איגדנו לכם את ההטבות לאנשי המילואים

06.12.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

מענקי סיוע למשרתי מילואים:

  • מענק הוצאות אישיות - מענק בגובה 1,100₪ סה"כ, עבור השתתפות בהוצאות אישיות במהלך השירות, למי ששירת 8 ימים ומעלה במסגרת צו 8, בזמן המלחמה. המענק שולם באופן אוטומטי לחשבון הבנק שמעודכן במערכת צה"ל ב-10 בנובמבר 2023.

  • מענק משפחה - מענק בגובה 2,000₪ סה"כ למי ששירת 8 ימים ומעלה במסגרת צו 8 במלחמה, ולו ילדים מעל גיל 14 (ללא תלות במספר הילדים). המענק שולם באופן אוטומטי לחשבון הבנק שמעודכן במערכת צה"ל ב-10 בנובמבר 2023, וכן ב-1 בדצמבר 2023.

*משרת מילואים שביצע 8 ימים ומעלה במסגרת המלחמה  ולו ילד שטרם מלאו לו 14 - יקבל את שני המענקים.

*זכאות רק למשרתים ביחידות הקדמיות שנמצאים מעל 14 ימים בלחימה.

  • משרתי מילואים שביצעו שמ"פ רצוף ביחידה סגורה במשך 14 ימים - יקבלו 48 שעות על חשבון שמ"פ לטובת התארגנות אישית (על כל שבוע מקבלים עוד 24 שעות).

  • תשלום תגמול המילואים עבור השירות במסגרת צו 8 ישולם מידי חודש באופן קבוע ולא בסוף השירות, והסכום המינימלי שישולם למשרתי המילואים ליום, הוגדל לתקופת המלחמה ויעמוד על 300₪ ליום במקום 215₪.

  • מועדון בהצדעה - מי שעשה 5 ימים בצו 8 מקבל זכאות למועדון ההצדעה.


אוכלוסיות במיקוד:

משרתי מילואים שמרכז חייהם לא בישראל ומשתכרים בהתאם לתגמול המזערי שמשולם ע"י הביטוח הלאומי (רלוונטי למי שאינו עובד או שמתשכר מתחת למינימום).

פיצוי למשרתי מילואים שנאלצו לבטל טיסות וחופשות.

משרתי מילואים בעלי משפחות שנקלעו לקשיים כלכליים שנובעים מהתייצבות לקריאה בצו 8.

פיצוי למשרתי מילואים בגין הוצאות ציוד אישי חריג. 

משרתי מילואים סטודנטים שנפגעו בתקופת הלחימה, לאחר פתיחת שנת הלימודים או לימודי תעודה.

משרתי מילואים עצמאים ובעלי חברות שהכנוסתיהם נפגעו בתקופת הלחימה.

אוכלוסיית הסטודנטים:

  • אם הנך סטודנט / לומד לימודי תעודה אשר נפגע במהלך מלחמת "חרבות ברזל", וכתוצאה מכך אתה נדרש בסיוע קורס חוזר, או תשלום שיעורים פרטיים.
  • עליך להציג אישור רשמי ממוסד הלימודים המעיד כי הינך לומד במוסד לימודים בשנת תשפ"ד, תוך ציון מועד התחילה ומועד הסיום של שנת הלימודים, כפי שהיו בפועל או כפי שעתידים לפי העניין; הצנת חשבונית המבהירה את גובה הנזק אשר נגרם כתוצאה משירות המילואים בצו 8.

נושא הסטודנטים יטופל ויבחן עם פתיחת שנת הלימודים/קורס או לימודי תעודה.

גובה הפיצוי המקסימלי עם הוכחת הנזק יעמוד על:

  • משרת מילואים שביצע שמ"פ בצו 8 בין 5-10 ימים -פיצוי מקסימלי עד 500.
  • משרת מילואים שביצע שמיפ בצו 8 בין 11-20 ימים - פיצוי מקסימלי עד 1,000.
  • משרת מילואים שביצע שמ'פ בצ צו 218 ומעלה ימים - פיצוי מקסימלי עד 2,000.

ככלל שיידרש פיצוי גבוה מכך יידון בוועדת חריגים.

 

דגשים נוספים:

הקרן לסיוע - משרד הביטחון וצה"ל הקימו קרן להוקרה, סיוע ותגמול עבור חיילים בשירות מילואים שמשרתים במלחמה בהיקף של 70 מיליון ש''ח. הקרן הופעלה תוך כדי המלחמה (בניגוד לקרן שהוקמה במבצעים קודמים והחלה לפעול רק בסיומם) וניתן להגיש אליה בקשות החל מ-15 בנובמבר 2023.

  • לבעלי מקצוע - החזר חד פעמי על בעלי מקצוע בתקלות בית שוטפות בגובה עד 500 ₪ למשק בית.
  • אובדן הכנסה - אם בן/בת זוגך/זוגתך נפגע באובדן הכנסה כתוצאה משירות המילואים בצו 8 במלחמה, יש להציג תלושי שכר שלושה חודשים אחורה וכל מסמך המעיד על קשיים כלכליים אשר נבעו ו/או החמירו כתוצאה מהתייצבות לשירות המילואים בצו 8 במלחמה. הקריטריונים לבחינת הבקשות לסיוע במסגרת סעיף זה יכללו, בין היתר, בני או בנות זוג של משרתי מילואים שהכנסתם נפגעה כתוצאה משירות מילואים של בן/בת זוגם ושלהם לפחות ילד אחד עד גיל 14.

למען הסר ספק מובהר כי הסכומים הנקובים בתקנון הינם סכומים משוערים בלבד, והקרן שומרת לעצמה את הזכות להפחיתם במקרה שסך כל התביעות שיובאו בפניה וימצאו מוצדקות יעלה על סך המקורות שהועמד לרשותה.

לא יאושר "כפל פיצויים" במסגרת קרן הפיצוי של רשות המיסים בהתאם לחוק מס רכוש וקרן פיצויים, התשכ"א-1961 ותקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף), תשפ"א-2021.

לא ניתן להגיש בקשת פיצוי פעמיים בשל אותו נזק ובמקרה שיתגלה על כך על משרת המילואים להשיב את הכסף.

 

לשאלות נוספות ניתן לפנות למוקד המילואים בטלפון 1111 שלוחה 4, או ללחוץ כאן

איגרת ראש אכ"א