חוסל מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

09.05.24
מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

05:59 | יהי זכרו ברוך: הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

01:57 | צה"ל תוקף מטרות טרור של חמאס במרחב מרכז רצועת עזה, פרטים נוספים בהמשך.

יום רביעי, 08/05 

22:05 | מחר (חמישי), משעות הבוקר ולאורך היום יתקיימו אימונים של מטוסי קרב ומסוקים של חיל האוויר לקראת מטס יום הזיכרון במרחב ירושלים.
במסגרת האימונים תורגש תנועה ערה של כלי טיס במרחב, אין חשש לאירוע בטחוני.

21:50 | בהמשך להתרעות בכרם שלום במהלך היום, זוהו מספר שיגורים ממרחב רפיח לעבר מעבר כרם שלום. השיגורים לא חצו לעבר שטח הארץ ונפלו בשטח הרצועה.

השיגורים מרפיח לעבר מעבר כרם שלום

בנוסף, בהמשך להתרעות מוקדם יותר היום במרחב שלומית, זוהו שמונה שיגורים שחצו ממרחב רפיח לעבר מרחב כרם שלום, כתוצאה מהשיגורים לוחם צה"ל נפצע באורח קל, הלוחם קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח ולא נזקק לפינוי.

חמאס ממשיך לסכן את אזרחי הרצועה ולבצע פעולות טרור ממרחבים אזרחיים בכדי לנסות ולפגוע באזרחי ישראל ובכוחות צה"ל. בנוסף, הארגון ממשיך לבצע שיגורים ממרחבים מאוכלסים במרחב רפיח לעבר מעבר כרם שלום במטרה לפגוע בכוחות צה"ל ותפקוד המעבר.

20:10 | מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי המשויך לכוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג'בל רזלן.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו במהלך היום מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה ומבנים צבאיים נוספים של הארגון במרחבים אל-חיאם, אל עדייסא, בליידא, מרון א-ראס ועייתא א-שעב.

 

19:25 | בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית של שב"כ וזרוע הים, חיסל ביממה האחרונה את המחבל אחמד עלי, מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה.

 

אחמד עלי קידם במהלך המלחמה פעילויות התקפיות לעבר שטח ישראל ותקיפות נוספות נגד כוחות צה"ל הפועלים בשטח הרצועה. בתוך כך, בשבועות האחרונים פעל לקידום פיגועים נגד כוחות צה"ל הפועלים במסדרון במרכז רצועת עזה.

במסגרת תפקידו, עלי בשנים האחרונות היה מעורב בניהול פרויקטים של הכוח הימי של חמאס ברצועה.

19:00 | אוגדה 162 בהובלת צק"ח 401 פועלים במזרח רפיח: הותקפו כ-100 מטרות מהאוויר ו-30 מחבלים חוסלו.

 

15:40 | מוקדם יותר היום (רביעי) התקבל דיווח על ירי לעבר כלי רכב עם עובדים פלסטיניים שהיו בדרכם לעבוד במעבר כרם שלום מצידו העזתי, מספר פצועים במקום קיבלו טיפול רפואי ראשוני על ידי כוחות צה"ל במרחב.

נסיבות הירי נבדקות והאירוע מתוחקר. נדגיש כי מעבר כרם שלום פתוח למעבר סיוע הומניטרי והפעילות בצד העזתי של המעבר נמשכת.

15:14 | צה"ל השלים תקיפה רחבה של מעל ל-20 מטרות של חיזבאללה במרחב רמיה שבדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב וארטילריה.

 

בין המטרות שהותקפו - מבנים צבאיים ותשתיות טרור, בנוסף זוהו במהלך התקיפות פיצוצי משנה המעידים על הימצאות מחסני אמל"ח במקום.

 

בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ותשתית טרור של חיזאבללה במרחבים מרווחין וכפר כילא שבדרום לבנון.

 

12:15 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי: "עטופים בכאב על אובדן אנשינו היקרים אנחנו חדורי נחישות, נמשיך להילחם יחד להגנת המדינה שלנו ולהבטחת קיומנו כאן בארץ הזאת". לנאום המלא, לחצו כאן

11:54 | כוחות צה"ל בהובלת אוגדה 162 ממשיכים בפעילות ממוקדת לסיכול יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס באזור מזרח רפיח: חוסלו מחבלים ואותרו פירים ותשתיות תת קרקעיות במוקדים השונים.

 

11:14 | בהתאם להערכת המצב הוחלט כי היום (רביעי) לא יתקיימו עבודות חקלאיות הסמוכות לגדר הגבול עם רצועת עזה. פעילויות בשטחים שמחוץ ליישובים שבמרחק 0-4 ק"מ מהגבול יתבצעו באישור החטיבה המרחבית.

אין שינוי בהנחיות ההתגוננות.

07:34 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון במרחבים כפר כילא, עייתא א-שעב, אלחיאם ומארון א-ראס. כמו כן, הותקפו תשתיות טרור של הארגון במרחבים חולא ועיתרון שבדרום לבנון.

 

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו להסרת איום במרחבים טיר חרפא ואל-ג'בין.