מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

אנחנו ביממה השבע עשרה למלחמה. צה"ל ממשיך בתקיפות ברחבי רצועת עזה גם במהלך היום, ואנו מתמקדים בשכונות המקיפות את העיר עזה. שם מצויים מעוזי חמאס ומרוכזות יכולות הטרור שלו. ביממה האחרונה חוסלו ברחבי רצועת עזה עשרות מחבלים, כולל מחבלים בכירים בדרג השטח.

במהלך שעות הצהריים, סיכלנו שני כלי טיס בלתי מאוישים שחדרו מאזור רצועת עזה. הפנלנו אותם. אנחנו עוקבים אחר המערך האווירי של חמאס מזה זמן רב, ובמהלך המלחמה, בשיתוף פעולה עם השב״כ, חיסלנו חמישה מפקדים בכירים במערך שלקח חלק מרכזי בהתקפה הרצחנית והנפשעת על ישראל בשבעה באוקטובר.

בשבועות האחרונים מתאמנים מפקדי הטייסות בחיל האוויר בשיתוף פעולה הדוק עם מפקדי כוחות היבשה – בוחנים יחד את התכניות המבצעיות ומתרגלים מתארי פעולה מבצעים משותפים. המטרה של חיל האוויר, כפי שקבע מפקד חיל האוויר – לספק מטרה אווירית 24/7 למאמץ ההגנה וההתקפה. החיל מתנהל מסביב לשעון. 

מוטלת עלינו בצה"ל, ובהסברה, אחריות להראות ולהזכיר לעולם כולו, ולא לשכוח, את השקרים והפשעים שחמאס עושה כנגד האנושות. הטבח הרצחני שבוצע בשבעה באוקטובר, האונס והחטיפה של תינוקות, נשים, קשישים וילדים - הם ההוכחה לכך שחמאס זה דאעש. שהעולם לא ישכח עם מי אנחנו מתעסקים - ארגון טרור רצחני נפשע שמנסה להראות שהוא ארגון הומני. הוא ממשיך לעשות את זה, ואנחנו נמשיך להזכיר לעולם שמדובר בארגון רצחני נפשע שאוחז בתינוקות, נשים וניצולי שואה. 

אנחנו נלחם עבור עתיד ילדינו ועתיד העולם כולו. מי שרוצה לחיות בעולם כזה צריך לעשות חשבון נפש. העולם עלול לטעות ולשכוח אבל אנחנו מבטיחים להזכיר ולזכור – לא רק עבור מדינת ישראל אלא עבור העולם כולו. ארגון כמו חמאס לא יכול לזכות ללגיטימציה בעולם, כל אדם בר דעת נדרש לנקוט עמדה, ולהחליט באיזה עולם הוא רוצה שהוא וילדיו יחיו.

הרמטכ"ל ביקר היום בפיקוד הצפון, שוחח עם המפקדים ואנשי המילואים בשטח. פריסת הכוחות נותרה חזקה מאוד –בהגנה ובהתקפה. גם היום חיסלנו שלוש חוליות של ארגון חיזבאללה שניסו לשגר טילים לשטח הארץ. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שני כלי טיס בלתי מאוישים שחדרו משטח לבנון דרך הים.

אני שב ומזכיר – היכולת והחשיבות שלנו לייצר שגרה בצל מלחמה תתאפשר רק בזכות הקפדה של הציבור על הנחיות פיקוד העורף. הציבור מתנהל בצורה מופתית. ההנחיות ממשיכות להתעדכן בכל יום – גם היום עדכנו לגבי הקלה במגבלות פתיחת מערכות החינוך. הרשויות המקומיות יעדכנו בנושא. שמרו על ההנחיות, ונציל יחד חיים. שימו לזה תשומת לב ותמשיכו להתנהל באחריות.

עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של שלוש מאות ושמונה חללי צה"ל ומתאיים עשרים ושניים חטופים. אנחנו ממשיכים לעשות כל מה שאנחנו יכולים. כל מאמץ מבצעי מודיעיני מסביב לשעון על מנת להחזיר את החטופים הבייתה.