מערכת את"צ

 

לכל העדכונים בזמן אמת - היכנסו לערוץ של דובר צה"ל בוואטסאפ.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

"הלילה הכוחות המשיכו להילחם ולהתקדם בפעולה הקרקעית. בתקיפות משולבות ומתואמות של כוחות יבשה ואוויר, חוסלו מחבלים והוּתקפו מאות מטרות של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, אמש חיסלנו את מפקד גדוד בית-לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס. מדובר במפקדים קרביים שפגיעה בהם משבשת את הלחימה. מגזרתו יצאו המתקפות הרצחניות ב-7 באוקטובר אל עבר קיבוץ ארז ומושב נתיב העשרה.

אנחנו מרכזים מאמץ בחיסול מחבלים. הפעילות ההתקפית שלנו תמשיך ותתעצם על פי התכניות הסדורה. הבוקר, מערכות צה"ל זיהו מטרה אווירית שמתקרבת לכיוון שטח מדינת ישראל. הופעלו התרעות, אין איום ולא נשקפת סכנה. אנחנו עובדים חזק בגזרות ובמימדים.

בצפון, במהלך הלילה מטוסי הקרב תקפו בלבנון והשמידו תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה. המדיניות ברורה: נתקוף בתגובה לכל ניסיון פגיעה, ונחסל כל חוליה המנסה לירות או לחדור לשטחנו. כוחות צה"ל ערניים, פרוסים ודרוכים לאורך הגבול וגם ביישובים בצפון. בשבועות האחרונים אלפי לבנונים עזבו וממשיכים לעזוב מיוזמתם את דרום לבנון מֵחשש שחיזבאללה יביא עליהם מלחמה.

בכפרים השיעים בדרום לבנון נערכות לוויות של שיעים שנשלחו על ידי נסראללה בשם הגנה על דאע״ש־חמאס מעזה. יש קולות רבים בלבנון השואלים את נסראללה למה הוא מסכן את לבנון? למה בעבר חיזבאללה נלחם בדאעש בסוריה ובמקומות אחרים, והיום הוא מביא את דאעש לתוך לבנון.

בעורף, אנחנו ממשיכים לקיים הערכות מצב, ולעדכן את הנחיות ההתגוננות. אני מבקש ממכם הציבור המשיכו להקשיב להנחיות בצורה מופתית. אנא המשיכו להתעדכן בהנחיות המדויקות באתר פיקוד העורף – מדובר בהנחיות מצילות חיים. אנחנו ממשיכים לעקוב על פעילות משרד החינוך ונמשיך לעדכן באתר פיקוד העורף.

עד כה, נמסרה הודעה למשפחותיהם של 240 חטופים. חלק מהם לא אזרחי ישראל אז זה זיהוי מורכב יותר. נמשיך לעשות כל מאמץ, וננצל כל הזדמנות, להשיב אותם בחזרה הביתה. עד כה, נמסרה הודעה למשפְּחותיהם של 315 חללי צה"ל. אנו מחבקים את המשפחות חיבוק חם ודואגים ללוותן לאורך כל הדרך.

הלוחמים שלנו בשעה הזאתי נלחמים בשדה הקרב באומץ ובגבורה. יש גם קרבות עזים שבהם מחסלים מחבלים, מנהלים קרבות פנים אל פנים וחותרים למגע. זו לחימה מסוכנת, אך היא הכרחית ביכולת שלנו להשיג את מטרות המלחמה. בשבועות הקרובים יידרשו מאתנו חוסן ואורך רוח – אני בטוח ביכולת שלנו לגלות אותם, כפי שעשינו בעבר. ניקח את החוסן ונמשיך יחד להמשיך על מנת להשיג את מטרות הלחימה - השבת החטופים וקריסת חמאס".