מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

ערב טוב. היום אנחנו מציינים חודש לתחילת המלחמה. בבוקר יום שבת ה-7 באוקטובר, חמאס פתח במתקפת טרור אכזרית. מחבלי חמאס ביצעו פשעים נגד האנושות. משפחות רבות התפרקו ואיבדו את היקר להן מכל. שכלנו ילדים, אחים והורים. 240 חטופות וחטופים נלקחו מבתיהם וממשפחותיהם. אנחנו לא שוכחים את מה שקרה ואנחנו נמשיך להזכיר לעולם את הטבח הנורא שקרה ונמשיך להזכיר לעולם שמי שאחראי לכך זה חמאס, חמאס שגרוע מדאעש.

מתהומות הכאב הגדולים ביותר, צה"ל יצא למלחמה במלוא עוצמתו. המפקדים בצה"ל נושאים באחריות למה שקרה ונמשיך לתחקר את כל מה שקרה אבל עכשיו, עכשיו אנחנו במלחמה, מלחמה על הבית. ממוקדים בפירוק חמאס ועושים מאמץ עליון להשבת החטופים. השבתם מלווה אותנו כצו פנימי ואנחנו נעשה הכל, הכל כדי להשיב אותם. העוצמה של חיל האוויר וחיל הים, המודיעין האיכותי של אגף המודיעין ושב"כ יחד עם כוחות היבשה שנמצאים כעת בפעולה קרקעית בעומק העיר עזה מפעילים לחץ גדול מאוד על חמאס כולם יחד.

עד עכשיו בחודש הזה תקפנו למעלה מ14,000 מטרות טרור. חיסלנו עד כה מחבלי חמאס רבים בהם מפקדים בכל הדרגות. השמדנו יותר ממאה פירים של מנהרות טרור ויותר מ4,000 אמצעי לחימה רבים מהם בתוך מסגדים, גני ילדים ובנייני מגורים מעידים על השימוש הציני שחמאס עושה באוכלוסיה שלו כמגן אנושי. ישנם הישגים אך המלחמה עוד ארוכה, יש דרך ארוכה לפנינו. מחבלי חמאס מספרים לעצמם שתהיה הפסקת אש - אין הפסקת אש. אנחנו ממשיכים קדימה. אנחנו ממוקדים בהתקפה בעזה ועם זאת פועלים במקביל בכל אחת מהגזרות, בצפון אנחנו במוכנות גבוהה, ביהודה ושומרון מסכלים טרור ובים האדום מוכנים בהגנה ומוכנים לכל תרחיש אליו נידרש. צה"ל במוכנות גבוהה מאוד, ערוך לפעול, בעוצמה גדולה, בכל חזית בכל גזרה מול כל איום עת שיידרש.


אני רוצה גם לעדכן את הציבור שאנחנו עושים כמה התאמות באפליקציה של פיקוד העורף. זה מענה שעלה מהפניות של הציבור והערב אנחנו מטפלים בכך, אני קורה לכם להשתמש בפלטפורמות השונות כדי לקבל את העדכונים כולם. ההקשבה שלכם להנחיות פיקוד העורף מצילה חיים, היא מאפשרת לנו להקטין את הנפגעים בעורף ולקיים שגרה בצל המלחמה.


אני מדבר הרבה עם הלוחמים בשטח והמפקדים שעומדים בראשם. אני אומר לכם הם מוכיחים יום-יום את הגבורה שלהם ואת אומץ ליבם. יום-יום. למלחמה יש מחיר כבד. איבדנו מטובי בנינו בשדה הקרב. עד כה, מסרנו הודעה למשפחותיהם של 348 חללי צה"ל שנפלו בקרבות על הגנת ישראל. אליהם מצטרפים 59 חללי משטרת ישראל ועשרה אנשי שב"כ ואזרחים רבים שנפלו בגבורה בעוטף עזה. יהי זכרם ברוך. אנו נושאים אותם איתנו, זוכרים אותם היטב, אנחנו זוכרים את הצו שהשאירו לנו, אנחנו זוכרים את החובה וממשיכים להילחם כשהם עומדים לנגד עינינו, אנחנו זוכרים על מה ועל מי אנחנו נלחמים, אנחנו נלחמים עבורם. ימי הלחימה גבו פצועים ופצועות רבים ומכאן אני רוצה גם לאחל החלמה לכל הפצועים, לחזק את ידם ולהגיד להם שאנחנו מחכים להם שישובו הביתה.


בחודש האחרון צה"ל נלחם במלוא עוצמתו כאשר הסוד שלנו הוא אחד - האנשים. האנשים שלנו, משרתי צה"ל בסדיר ובמילואים פועלים יחד, מלוכדים למען מטרה אחת - ביטחון מדינת ישראל. את הלחימה מובילים המפקדים, הלוחמים מהרמטכ"ל ועד אחרון הלוחמים שבשטח. כולם פועלים במקצועיות ובנחישות להשגת המטרות. המלחמה רבת חזיתות ללוחמי צה"ל יש עורף איתן שבלעדיו היציאה לקרב הייתה קשה מנשוא ואני רוצה להגיד מילים לעורף הזה.

אני מבקש להודות ולהביע הערכה לבני המשפחה, בני ובנות הזוג ולילדים שלהם. לילדים של משרתי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון בסדיר ובמילואים. בלעדיכם, בלי החיבוק שלכם בלי האהבה שלכם לא היינו יכולים לעשות את מה שאנחנו עושים עכשיו בשדה הקרב. אני מבקש לייחד מילים גם לתושבי הצפון והדרום בשם צה"ל כולו. העמידה האיתנה שלכם מאפשרת לצה"ל לבצע את המשימה והמשימה היא אחת - להביא ביטחון לגבולות. אני כעת אענה על שאלות.

