מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

בוקר טוב,

אנחנו בפתחה של היממה האחת עשרה למלחמה.

אעדכן בקצרה על אודות האירועים המבצעיים:

בעזה, הלילה כוחות צה"ל ושב"כ חיסלו בכיר בחמאס האחראי על תיק האסירים מי שהכווין טרור כנגד מדינת ישראל.

סך הכל, מאז תחילת המלחמה, תקפנו אלפי מטרות ואנחנו ממשיכים באופן רציף.

אני רוצה להדגיש - אין הפסקת אש. אני חוזר, הלחימה נמשכת. אנחנו ממשיכים לקדם את הערכות והמוכנות להמשך.

 מעבר לכך, לא התרחשו אירועים חריגים או היתקלויות במהלך הלילה.

בצפון, צה"ל סיכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים, שזוהתה מתקרבת לגדר המערכת משטח לבנון ומטמינה מטען חבלה סמוך לחניתה. אנחנו סיכלנו אותם מהאוויר והרגנו ארבעה מחבלים.

בתגובה לאירועי אמש צה"ל תקף הלילה מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה.

כל מי שמנסה להתקרב לגדר בלבנון יהרג על הגדר.

לא היו נפגעים לכוחותינו בלילה.

אנחנו נשארים ממוקדים בעזה.

אנחנו בערנות ודריכות גבוהה בצפון, במידה וחיזבאללה יעשה טעות קשה אנחנו נגיב בעוצמה מאוד גדולה. מדינת לבנון צריכה לשאול את עצמה האם היא מסכנת את לבנון עבור מחבלי דאעש בעזה. היא צריכה לשאול את עצמה את השאלה הזאת.

הרמטכ"ל ומפקד פיקוד הצפון בהערכת מצב מתמשכת. אנחנו מנהלים את המלחמה– בשיקול דעת ובאחריות תוך התבוננות גם על הצפון וגם על עזה.

מפקד פיקוד מרכז האמריקאי (סנטקום), גנרל מייקל קורילה נחת הבוקר בישראל, ומצוי עכשיו בקריה יחד עם הרמטכ"ל ועם שר הביטחון, דנים במצב בעזה ובלבנון. כולנו בתמונה אחת מתואמת ומסונכרת, ישראל מוכנה גם בזכות עצמה אבל יש ערך גדול לשותפות בין הצבאות.

ארצה להתייחס לסרטון של החטופה מייה שם שחמאס פרסם אתמול:

ליבנו עם משפחתה וכל משפחות החטופים. משפחתה עודכנה במהלך השבוע כי ביתם מוחזקת בעזה, ועם פרסום התיעוד, חברו צוותי צה"ל למשפחתה של מייה.

אני רוצה להיות ברור - מדובר בטרור פסיכולוגי  של חמאס נגד אזרחי ישראל. אנחנו מבינים כי יהיו סרטונים נוספים ואנחנו נילחם בטרור הפסיכולוגי של חמאס. 

בסרטון חמאס מנסה להציג עצמו כארגון הומני בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני, הוא אחראי על רציחתם של תינוקות, נשים, ילדים וזקנים. 

חמאס מנסה באופן נואש לשקם את תדמיתו - אבל העולם לא שוכח. איך קרה שנערה בת 21 שהלכה למסיבה ברעים לרקוד להיות חטופה ופצועה בעזה?

הנהגת חמאס מנותקת ומפעילה אכזריות וטרור על אזרחי עזה, ומחבלי חמאס ממשיכים בגניבת דלק ומזון מאזרחי עזה. אנחנו נמשיך לעשות את כל המאמצים על מנת לאפשר לתושבי העיר עזה לנוע דרומה, לחשוף את חמאס באופן גלוי ולהסיר ממנו את המגן האנושי.

צה״ל ימשיך לפעול בכל הדרכים המודיעיניות והמבצעיות על מנת להשיב את החטופים הביתה – מדובר במשימה לאומית ראשונה במעלה.

צה״ל נמצא בקשר רציף ומתואם באופן מלא עם המטה של הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא״ל (מיל') גל הירש.

המטה מפעיל עבור המשפחות מוקד 24/7 במספר *6754.

בנוסף למוקד הוקם גם מרכז לתמיכה במשפחות הנעדרים והחטופים ונציגי המטה פועלים כדי להגיע בהקדם אל בתיהם של כל המשפחות כולן.

עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 299 חללי צה"ל, ומשפחות של 199 חטופים.

אנחנו כואבים את כאב המשפחות ומחבקים אותן.

אנחנו ממשיכים במאמץ לאיתור הנעדרים.

אני רוצה להדגיש כי הנתונים מתעדכנים ומשתנים, כל מידע, כל נעדר נוסף שאנחנו מוצאים מצליבה מידע. אני עד לקושי שמביאה איתו חוסר הוודאות, אך אנחנו נדרשים להמשיך להיות ערניים וסבלניים.

אנחנו עושים מאמץ אדיר של כל מי שיהיה באזור לחימה יהיה עם ציוד מתאים – נחת מטוס בישראל אתמול, של חיל האוויר שהביא כשבע-עשרה אלף לוחות קרמיים שצה״ל רכש.

אנחנו ממשיכים ברכש מהיר.  

חלק מהציוד שנתרם, התברר כלא כשיר ולא ניתן אותו ללוחמים. אנחנו בבדיקות מקיפות.

אתמול בלילה שוחחתי עם אם לשלושה חיילים במילואים שנמצאים ביחידות מובחרות בשטח הלחימה. אני למדתי מהשיחה הזאת, כמו שלומדים מכל שיחה, על הפערים. לא הכל יהיה מושלם – אבל אנחנו לומדים באופן מהיר תוך כדי הלחימה מיישמים.

נכון לכעת, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

רבים שואלים על יכולת השיגור של חמאס, לפעמים גם יש שקט מוטעה לאורך שעות, חמאס מחזיק ביכוללות, אנחנו צריכים לזכור שההגנה אינה הרמטית. התנהגות התושבים היא למופת.

אני חוזר – השמירה על הנחיות פיקוד העורף אלו הן שיאפשרו לנו להמשיך את שגרת החיים לצד המלחמה.

ניתן להתעדכן בהנחיות פיקוד העורף בפורטל פיקוד העורף באינטרנט ובמוקד 104.