מערכת את"צ

תא"ל אוהד מאור נכנס לתפקיד קצין שריון ראשי, במקומו של תא"ל הישאם איבראהים, אשר יכנס לתפקיד ראש המנהל האזרחי.

מעמד חילופי המפקדים נערך אתמול (שלישי) במפקדת חיל השריון, בראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור ומפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף דוד זיני.

לוחמי השריון וצוותי הטנקים מובילים את הלחימה מול ארגון הטרור חמאס מיום שבת ה-7 באוקטובר. קצין שריון ראשי, תא"ל הישאם אבראהים הוביל את בניין הכוח של חיל השריון, ומתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' גם את הלחימה מול מחבלי חמאס ואת התמרון הקרקעי שנערך בעומק הרצועה.

"אנו נמצאים בעיצומה של מלחמה. חיל השריון הוא אחד מהחילות המובילים במלחמה הזו", אמר מפקד מערך התמרון, אלוף סער צור, "הישאם - אתה לוחם ומפקד מעולה אשר פועל הן מהלב והן מהראש. בעבודה קשה ובהשקעה של לילות כימים, הובלת את החיל לרמה גבוהה ביותר. מי כמוני מכיר בחשיבותו של תפקידך הבא, בכל יום ובמיוחד בימים אלו. הצלחתך היא הצלחתנו".

"מורשת חיל השריון מלאה בסיפורי גבורה ולחימה הירואית - כמו אז, גם היום, חיל השריון עודנו החיל המכריע ביבשה. איכות ביצוע המשימות המוטלות עליו, קובעות במידה רבה את גורל המערכה כולה. במלחמה הזאת הבאתם הרבה כבוד לעצמכם, לחיל השריון ועם ישראל כולו", הוסיף קצין שריון ראשי היוצא, תא"ל הישאם אבראהים, "סומך ובטוח ביכולתכם להכריע את אויבנו ולהוביל את החיל לפסגות וגבהים חדשים. אוהד, הבחירה בך בעיקר על האמונה ביכולתך להוביל ולנווט את החיל בשנים הקרובות למקום הנכון והראוי לו - בהצלחה". 

קצין שריון ראשי, תא"ל אוהד מאור, סיפר: "הנני טנקיסט גאה. כך הרגשתי מהרגע הראשון בו לבשתי את הסרבל, פגשתי את חבריי ואת מכונת המלחמה העוצמתית - הטנק. אני מקבל את הפיקוד על חיל השריון בהתרגשות רבה. חיל עם מורשת קרב מפוארת".

"זאת המשמרת שלי באחריות מלאה ומרחיבה. נמשיך לפעול ברוחם ובאומץ ליבם של הנופלים והנרצחים שחירפו נפשם בקרבות. נחבק את הפצועים והמשפחות השכולות", הוא הוסיף, "הישאם היקר, קצין ומפקד - הובלת את החיל לפסגות גבוהות, בדרכך שלך, בצניעותך, בשגרה ובמלחמה - הנני בטוח כי גם בתפקידך כראש המינהל האזרחי תעשה חיל".