שאלות תשובות:

דובר צה"ל אנחנו נמצאים בדיוק חודש למלחמה, חודש לחטיפתם של מעל 200 ישראלים שנמצאים גם בדקות אלו בשבי חמאס, ראש סוכנות הביון האמריקאית הגיע לישראל ביממה האחרונה לסדרת פגישות שהתמקדה גם בין היתר בסוגיית החטופים. על איזה התקדמות אם בכלל אתה יכול לעדכן הערב את אזרחי ישראל בסוגיית החטופים ושאלה נוספת, האם ישראל מנסה לפנות את כל בתי החולים בעזה מיושביהם לקראת תקיפתם?
-קודם כל לכן ראש הCIA סוכנות המודיעין האמריקאית נפגש היום עם הרמטכ"ל והם שוחחו ועדכנו אחד את השני בפרטים המבצעיים, חלק מזה זה כמובן גם סוגיית החטופות והחטופים. היום גם הרמטכ"ל היה בחמ"ל במפקדה של האלוף במילואים ניצן אלון יחד עם מערך המודיעין הרחב, אלפי המוחות שהבאנו לטובת העניין הזה שפועלים יום ולילה על כל פרויקט מול כל קשר כל חטוף הוא עולם ומלואו.

כל אחד יש לו תיק מבצעי מודיעיני שעוקבים אחריו. ניצן הציג לרמטכ"ל את מה שאנחנו עושים את ההיערכות שלנו את התכנון שלנו. זה תכנון מודיעיני של מלא קצוות חוט זה תכנון מבצעי ויש פה גם מאמץ מאמצים נוספים אחרים אזרחיים שאנחנו את המאמצים שלנו עושים יחד עם שב"כ וגם המוסד כולם ביחד מקיימים על זה הערכת מצב כל יום לראות מה צריך להתאים לשנות לתכנן על מנת לעמוד במשימה שהצבנו לעצמנו, להשיב אותם הביתה.


לגבי השאלה של בתי החולים, בסוגיית בתי החולים אני שמח לשמוע על המאמץ שעושים האמירתים ומגיעים לשטח בכוונה להקים בית חולים שדה במרחב הבטוח יותר, דרומית לנחל עזה אליו פינינו את האוכלוסיה, יחד עם המצרים ובהובלה של המצרים שקולטים גם פצועים אצליהם. ככל שהמאמץ הזה ייתרחב אני חושב יותר פצועים יוכלו להגיע מבתי חולים שמהווים חלקם מהווים תשתית טרור כמו שיפאא אנחנו נמשיך להפעיל את הלחץ שלנו ולהגיע לבתי חולים מהם פועלת תשתית טרור, אחד כזה שסרקנו היה הבית חולים הקטארי, לצערי מחבלים של חמאס בניצול ציני ירו עלינו מבית החולים הקטארי מתוך רצון שנתקוף את בית החולים הקטארי. אנחנו לא ניפול למלכודת הזאתי אנחנו נמשיך לחשוף את הציניות שבו חמאס משתמש בבתי חולים ואנחנו נעשה את זה כל יום אני מניח שנעדכן בפרטים גם מחר.

האם אתם פועלים בבית החולים שיפאא וכמה אזרחים בצפון הרצועה כבר עברו לדרום הרצועה וכיצד תפעלו בעתיד בדרום הרצועה כאשר האוכלוסיה נמצאת שם?
קודם כל גם היום המשיכו לנוע דרומה במסדרונות את המסדרונות אנחנו משאירים פתוחים ומאובטחים למרות שחמאס מנסה לעשות פגיעה במסדרונות האלו אני ראיתי את זה לפני כמה ימים שהוא ירה טילי נ"ט על כוחותינו שרצו לפתוח את המסדרון. אנחנו נפתח את המסדרון ונתקוף את חמאס ונאפשר לאוכלוסיה שרוצה לברוח מהכבלים של חמאס מהמחבלים שמחזיקים אותם כמגן אנושי היא רוצה ללכת לדרום שהוא בטוח יותר שם נכנס מים לשם ייכנס אוכל לשם ייכנס הציוד ההומניטרי שמגיע ממצרים ושם הוא ייכנס ושם גם יקימו בתי חולים של שדה. זה המאמץ המרכזי, לגבי הפעולות האחרות שאנחנו עושים בצפון רצועת עזה ובעיר עזה שבה יש מספר בתי חולים שמשתמשים כתשתיות טרור אני לא אפרט בדיוק את הפעולות שלנו, אנחנו נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות כדי לטפל במחבלי חמאס.

אנחנו רואים את כוחותינו ממוקדים בגזרות הצפון והדרום השאלה היא עד כמה צה"ל ערוך בימים אלו לתרחישים שיכולים לקרות ביהודה ושומורן?
אנחנו במאמץ מרכזי של סיכול טרור ביהודה ושומרון יחד עם שב"כ ומשטרת ישראל. אתמול היה סיכול מוצלח מאוד של הימ"מ ביחד עם שב"כ וצה"ל שהרגו ארבעה מחבלי חמאס, פיקוד המרכז מוביל מאמץ גדול לטפל בכל אנשי החמאס, בכל מחבלי חמאס ביהודה ושומרון, זה מאמץ מתמשך גם הלילה יהיו פעולות נוספות של פיקוד המרכז לסיכול טרור וומעצר של אנשי חמאס.