מערכת את"צ

 

 עדכון דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

שבוע טוב,
כוחות צה"ל ממשיכים להילחם וּלהעמיק את ההישגים בצפון רצועת עזה, אנחנו מתמקדים בִּלְחימה מול גדודי החמאס באזורים האלה.
כלֶי טיס של חיל האוויר יחד עם לוחמי מילואים חיסלו את חוליית המחבלים שירתה רקטות למרכז הארץ אמש. המחבלים חוסלו בתוך פחות מִשעה כאשר בשטח כוחותינו מיחידת המילואים, מאתרים את המחבלים, מכוונים את כלי הטיס מהאוויר וכך מסלים את המחבלים.

זה שת"פ משמעותי בין האוויר ליבשה יחד עם מודיעין מדויק ואיכותי, שמבצע את הסיכול הזה אחרי שירו רקטה למרכז הארץ. ככה אנחנו פועלים כל הזמן מעבר לפעילות שלנו שהיא הפעילות הקרקעית בשטח הרצועה.
כוחותינו גם ממשיכים להעמיק את הפעולה ולחשוף תשתיות טרור בהבנויים לרבות בְּבַֿתי החולים.

הבוקר נַעַנֶינוּ לְבַֿקשת הנהלת בית החולים שיפאא וּפַֿתחנו ציר מאובטח למעבר אזרחים ששהו בְּבֶֿית החולים דרומה. בנוסף הִכנסנו מים וּמזון לשטח בית החולים. הכוחות ממשיכים לפעול בְּבֶֿית החולים בארבעה מאמצים מרכזיים – אחד, איתור ומידע על חטופים, שזה מאמץ עליון, שניים, איתור אמצעי לחימה וחדרי פיקוד ושליטה, שלוש איתור מחבלים שנמצאים במרחב בתי החולים, וארבע מאמץ משמעותי לחשיפת התת- קרקע שמתחת לְבֶֿית החולים והשמדתו. גם בשעה זו כוחות מיוחדים פועלים כעת בַּפִּיר שחשפנו אמש, בבית החולים שיפאא ואנחנו נפיץ את החומרים שיגיעו משם בהמשך.


המאמצים נמשכים גם בבתי חולים אחרים, גם בבית החולים רנתיסי, גם בבית החולים אל-קוץ ובבתי חולים נוספים. אני חוזר מהשטח, הייתי בשטח, פגשתי לוחמים מכלל הכוחות, שריון מילואים, כוחות מיוחדים, ראיתי לוחמים נחושים במשימה לעמוד בארבעת המאמצים שאמרתי קודם ולהביא הישגים.

בצפון, כלי טיס תקפו היום כמה וְכַֿמה מטְרות טרור של חיזבאללה בִּדרום לבנון, וּבַֿהן – מתחמים צבאיים וְעֶמְדות טרור.
מְטוסי קרב הִשמידו היום מערכת טילי קרקע אוויר מתקדמת בִּלבנון זאת בִּתגובה לירי שבוצע נגד כלי טיס בלתי מאויש של כוחותינו. כלי הטיס הבלתי מאויש ביצע נחיתת חירום בשטח הארץ, אדגיש כלי הטיס הזה לא נפגע מירי של חיזבאללה.
אנחנו ממשיכים להשיב אש באופן מיידי לעבר כל ירי לשטח מדינת ישראל, ואנחנו במוכנות גבוהה מאוד בצפון.

ביהודה ושומרון כוחות שב"כ וצה"ל חיסלו הלילה כמה מחבלים בדירת מסתור בעיר שכם שתכננו להוציא פיגועים נגד אזרחי ישראל.
כוחות צה"ל יחד עם שב"כ וּמג"ב פרוסים לאורך כל המרחב – בהגנה וּבַֿהתקפה. אנחנו עובדים יחד יומם וליל בִּשמירה על בִּיטְחון האזרחים, אזרחי מדינת ישראל.

