקפו מוקדם יותר היום (ה') שני משגרי רקטות מוטמנים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה.

 

כמו כן, הותקפה מנהרה תת-קרקעית התקפית של הארגון. חאלד מנצור, פעיל טרור שסוכל במבצע "עלות השחר", קידם במנהרה זו מתווי טרור.

 

בנוסף, כלי שיט תקף מתחם צבאי שבו ממוקמת עמדה צבאית בשימוש הכוח הימי של הגא"פ במרכז רצועת עזה.

 

התושבים מתבקשים להישמע להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות בפורטל החירום הלאומי.

18:51: צה"ל תקף משגרי רקטות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, מיד לאחר שבוצע ממנו שיגור לעבר ישראל. צפו בתיעוד:

 

18:01: פורסם תיעוד סיכול חוליית שיגור רקטות של הגא"פ מאתמול (רביעי):

 

17:41: כחלק מהמערכה הכוללות למול ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, בימים האחרונים צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו ברחבי איו"ש 25 פעילי טרור המשויכים לארגון.

17:14: מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, וראש להק אוויר, תא"ל עומר טישלר, מפקדים על הסיכול ברצועת עזה מבור חיל האוויר:

17:00: דברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו:

"יש במבצע פעולה מרשימה של המודיעין שלנו על כל שלוחותיו, וגם בדגש של השב"כ. חיל האוויר ואנשי אמ"ן פועלים בהירואיות; הם וכוחות הקרקע שלנו עושים עבודה בלתי רגילה בבידוד המרחב ומול כל סכנה קרקעית".

16:41: צה"ל והשב"כ תקפו וסיכלו בכיר נוסף של הגא"פ, אחמד אבו דקה, סגן מפקד הכוח הרקטי בארגון הטרור. 

אבו דקה היה אחראי על ירי רקטי לעבר שטח ישראל בימים האחרונים, בפרט לשטח שדרות, ועל הניהול השוטף של הכוח. אבו דקה פעל רבות לקידום, תכנון וביצוע של פיגועי ירי רקטי לשטח ישראל. בנוסף, לקח חלק במטחי הירי של הכוח במבצע "שומר החומות" ובמבצע "עלות השחר" לעבר העורף הישראלי.

14:30: לסיכום נתוני מבצע "מגן וחץ" נכון לשעה 14:30 לחצו כאן.

14:11: צה"ל תוקף מטרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה.

12:55: כלי טיס תקף חמ"ל ששימש להכוונת ירי טילי נ"ט של ארגון הגא"פ במרחב הרצועה.

11:38: כלי טיס תקף עמדת תצפית להכוונת שיגורי נ"ט של הגא"פ ברצועת עזה:

11:25: תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה אתמול, בעזרת שיתוף פעולה מודיעיני-אווירי ייחודי:

10:05: כלי טיס תקף עמדה לשיגור פצצות מרגמה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בצפון עזה:

08:25: הופעלה התרעה בקיבוץ כיסופים.

08:17: לסיכום נתוני מבצע "מגן וחץ" נכון לשעה 07:00 לחצו כאן.

08:12: תיעוד יירוטי רקטות של הגא"פ על ידי מערכת כיפת ברזל אתמול (רביעי):

07:29: תיעוד משיגורים כושלים של הגא"פ שנפלו בתוך שטח רצועת עזה:

07:08: הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי וראש השב"כ, רונן בר, הלילה (חמישי) ב"בור" בקריה, במהלך סיכולו של מפקד הכוח הרקטי של הגא"פ.

06:55: במהלך תקיפת מטרות של ארגון הטרור גא"פ ביממה האחרונה על ידי כלי טיס של צה"ל, זוהו שני ילדים בלתי מעורבים בטווח התקיפה. בעקבות הזיהוי, המטוס חדל את התקיפה.

 

03:05: מטוסי קרב של צה"ל תקפו וסיכלו את עלי ע'אלי, מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בזמן שהיה בדירת מסתור בחאן יונס. על פי דיווחים, בתקיפה נהרגו שני פעילי גא"פ נוספים שהיו עימו בדירת המסתור.

1:42: צה"ל תקף מטרות של הגא"פ ברצועת עזה.

יום רביעי - 10/05/2023

 

22:22: מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו אתר לייצור אמל"ח של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. בנוסף, הותקפה מפקדה של היחידה הרקטית של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בבית להיא שבדרום רצועת עזה, ובו חמ"ל שמשמש לתכנון ושליטה של מתווי ירי לעבר שטח ישראל.

 

לסיכום נתוני מבצע "מגן וחץ" נכון לשעה 21:30 לחצו כאן.

21:24: כלי טיס של צה"ל תקף עמדת ירי נ"ט של הגא"פ בדרום רצועת עזה. לפי ההערכה, העמדה שימשה את חוליית הטרור שנתקפה ברכבה על ידי מטוסי צה"ל אמש (שלישי) סמוך לחאן יונס, במטרה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל.

