התקיים מפגש בין המוסדות להשכלה גבוהה לסטודנטים המשרתים במילואים

05.01.24
מערכת את"צ

מפגש בהובלת קצין המילואים הראשי, תא"ל (במיל') בני בן ארי, יחד עם המועצה להשכלה גבוהה והתאחדות הסטודנטים התקיים אתמול (חמישי) עבור סטודנטים הלוחמים במילואים, באזור העוטף. כחלק מהמפגש, התקיים שיח פתוח בין הסטודנטים לראשי האוניברסיטאות במטרה לשמוע מהשטח על האתגרים של הסטודנטים המגוייסים, לקיים שיח פתוח להצפת פערים וקבלת מידע אודות הפתרונות שניתנים.

ראשי האוניברסיטאות עברו סיור באתר מסיבת "הנובה" ליד קיבוץ רעים וקיימו תצפית ממרחב שדרות אל רצועת עזה, שם שמעו על סיפורי הגבורה ותרומתם המשמעותית של משרתי המילואים למאמץ המלחמתי.

צילום: דני מכליס, אונ' בן-גוריון

"אנו ערים ומודעים לאתגרים של הסטודנטים המשרתים במילואים", אמר קצין המילואים הראשי, תא"ל (במיל') בני בן ארי, "חובתנו כצה"ל היא לעשות כל מה שאפשר כדי לעזור להם, ולגרום לכך שיצליחו לשלב את הלימודים יחד עם המשך השירות המשמעותי בצורה המיטבית. צה"ל מעריך את משרתי המילואים, שעזבו הכול על מנת להצטרף למערכה ולתרום את חלקם במאמץ המלחמתי, וימשיך לעשות את המיטב על מנת לדאוג לרווחתם".

"אנו ביום האחרון של השבוע הראשון של שנה"ל האקדמית תשפ"ד", נאמו ראשי האוניברסיטאות, "כולנו, ראשי המוסדות הציבוריים להשכלה גבוהה, עזבנו את המוסדות שלנו והתייצבנו כאן בקרבת הגבול עם עזה, לדבר פנים אל פנים עם הסטודנטים הנהדרים שלנו. באנו הנה כדי לראות ולשמוע אותם כעת, וכמובן שנרצה לראות את כולם בריאים ושלמים חוזרים אלינו לקמפוסים. כפי שכולנו התחייבנו: לא נשאיר איש או אישה מאחור!".

צילום: דני מכליס, אונ' בן-גוריון

"המכללות האקדמיות המתוקצבות מחויבות להצלחת הסטודנטים והסטודנטיות שבמילואים, לפצועים ולבנות ובני זוגם", הסבירה פרופ' יפעת ביטון, יו"ר ועד ראשי המכללות הציבוריות, "המלחמה נוגעת בכולנו וכחלק מהעורף התומך נפסע יחד כדי שיגיעו לקו הסיום".

"כל מכללה יצרה מתווה התאמות והקלות לסיוע אקדמי, בהתאם לתחומי הלימוד, ומערך תמיכה רגשי לסיוע בחזרה לשגרה", היא המשיכה, "שיעורים יוקלטו, יסוכמו, תהיה אפשרות להענקת פטור או עובר בתחומים שונים, למידה מרחוק ועוד. בכל צורך פרטני יטפלו רכזי המילואים. אנו מחויבים להעניק מעבר למה שמחייבים ההסדרים החוקיים למילואים. זו עת להתגייסות, גם מצידנו".

הטכניון יפתח את שנת הלימודים ב-14/01.