מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

23:18 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, לתקשורת הזרה: "חמאס פרסם זה עתה סרטון של הירש גולדברג-פולין, בן 23, נער ישראלי-אמריקאי שחגג עם חבריו בפסטיבל המוסיקה בנובה, שם הותקף באלימות ונחטף באכזריות על ידי חמאס ב-7 באוקטובר.

הירש מוחזק על ידי חמאס בעזה למעלה מ-200 ימים. 133 חטופים עדיין מוחזקים על ידי חמאס בעזה, במשך יותר מ-200 ימים, בתנאים לא אנושיים. עד שחמאס ישחרר את החטופים שלנו, צה"ל ימשיך לרדוף את חמאס בכל מקום בעזה. זוהי קריאה דחופה לפעולה. לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים שלנו.

סרטון הטרור הפסיכולוגי הזה אינו רק תזכורת למה שעשה חמאס ב-7 באוקטובר, הוא תזכורת לכמה מזעזע ארגון הטרור הזה - מטיל אימה על החטופים, וגם על משפחותיהם. להוריו של הירש, רייצ'ל וג'ון, הלב שלנו איתכם. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר את בנכם הירש ואת כל החטופים שלנו הביתה.

הכוח שלכם ממשיך להוות עבורנו השראה בעודנו ממלאים את המשימה ההכרחית הזו.

 

19:20 | כוחות צה"ל תקפו עשרות תשתיות טרור באמצעות מטוסי קרב וארטילריה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון.

 

 

13:33 | צה"ל השלים לפני זמן קצר תקיפה רחבה של כ-40 מטרות של חיזבאללה במרחב עייתא א שעב שבדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב וארטילריה. בין המטרות שהותקפו- מתקני אחסון, אמצעי לחימה ותשתיות טרור ומטרות נוספות ששימשו את הארגון במרחב. כל זאת, כחלק ממאמץ השמדת תשתיות הארגון במרחב הגבול.

חיזבאללה עושה שימוש נרחב במרחב עייתא א שעב לצרכי טרור ומיקם במרחב עשרות אמצעים ותשתיות טרור של הארגון אשר כוונו לעבר העורף הישראלי.

"היום בשיתוף פעולה הדוק של אש ומודיעין פצ"ן, ביחד עם חה"א, ביצענו תקיפה של 40 מטרות במרחב הכפר עייתא א שעב", הצהיר מפקד במרכז האש, סא"ל ר', "תקפנו כ-40 מטרות של מחסני אמל"ח תשתית טרור ולחימה, מבנה צבאי ועמדות משגרים שכוונו לשטח מדינת ישראל. תקיפה זו פגעה באופן יוצא דופן בארגון החיזבאללה וביכולות שלו. צה"ל ופיקוד הצפון ימשיכו לסכל ולפגוע ביכולות הארגון. לא נעצור עד שינוי המצב הבטחוני, והחזרת היישובים לבתיהם בצפון".

12:17 | ראשוני: כוחות צה"ל תוקפים כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב דרום לבנון.

11:22 | סוכל נסיון פיגוע דקירה לעבר לוחמי צה"ל מגדוד שמשון הפעלו בעמדה צבאית במרחב צומת העוקפים שבחטיבת יהודה.

הלוחמים חתרו למגע ופתחו בירי לעבר המחבלת שאחזה בסכין והסתערה לעבר הכוח, המחבלת חוסלה. אין נפגעים לכוחותינו.

10:30 | מהצפון לדרום: לאחר רצף אימונים - חטיבות המילואים 2 ו-679 ממשיכות למשימות ברצועת עזה.

09:31 | בעקבות מידע וזיהוי מבצעי שגובש בפיקוד הדרום, מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו מספר תקיפות שהובילו להשמדה של שתי עמדות שיגור שמוקמו בדרום הרצועה בלב מרחב הומניטרי והיו בשימוש חמאס. עמדות השיגור היו טעונות והותקפו טרם בוצעו מהם שיגורים לשטח הארץ.

התקיפה בוצעה לאחר מאמצים מקדימים לצמצום הפגיעה באזרחים.

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במסדרון במרכז הרצועה. לאורך היממה האחרונה הכוח חיסל מחבלים והשמיד תשתיות טרור. באחת התקיפות, תצפיות זיהו מחבל בגזרת הכוחות, בשיתוף פעולה עם הכוחות בשטח המחבלים חוסלו בירי טנקים. במסגרת הפעילות, מטוסי קרב תקפו מטרות צבאיות.

במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-50 מטרות צבאיות. במסגרת פעילות אוגדת עזה ביממה האחרונה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו פיר מבצעי ומספר תשתיות טרור במרכז הרצועה.

08:17 | אמש (שלישי) זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שנפלו בשטחים פתוחים במרחב שומרה. תוך זמן קצר, כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד את המשגר ממנו שוגרו הרקטות במרחב טיר חרפא. בנוסף, מבנה צבאי של ארגון הטרור חזבאללה בו שהו מחבלים הותקף במרחב.

 

במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור במרחב מרכבא, מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב, ועמדת תצפית במרחב מרווחין המשוייכות לחזבאללה.

כמו כן, כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי להסרת איום במרחבים שיחין וכפר שובא.