פיקוד העורף -
ההנחיות ממשיכות להתעדכן בְּכֹֿל יום. גם מחר נפתח שבוע חדש, עם לימודים בכל מיני מקומות ברחבי המדינה, תקפידו להיכנס לאתרים להתעדכן, וחשוב מזה תקפידו לשמור על ההנחיות, ההנחיות האלו מצילות חיים. במיוחד כשיש אזעקה, נכנסים למרחב המוגן, ממתינים את הזמן שנדרש, 10 דקות, עד שרואים שהסתיים האיום ושברי היירוט כבר לא מאיימים, ואחר מכן יוצאים מהמרחב המוגן.


עד כה מסרנו הודעה למשפְּחותיהם של 236 חטופים וַחַטופות שנחטפו בְּשִבְעָה באוקטובר.
צה"ל ממשיך כל העת בַּמאמץ עליון לַהַשבת החטופות והחטופים שמוחזקים בעזה. אנחנו פועלים במגוון אמצעים חשאיים וּגלויים, כדי לאסוף מידע נוסף על אודותיהם וְלַהַשיבם הביתה. זהו מאמץ לאומי ראשון במעלה. חשוב לנו שהמשפחות תדנע זאת, אנחנו פועלים מסביב לשעון על מנת להשיב את היקירים לכם, את היקירים לנו, הביתה.


עד כה, מסרנו הודעה למשפְּחותיהם 378 חלְלי צה"ל שנפלו בַּקרבות על הגנת ישראל. אנחנו מחבקים את המשפחות בִּשעתן הקשה.

שאלות ותשובות
ש: פורסם כי בכירים בחמאס ירדו לדרום הרצועה. למה אנחנו לא מרחיבים את התמרון או האם זה עניין של זמן?

ת: אני רוצה רגע להבחין בין שני הדברים, הסיפור של הפעולה הקרקעית, הפעולה הקרקעית תקרה בזמן ובמקום שמתאים שנכון לבצע אותו, תוך כדי שמירה על כוחותינו. זה בוודאי לא המקום להגיד את הזמנים אבל צה"ל יפעל בכל מקום על מנת לפגוע בחמאס, מהיבשה, מהים ומהאוויר. באשר להנהגת חמאס, אנחנו מחפשים אותם מסביב לשעון, אמ"ן, שב"כ, חה"א, פד"ם, מסביב לשעון אנחנו מחפשים אותם ואנחנו גם מגיעים אליהם, באשר הם, בכל מקום ברצועת עזה אנחנו נפגע בכל מי שקשור לפיגוע ובוודאי במנהיגי חמאס.

ש: איך אפשר לחיות עם איום כמו חיזבאללה לא ביום שאחרי המלחמה אלא גם היום? בנוסף, מתי יגיעו התיעודים של מפקדת האמל"ח משיפאא?

ת: אני לפני שלושה שבועות ויום, ביום שישי לפני שלושה שבועות חשפתי פה, חשפנו פה בדובר צה"ל את המצגת באנגלית על שיפאא. הדגשתי כמה דברים, הדגשתי שאנחנו יודעים ששיפאא מהווה תשתית לטובת פעילות חמאס, פעילות טרור של חמאס, יחד עם בתי חולים נוספים שאותם חשפנו לאורך כל התקופה, מדובר פה בשיטה, שיטה שהיא פשע מלחמה, שיטה שהיא בניגוד לדין הבין לאומי, הראנו את זה לעולם.

דרך הפעולה הזאת של החשיפה, זכינו ללגיטימציה להיכנס ולפעול בבתי החולים והפעולה הזאת כבר מתנהלת מספר ימים ומביאה ממצאים חשובים. גם אז שאמרתי, אמרתי אנחנו מציגים עכשיו לכם את התמונה של מה שאנחנו מחזיקים בידנו על שיפאא, כולל אילוסטרציות, אנחנו נגיע ונחשוף את הדברים באמת, וכך גם פעלנו בימים האחרונים בשיפאא וכל יום אנחנו מעמיקים את ההישג. יש גם תשתית תת-קרקע, גם חדרי פיקוד ושליטה, גם מחבלים, יש גם הקשרים לחטופות וחטופים שאנחנו חושפים אותם ונותנים כולל מה שמצאנו סמוך לשיפאא, נועה מרציאנו ז"ל, יהודית וייס ז"ל, זה הכול באותו מרחב.