אחד מהפעילים שסוכלו אתמול הוא סאא׳ד ג׳ואד עבד פרואנה, שהיה חבר בחולית נ"ט שקידמה פיגועים במבצע "שומר החומות" והיה מעורב בשורת ניסיונות לבצע פיגועי ירי נ"ט לאורך התקופה האחרונה.

הפעיל השני שסוכל הוא ואאל מוחמד צברי אגא, חבר חוליית נ"ט בחאן יונס שהיה מעורב בניסיונות קידום פיגועי נ"ט במבצע "עלות השחר".

21:12: צה"ל ביצע יירוט מבצעי ראשון באמצעות מערכת "קלע דוד". היירוט התרחש מעל שמי גוש דן בעקבות רקטה ששוגרה מרצועת עזה.

20:56: כלי טיס תקף מוקדם יותר היום עמדה צבאית של הגא"פ ברפיח, לאחר שבשעות הצהריים בוצע ירי מרגמות ממרחב העמדה לעבר שטח מדינת ישראל. צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור של הגא"פ ברצועת עזה.

20:34: מסוקי קרב תקפו ארבעה מתחמים צבאיים של הגא"פ ברצועת עזה, בהם מתחמים המשמשים לאחסון אמצעי לחימה. בנוסף, הותקף מתחם צבאי המשמש את הכוח הימי של הארגון. בשעה זו צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור של הגא"פ ברצועה.

 

19:59: צה"ל תוקף מטרות טרור של הגא"פ.

19:34: הופעלה התרעה בערים שדרות, אשקלון, מרחב עוטף עזה, באר שבע, תל אביב ובמרחב גוש דן.

18:03: בהתאם להערכת המצב, מצורפות ההנחיות המיוחדות בעורף המפורסמות בפורטל החירום הלאומי, ההנחיות תקפות החל מרביעי, 10 במאי 2023, ב-18:00 ועד שישי, 12 במאי 2023, ב-14:00:

17:15: סיור הרמטכ"ל באוגדת עזה:

16:55 הופעלה התרעה במרחב עוטף עזה.

16:49: צה"ל תקף עמדות צבאיות של הגא"פ ברחבי רצועת עזה. מסוקי קרב תקפו לפני זמן קצר עמדה צבאית השייכת לארגון הטרור בצפון רצועת עזה. במקביל, תקפו המטוסים עמדה צבאית של הארגון בדרום רצועת עזה.

16:22: מטוסי ומסוקי קרב תקפו כ-40 משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הגא"פ ברחבי רצועת עזה. צה"ל ממשיך גם בשעה זו לתקוף משגרים ועמדות נוספות של ארגון הטרור. התושבים מתבקשים להישמע להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות בפורטל החירום הלאומי.

15:43: מטוסי קרב תקפו שתי עמדות שיגור מרגמות השייכות לגא"פ ברחבי רצועת עזה.

14:29: הופעלה התרעה בעיר ראשון לציון ובמרחב השפלה.

14:23: הופעלה התרעה בעיר תל אביב ובמרחב גוש דן.

14:17: צה"ל תוקף אמצעי שיגור רקטות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה.

14:04: הופעלה התרעה בעיר אשדוד, עוטף עזה ובמרחב לכיש.

13:59: הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, סייר באוגדת עזה וקיים הערכת מצב עם מפקד פד"ם, מפקד אוגדת עזה ומפקדים נוספים. במסגרת הסיור, פגש את הכוחות בשטח והוצגה לו היערכות צה"ל לתרחישי ההגנה וההתקפה שונים.

13:47: מטוסי קרב תקפו משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים השייכים לארגון הטרור ג'יהאד אסלאמי פלסטיני ברחבי רצועת עזה, זאת בהמשך לזיהוי פעילויות של חוליות טרור סמוך לבורות שיגור ירי תלול מסלול. התושבים מתבקשים להישמע להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות בפורטל החירום הלאומי.

13:31: הופעלה התרעה בעיר אשקלון ובמרחב לכיש.

13:28: הופעלה התרעה בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה.

12:35: צה"ל תוקף אמצעי שיגור רקטות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה.

12:23: כלי טיס תקף רכב ובו פעילי טרור שהיו בדרכם לעמדת שיגור רקטות בחאן יונס.

יום שלישי - 09/05/2023

 

20:00: מתוך דברי הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי:

"המסר לאויבינו הוא ברור: מי שיורה מטח רקטות לשדרות, מי שפועל ללא הרף להביא להרג אזרחים ישראלים מעזה ובאכוונות באזורים אחרים, אינו חסין. במשך מספר שנים אנו מנהלים מאמץ להביא ליציבות ולרגיעה ברצועת עזה, על מנת לאפשר חיים בטוחים ושקטים לתושבי הדרום. מאמץ זה נפגע כאשר ארגון הג'יהאד האסלאמי מבצע פעולות התקפיות כנגד אזרחי ישראל. לכן פעלנו באופן ממוקד אל מול אלו המערערים את היציבות הביטחונית ואנו נעמיק את פעולתנו ככל שיידרש".

