מערכת את"צ

 

הצהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

בוקר טוב,

אנחנו מתחילים את השבוע השלישי למלחמה, היממה ה-16. אני רוצה לעדכן אתכם תחילה על פעילות משמעותית שביצענו הלילה במחנה הפליטים ג'נין. הלילה, בזכות מודיעין מדוייק ובשיתוף עם שירות הביטחון הכללי, זיהינו וחיסלנו חוליית טרור שהייתה פצצה ‏מתקתקת. היא הייתה אחראית על פיגועים רבים ותכננה לבצע פיגוע רצחני בתוך שטח מדינת ישראל. החוליה הזאת חוסלה הלילה. החוליה נתקפה בתוך תוואי טרור תת-קרקעי שהיה מתחת למסגד, זהו מסגד "אל אנסאר" שאנחנו מכירים אותו מהעיר ג'נין, מהמבצע האחרון "בית וגן". החוליה הזאת כללה מחבלים של ארגון הטרור חמאס הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני. מדובר כמובן בסימן היכר של חמאס, מסתתר בתוך מקומות אזרחים, מסגדים, בית חולים, גני ילדים. הם מבזים מקומות קדושים בתקווה שנפגע בהם והם יוכלו לפתוח בקמפיין תעמולה כנגד ישראל. חמאס, ג'יהאד איסלמי משתמשים באוכלוסיה הפלסטינית כמגן אנושי ומשתמשים בסמלים של האסלאם כמגן אנושי.

אנחנו ממשיכים בפעילות התקפית חזקה ביהודה ושומרון. מאז תחילת המלחמה עצרנו יותר מ-450 מבוקשים של חמאס ברחבי יהודה ושומרון. אנחנו פועלים לילה לילה בשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי וכוחות הביטחון הנוספים, בעזרת מודיעין מדוייק ומסכלים טרור.

בעזה, אנחנו לא מפסיקים לתקוף ברצועה. הלילה הגברנו את התקיפות שלנו וכתוצאה מהגברת התקיפות והמודיעין המדוייק שברשותנו, נהרגו עשרות מחבלים בעיר עזה וסביבתה. בנוסף לכך נהרג סגן מפקד מערך האש הרקטי של החמאס. כל הפעילות הזאת ממשיכה להיות במוקד שלנו, חיסול מחבלים, בתיעדוף עליון בכירים ולאחר מכן כל מי שלקח חלק בטבח הנורא לפני שבועיים הוא בעדיפות חיסול עליונה.

אנחנו ממשיכים בלתקוף מטרות באזור עזה, בדגש לעיר זה עזה וסביבתה, אבל בכל רצועה. התקיפה היא במטרות טרור של חמאס והיא תקיפה נוספת של מטרות לקראת השלב הבא במלחמה, להקטין את הסיכון על כוחותינו ולפרק את כל התשתיות שחמאס בונה על מנת להקשות על כוחותינו, להקטין איומים ולהכין את הכוחות לשלב הבא במלחמה.

לשיפור המוכנות לשלב הבא במלחמה, הכוחות מתאמנים, לומדים מתחקרים, מתארגנים, נערכים, ואנחנו נצא לשלב הבא במלחמה בתנאים הטובים ביותר לצה"ל, לפי מה שכמובן יבוא גם ביחד עם הנחיית הדרג המדיני.

אני קורא לאוכלוסיית העיר עזה וסביבתה, אני רוצה לעמוד על כך: יש עכשיו עזה צפון ועזה דרום. בעזה צפון, העיר עזה וסביבתה, אנחנו תוקפים באופן מוגבר. בעזה צפון חמאס מנסה להחזיק בכוח את האוכלוסייה כמגן אנושי. מתחת לנחל עזה, דרומה, יצרנו תנאים שמתקיימים בזכות הכנסת ציוד הומניטרי למתקני אונר"א, של מזון, מים, תרופות, על מנת לספק לאוכלוסייה שנמצאת שם. רבים מאוד מתושבי העיר עזה וסביבתה כבר נעו דרומה, ואני קורא ליתר התושבים - נעו דרומה! חמאס מנצל אתכם, הוא משתמש בכם כמגן אנושי. נעו דרומה, שם נוכל לממש תנאים מלאים במאמץ הומניטרי על מנת לקיים אתכם שם.

