למה צה"ל תוקף בשכונת היוקרה של עזה?

בוודאי שמעתם על עשרות התקיפות האוויריות שבוצעו בימים האחרונים מעל לשמי שכונת 'רימאל'. להבדיל מרוב השכונות העזתיות המאופיינות בצפיפות ובעוני, זוהי שכונת יוקרה מרווחת עם גורדי שחקים ווילות מפוארות - רק שבזמן האחרון היא הפכה לקן טרור

11.10.23
אור אפרים ומיה צדוק, מערכת את"צ

במרכז התקיפות הנרחבות בימים האחרונים ברצועת עזה, עמדו ח'אן יונס ושכונת רימאל. בהן תקפו עשרות כלי טיס של חיל האוויר מאות יעדי טרור.

להבדיל מח'אן יונס המקושרת לחמאס, רימאל נחשבת לשכונת היוקרה של הרצועה. שם, נמצאים סמלי שלטון עזתיים כמו ארמון הנשיאות הפלסטיני, מגוון בתי מלון, בתי חולים כמו 'שיפא' ובתים של בכירים בארגון. 

אז למה צה"ל תוקף דווקא שם?

מתוך מחשבה שלא נחשוד בגורדי השחקים של עזה, בשקט בשקט הפכו גורמים עוינים את שכונת הפאר לקן טרור ששורץ במפקדות בכירים, שמהם החמאס מוציא פעולות חבלניות נגד ישראל. 

בימים האחרונים, במספר פעימות, תקפו עשרות כלי טיס שונים של חיל האוויר הישראלי מאות יעדי חמאס. זאת באמצעות מאות טונות של חומר נפץ, שגרמו להרס מוחלט של תשתיות הארגון בשכונה, והשאירו אותה 'כפי שלא נראתה מעולם', על פי סרטונים ברשתות החברתיות. 

בין המטרות היו בנייני רבי-קומות שבתוכם מפקדות, חמ"לים ומחסני אמל"ח, וגם סניף הבנק "הלאומי האיסלאמי" ששימש את חמאס להעברת כספים לפעילויות טרור בחסות יחיא סנוואר, ראש ממשל הארגון.

צה"ל ימשיך לתקוף ולסכל מטרות טרור בכל רחבי הרצועה, בין אם ברחובות הצפופים של ח'אן יונס, או בגורדי השחקים של רימאל.