לגביי התקשורת העולמית, מה שציינת, הם דיברו על ביקור שעשינו להם, אני חוזר מהשטח דרך אגב, שוחחתי עם CNN וגם שם דיברתי איתם על הדברים האלו, אנחנו מכניסים את התקשורת הבין-לאומית לראות את הדברים בעיניים באופן בלתי אמצעי, ממש לראות את העובדות והממצאים. בחלק מהמקומות אנחנו צריכים להזיז את החומרי נפץ, לטפל בהם, לסלק את המוקשים והמטענים ורק אחרי זה יכולים להחזיר אותם חזרה לאותו חדר כדי להראות לתקשורת הבין לאומית – פה היה.

אנחנו לא מכניסים אנשים עם רימונים ומטענים חיים לתוך חדרים, זה כוחות צה"ל יכולים לעשות, אני יחד עם חבלנים בליווי אבל זה לא לתקשורת בין-לאומית, כשאנחנו נכנסים לחדר כזה הוא חייב להיות מאובטח ולכן הסברנו את הדברים האלו, הראנו להם, כל הדברים אצלנו מתועדים באופן מלא עם מצלמות של לוחמים, הכול עובדתי אמין ומוסמך.

לגביי חיזבאללה, חיזבאללה הוא ארגון טרור שבחר להיות מגן חמאס-דאעש במקום להיות מגן לבנון, הוא נכנס למלחמה הזאת ואנחנו הורגים בו ופוגעים בו בכל מקום שהוא מבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל. זה אירוע חמור מאוד, שלמדינת לבנון יש לזה אחריות, העולם רואה את זה, מזכ"ל האו"ם התייחס לזה, ואמר שאם חיזבאללה ימשיך לפעול באופן הזה הדבר יוביל להסלמה שיכולה להגיע למצב שתביא לפגיעה קשה משמעותית במדינת לבנון –את זה העולם אומר, לכן אנחנו נמשיך לתקוף את חיזבאללה על מנת לאפשר לתושבים שלנו לחזור חזרה לביתיהם כשהתנאים מאפשרים את זה.

ש: מה יודעים כרגע על הפסקת האש והאם תהיה אחת שתימשך מספר ימים? האם יש הערכה של זמן לגביי המשך הפעילות הרקטית של חמאס?

ת: חמאס מנהל כלכלת חימושים כדי להטריד את מדינת ישראל, הוא יכול לעשות את זה מכל מיני מקומות ברצועת עזה, יש מקומות שכבר מאוד מאוד קשה לו. מכיוון שיש לנו גם פעולה קרקעית, הפעולה הקרקעית הזאת סוגרת לו חלק מהמרחבים האלה וגם עושה את מה שאמרתי בפתיחת דברי שכוח מיחידת מילואים עושה זיהוי בשטח בזמן אמת, מכווין מטוסים ותוקף את החוליה הרקטית, במקרה הזה היה כבר שיגור למרכז.

הפעולה הקרקעית יחד עם האוויר מצמצמות את ירי הרקטות, צריך לזכור הציבור צריך להמשיך להקפיד על ההנחיות כי חמאס ישמור את הרקטות הבודדות האלו על מנת להמשיך ולהטריד את מדינת ישראל ואנחנו צריכים לאט לאט לסגור את ההישג.
לגביי הפסקת אש אני אחדד, ממוקד בפעולה קרקעית, צה"ל ממוקד בפעולה אווירית משמעותית והעמקתה, אנחנו כרגע עוד בתוך ההישג שלנו בצפון הרצועה, לפרק את כל אחד מהגדודים הצבאיים של חמאס ולהגיע למצב שפגענו עד כדי השמדה מלאה בכל הגדודים הצבאיים של חמאס בצפון הרצועה.

אנחנו ממוקדים בזה. במידה ויוחלט משהו בדרג המדיני על מנת להגיע לדבר חשוב, שהוא השבת החטופים והחטופות שזה מאמץ עליון מבחינתנו, אנחנו נדע להתמודד עם כל דבר שהוחלט, נדע להתמודד ואז לחזור ולהילחם בחמאס. נדע להתמודד עם זה.