"בפעולה מדויקת פגענו ביעדי הטרור, תוך צמצום הפגיעה בבלתי מעורבים, ככל שניתן. אילו היה אפשר, היינו מבצעים זאת ללא פגיעה כלל בבלתי מעורבים, אך צריך לזכור – הטרור פועל מתוך אוכלוסיה אזרחית כחלק משיטה ובכך מסכן את תושבי רצועת עזה. הטרור מכוון לפגוע בבלתי מעורבים בצד שלנו, אנו עושים כל מאמץ למנוע פגיעה בבלתי מעורבים בצד שלהם, החוסן של תושבי הדרום מאפשר לצה"ל לפעול ככל שיידרש, צה"ל ימשיך בפעילות מבצעית בכל עת ובכל גזרה ויהיה ערוך ומוכן לכל התפתחות".

17:36: כלי טיס של צה"ל תקף חוליית נ"ט של הגא"פ שנסעה ברכב בדרכה לעמדת ירי, בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. כלי תצפית של צה"ל עקבו אחר פעילות החוליה ותקפו אותה כשהייתה בדרכה לעמדת הירי.

14:24: הרמטכ"ל קיים הערכת מצב מבצעית בהשתתפות בכירי צה"ל והשב"כ בבור בקריה. בדיון הוצגו תוכניות פעולה להמשך בהתאם להתפתחויות האפשריות, ומוכנות צה"ל בהגנה ובהתקפה בכלל הזירות.


11:47: 
תיעוד סיכולי בכירי הגא"פ ברצועת עזה:

07:54: כוחות הביטחון פעלו בקסבה שבעיר שכם.

06:01: צה"ל תקף עשרה אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני.

05:30: דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

"צה"ל יצא הלילה יחד עם שב"כ לפעולה ממוקדת מול בכירי גא"פ בעזה, שהיוו גורם מערער ליציבות הבטחונית. קראנו למבצע "מגן וחץ", הוא מבצע בהגנה ובהתקפה. בתקיפה נפגעו בכירים שהובילו ירי מעזה בחודשים האחרונים ועסקו בארגוני פיגועים נוספים לעבר אזרחי ישראל ובאיו"ש לאורך זמן. מי שירה מטח רקטות לשדרות באמצע היום לא יהיה חסין, מי שסיכן חיי ישראלים ומי שפועל ללא הרף לפגיעה בביטחון ישראל לא ישאר ללא פגע. התקיפה המדויקת היא תוצאה של עבודה משותפת איכותית והדוקה של צה"ל עם השב"כ".

"הכול מתחיל במודיעין מדויק ואיכותי של אמ"ן, עבודת מודיעין והפללה יוצאת דופן של שב"כ, ובסוף תקיפה אווירית מורכבת מאוד של חיל האוויר בלב השטח הבנוי. 40 מטוסים וכלי טיס שונים השתתפו בתקיפה. מדובר על מקצוענות בתכנון ודיוק בביצוע שהביאה להישג המבצעי הזה. יש פה תכנון בפינצטה, בלב אוכלוסייה אזרחית, חיסול ממוקד בבניין רב-קומות, שניות בודדות בין הפגיעות, חלון זמנים צפוף מאוד ובשתיים בלילה כל הבניינים נתקפים ושלושת הפעילים מוצאים את מותם. אנו מחזקים את תושבי העוטף והדרום דרך החוסן שלהם, שמאפשר לנו לבצע את הפעולות שלנו. בשלב זה השגנו את מה שהצבנו לנו ליעדים, פגענו במי שהיה נדרש ואם יהיה צורך נעמיק את התקיפות יותר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש".

03:56: צה"ל תקף מטרות טרור נוספות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה.

03:29: צה"ל ושב"כ סיכלו שלושה בכירים בארגון הטרור גא"פ: האחראי על הירי הרקטי לעוטף בחודש האחרון, בכיר בארגון האחראי על אכוונת פיגועי טרור באיו"ש מרצועת עזה ומזכיר המועצה הצבאית של הארגון. שם המבצע - "מגן וחץ".

03:05: לאור הערכת המצב, הוחלט על סגירת צירים ואתרים, ומעבר לנסיעה בצירים חלופיים באזורים הסמוכים לגדר המערכת בעוטף עזה. יודגש כי המרחב יסגר לתנועה על מנת לשמור על ביטחון התושבים.

02:37: בהתאם להערכת המצב, פיקוד העורף מנחה את תושבי ותושבות יישובי עוטף רצועת עזה לשהות בקרבת מרחב מוגן. להנחיות המלאות לחצו כאן.

02:14: צה"ל תקף מטרות של הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני ברצועת עזה.