באשר לצפון, אנחנו מסכלים איומים, הורגים מחבלים ומשיבים לכל תקיפה משטח לבנון. ביממה האחרונה כוחות צהל חיסלו כמה חוליות שתכננו לסגור מוצבים ומושבים לאורך הגבול. האחרונה מביניהם חוסלה היום בבוקר. במהלך הלילה תקפנו מתחם צבאי של חיזבאללה וכמו כן תקפנו מתחם שממנו נורה טיל קרקע לעבר כלי טייס בלתי מאויש שלנו, פגענו במתחם, לא היו נפגעים לכוחות צה"ל ולא נפגע כלי הטיס. אנחנו ממשיכים לתקוף מטרות של חיזבאללה ופוגעים במערך האיסוף והתצפיות שלו לאורך הגבול.

היום בשעות הבוקר ‏נוספו 14 יישובים לתוכנית ההתפנות של תושבי הצפון במימון המדינה. הוספת היישובים אושרה על ידי שר הביטחון יואב גלנט. ראשי המועצות עודכנו בכך. מדובר בפינוי עצמאי. הרחבת הפינוי מגדילה את חופש הפעול של צה"ל במרחב.

אנחנו ממשיכים לקיים הערכת מצב שוטפת, צה"ל, ראשי מערכת הביטחון, על מה שקורה בצפון ומנהלים את המדינה שלנו בהתאם להערכת המצב.

עד כה מסרנו הודעה למשפחותיהם של 307 חללי צה"ל ולמשפחותיהם של 212 חטופים. אני חוזר - 212 חטופים. לבנו עם משפחות החטופים. כפי שאמרתי, לא ננוח, כל הזמן מסביב לשעון, עד שנביא כל פיסת מידע וכל פעילות אזרחית או מבצעית שתאפשר לנו להשיב אותם הביתה. אנחנו עומדים בקשר עם כל משפחות החטופים והנעדרים, באמצעות קציני צה"ל שמלווים אותם באופן אישי וצמוד. חמאס ימשיך לעשות טרור פסיכולוגי על מנת לייצר פחד והרתעה. אנחנו נמשיך להילחם בהודעות שלו ובטרור הפסיכולוגי ואנחנו נהיה צמודים למשפחות ונעדכן אותם בתמונות האמת ובמידע האמיתי שעומד בידינו - והוא המידע המתוקף.

אנחנו ממשיכים לקיים בעורף הערכת מצב שוטפת ולעבור על ההנחיות של ההתגוננות. כל רשות מקומית באיזורים הרלוונטיים קבעה אילו מוסדות חינוך יכולים לחזור לתפקוד ובאיזה מתכונת. אני מבקש מהציבור להתעדכן בהנחיות הספציפיות לכל יישוב ויישוב, הן מעודכנות באתר וכך גם ברשויות המקומיות וכך גם מוסדות החינוך שנפתחו.

בעוטף עזה אפשר לקיים פעילות במקומות העבודה בכפוף להנחיות המופיעות בצו מפקד פיקוד הדרום. העיקרון שמנחה אותנו זה חזרה הדרגתית לשגרה בצל המלחמה, זאת מבלי להתפשר על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל.

אני רוצה להתייחס לאלו שחווים את התקופה הקשה הזאת מחוץ לגבולות המדינה. הטבח שאירע ב-7 באוקטובר ואירועי המלחמה האחרונים לא פוסחים על יהודים בכל העולם, בארץ ובתפוצות. אנחנו עדים בימים האחרונים לעלייה בהפגנות ומחאות אנטי-ישראליות ואנטישמיות שגואה וגם לסכנות ולהתראות טרור בעולם. אני רוצה לחזק את ידיהם של כל היהודים מחוץ לגבולות המדינה. כולנו יחד. כל היהודים באשר הם, בארץ ובתפוצות. אנחנו מתחזקים מהתמיכה שלכם וחזקים ביחד. כולנו יחד.