מערכת את"צ

 

לכל העדכונים בזמן אמת - היכנסו לערוץ של דובר צה"ל בוואטסאפ.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

"כוחותינו נלחמים כעת בעומק רצועת עזה, מחסלים מחבלים בהיתקלות מטווח קצר, תוקפים מטרות בתקיפות משולבות מהיבשה מהאוויר ומהים.

בשעות אחר הצהריים, כוחות חי"ר ושריון השתלטו על מעוז מרכזי של חמאס במערב העיר ג׳באליה. מעוז זה שימש לאימונים לפעולת הטרור אליה יצאו המחבלים לטבח, ומעבר למרחב החוף ממנו יצאו מחבלים נוספים לטבח ב-7 באוקטובר. במהלך הקרבות, חוסלו מחבלים רבים והושמדו תשתיות טרור. זו לחימה מורכבת, חלקה היא גם פנים טל פנים. בקרבות איבדנו לוחמים. מסרנו היום הודעה למשפחותיהם של שני לוחמי צה"ל שנפלו בעת הלחימה.

חיסלנו הערב את המחבל המרצח איבריהם ביארי. ביארי הוא מוביל הלחימה המרכזי בצפון הרצועה מאז כניסת כוחות צה"ל לעזה. יש לו גם חלק בטבח ב-7 באוקטובר. במהלך החיסול שלו, נהרגו מחבלים רבים - מחבלים ששהו יחד איתו במבנה ובאזור התת קרקע מתחת למבנה. הפגיעה במבנה של ביארי הקריסה מבנים נוספים בגלל שהייתה שם תשתית קרקע רחבה בג׳באליה, שתכליתה הייתה מימוש מבצעי טרור כנגד כוחותינו. כל התשתית קרסה, ומחבלים רבים נהרגו.

מחבלי החמאס ממשיכים להשתמש באוכלוסיה כאפוד מגן באופן מכוון ובצורה אכזרית ביותר שניתן לתאר. לסינוואר, ליחיא סינוואר, לא אכפת מתושבי עזה. אנחנו קוראים שוב, גם היום, לתושבי צפון עזה לנוע דרומה. אנחנו נאפשר את זה במסדרונות מעבר לנחל עזה, דרומה, שם נמצא מרחב בטוח יותר. אנחנו נמשיך לפעול בעוצמה באזור העיר עזה וצפון הרצועה. אנחנו נמשיך לפעול כנגד כל מחבל בכל אזור רצועת עזה.

במרחב הים האדום, יירטנו טיל קרקע-קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל. יירטנו אותו על ידי מערכת הגנה לטווח רחוק - מערכת החץ. זו היא הפעלה ראשונה של המערכת במלחמה, והיא בוצעה בצורה מוצלחת. מטוסי צהל יירטו גם שתי מטרות עוינות נוספות שטסו במרחב. כל המטרות יורטו מחוץ לשטח מדינת ישראל הודות ליכולות המתקדמות של חיל האוויר.

תגברנו את המרחב גם בספינות זרוע הים בעלות יכולות הגנה, וכעת אנחנו בהגנה רב-מימדית: ים, אוויר, ואזור של הגנה אווירית, וכל המערכות האלה תכליתן להגן על אזרחי מדינת ישראל, בדגש גם למרחב הדרומי ולכל חלקי הארץ. יש גורמים רבים באזור הפועלים בשליחות איראן כגון החותים המנסים לאתגר אותנו ולהסיט אותנו מהמלחמה בעזה. אנחנו נשארים ממוקדים. אנחנו ממוקדים במלחמה בעזה.

אנחנו נדע להגן על עצמנו בכל מקום אליו נידרש. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם צבא ארצות הברית, עם פיקוד המרכז האמריקאי. המעבר שלנו לפיקוד המרכז, לסנטקום, לפני שנתיים מוכיח את עצמו מאוד. נבנתה תשתית של יכולת של העברת נתונים, מודיעין, יכולות משותפות עם חיל האוויר האמריקאי של פיקוד המרכז ועם הצי החמישי. אנחנו עובדים יחד כמקשה אחת על מנת לנטרל איומים במרחב, ועל מדינת ישראל בפרט. צה"ל יודע לבד לשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, והוא ידע להגיב במקום, בזמן שנחליט.

בצפון, המשך ניסיונות ירי לעבר מוצבי צה"ל מגבול לבנון. אין נפגעים לכוחותינו. צה"ל השיב באש למקורות הירי, ותקף תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. אנחנו ממשיכים להגיב באופן נחוש ומיידי לכל ניסיון ירי ולחסל כל חוליית מחבלים שתגיע אלינו בגדר או תנסה לבצע אלינו ירי.

עד כה מסרנו הודעה למשפחותיהם של 317 חללי צה"ל. אנחנו ממשיכים לפעול בכלל המאמצים להחזרת כלל החטופים הביתה.

בשעות האחרונות התמלאה הארץ בשמועות כאלה ואחרות. אני מציע לכולם להיצמד לדיווחים הרשמיים שלנו. אנחנו נמשיך לעדכן את הציבור באופן אמין ומדויק, זו המחוייבות שלנו ותוך שמירה על ביטחון כוחותינו, זה דבר מאוד חשוב, אנחנו נדווח תוך שמירה על ביטחון כוחותינו. אני פונה לציבור - אל תפיצו שמועות".