קצינת פניות הציבור של צה"ל: "אנחנו נדאג שהזכויות שלכם יתממשו"
קרה לכם פעם שהייתם צריכים משהו אבל לא ידעתם את מי לשאול? בדיוק בשביל זה קיימת יחידת פניות הציבור של צה"ל - היחידה שתפקידה לתת מענה בכל סוגיה ובכל תחום הרלוונטי לצבא ולשירות בו, במצבי שגרה וחירום, 24/7 בכל ימות השנה.
סא״ל גל כהנר היא קצינת פניות הציבור, המובילה את היחידה אשר מהווה כתובת למשרתי צה"ל, למפקדים ולאזרחים ונותנת מענה לכל פנייה הקשורה לצה"ל ולשירות בו במצבי שגרה וחירום, 24/7
ניתן לפנות לקפ״ץ בכל חריגה מפקודות ונהלים, אי מתן מענה מגורם מקצועי, צורך בהנפקות מידע ואישורים מתקופת השירות הצבאי וכן במקרים המצריכים מתן מענה מיידי ודחוף.
כתובת אחת לכל צורך
״יחידת פניות הציבור של צה״ל היא הכתובת עבור כל מי שיש לו עניין בשירותו הצבאי״, מספרת סא״ל כהנר. ״אנחנו עובדים 24/7, 365 ימים בשנה, ומהווים כתובת עבור כולם״.
היחידה נותנת מענה לכל מי שצריך, הכתובת הראשונה עבור האנשים אשר לא יודעים למי לפנות בתוך בצה״ל.
״מי שמרגיש שהוא צריך סיוע של מישהו בכיר מהצבא, או באחד שמסתכל על מיצוי הזכויות בצורה רחבה יותר, או בכל דבר שיצטרך מאיתנו״, מספרת הקצינה.
היחידה כוללת זמינות תמידית והמשמרת מאוישת בכל זמן בחיילים.
המשמעות שבסיוע
"כל אחד שמתקשר אנחנו יודעים איך להשפיע, ובסוף כחלק מהאחריות של צה"ל כצבא עם אז כשאני עוזרת להורה שפונה לעזרה אז אני יודעת שהוא סומך עליי שכשהאח יתגייס או הבן דוד או השכן, אז יש לו למי לפנות. גם אם משהו בדרך יתפספס לו," מספרת סא"ל כהנר על ההשפעה והאחריות הרבה שנושאת היחידה. "זו המהות של היחידה מעבר ללעזור לחייל, והשנה וחצי האחרונות באמת איתגרו אותנו לא מעט ועמדנו בזה בגבורה". מוסיפה הקצינה.
"אני מפקדת על מאה חיילים מדהימים שהם בעצם האדם בקצה בשביל כל אדם שצריך, כשצריך עזרה הם פשוט נמצאים בצד השני". מספרת סא"ל כהנר על החיילים המסורים ביחידה. "הם מדהימים ואני מרגישה שהתפקיד הוא כל כך משמעותי כי כל שיחת טלפון מהצד השני אנחנו יודעים לעזור לכל מי שרק פונה אלינו. ואני אגיד גם שכל פנייה שמתקבלת אלינו יש לנו יכולות לעבוד עם כל המפקדים בצה"ל, עם כל גורמי המטכ"ל, עם כל גורמי המדיניות, עם לשכות בכירים וכל מענה שאנחנו צריכים." היחידה מטפלת בכל פנייה במקצועיות ומסירות ונמצאת בשיח עם כל הגורמים הרלוונטים בצבא. "בנוסף יש לנו יכולת להשפיע על מדיניות ופקודות ואנחנו כל הזמן משנים פקודות ומשנים מדיניות בעקבות פניות שבאות אלינו". מספרת הקצינה.
מסר לכל הקוראים
"אנחנו נדאג שהזכויות שלכם יתממשו".
לסיום, קצינת פניות הציבור שולחת מסר ברור.
"אתה לעיתים לא יודע מי הכתובת הזאת, אנחנו במערכת כל כך גדולה שאתה לא יודע תמיד למצוא את הקצה, אז אנחנו ביחידה יודעים כל הזמן לפנות למפקד, או למפקד יחידה או לגורם מדיניות כדי לקבל את התשובה הכי מדויקת שיכולה להיות. אני מזמינה באמת את כולם, את האזרחים, את החיילים, את המשפחות ואת כל מי שרק רואה לנכון להעיר/להאיר לנו ב-א' וב-ע' ולשאול ולבקש ולחפש כתובת באמת כולם מוזמנים לפנות אלינו, אנחנו לא פניות של גוף עסקי כזה או אחר אנחנו מבינים את האחריות שלנו ולהיות הכתובת של צה"ל זה להיות הכתובת של מדינת ישראל בסוף, וזה מה שאנחנו רוצים.
אני רוצה להגיד שזו תקופה מורכבת וצה"ל עומד באתגרים רבים ואנחנו נמשיך לעמוד בהם, ואני רוצה להגיד תודה לחיילים שלי ש24 שעות ביממה נותנים מענה".
איך פונים?
ניתן לפנות לקפ"ץ במספר הטלפון 1111 שלוחה 4 -> שלוחה 5, או להגיש פנייה באמצעות האתר.
פנייה בנושא אישורים ניתן להגיש ב"אתר האישורים" והמסמך המבוקש יישלח בתוך 5 ימי עסקים.
היחידה זמינה 24/7 ומבטיחה לטפל בכל פנייה במקצועיות ומסירות.