מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

22:12 | צה"ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, במרחב כפר דונין, את המחבל מחמד חסין מצטפא שחורי, מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית ביחידת רדואן של חיזבאללה.

חסין שימש כאחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי.

במסגרת תפקידו עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילים לעבר מדינת ישראל ממרחב הגזרה המרכזית והמערבית בלבנון.

בתקיפה חוסל גם מחמוד איברהים פדלאללה, פעיל ביחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה.

20:23 | כלי טיס של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים ופעילי טרור של חיזבאללה במרחבים עין בעאל, עלמא א-שעב, חנין ויארון.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מספר מרחבים בצפון הארץ, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

19:51 | הרמטכ"ל ללוחמי ההגנה האווירית: "מאפשרים שגרה כמעט מלאה בעורף, הודות לכוננות והדריכות הגבוהה שלכם".

17:38 | צה"ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב עין בעאל שבלבנון את המחבל איסמאעיל יוסף באז, מפקד גזרת החוף בארגון הטרור.

איסמאעיל שימש כגורם בכיר וותיק בזרוע הצבאית של חיזבאללה במספר תפקידים. דרגתו הנוכחית מקבילה לדרגת מח"ט.

במסגרת תפקידו עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר מדינת ישראל ממרחב החוף בלבנון. כמו כן, בזמן המלחמה ארגן ותכנן מתווי טרור שונים לעבר ישראל.

16:00 | מטוסי קרב, סוללות הגנה אווירית, ושותפים ממדינות זרות יירטו בליל שבת מאות מטרות אוויריות שכוונו לעבר שטח מדינת ישראל. ניהול תמונת השמיים בוצע ביחידת הבקרה האווירית ובבור חיל האוויר. לפרטים המלאים, לחצו כאן. 

13:49 |הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, שוחח אתמול (שני) עם רמטכ"ל צבא בריטניה, האדמירל (*****) טוני רדאקין. הרמטכ"ל הודה לו על חלקם במאמץ ההגנה המשותף לסיכול ויירוט המתקפה האירנית לעבר ישראל במבצע "מגן ברזל". הרמטכ"ל ביקש מהאדמירל רדאקין להעביר את הערכתו הרבה לאנשיו, על עשייה משותפת ואיכותית ביותר.

בימים אלו יותר מתמיד, הקשר ההדוק בין הצבאות הוכיח את תרומתו ליציבות האזורית ולביטחון במזרח התיכון. שיחה זו מצטרפת לשיחה שקיים הרמטכ"ל שלשום (ראשון) עם מפקד פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית (CENTCOM), הגנרל (****) מייקל אריק קורילה ומפקדים נוספים.

13:00 | פיקוד הצפון ואגף התקשוב וההגנה בסייבר, תרגלו את פריסת הכוחות והשימוש באמצעים טכנולוגיים בכל הגזרה. התרגיל דימה את הלחימה במרחב הדיגיטלי. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

11:50 | לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 23 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

בג'נין שבמנשה עצרו הלוחמים חמישה מבוקשים והחרימו כספי טרור.

כוחות צה"ל וכוחות הביטחון בחטיבת אפרים החלו במבצע של מספר ימים במרחב התפר, הלילה נעצרו בכפר חבלה ארבעה מבוקשים, לצד רובה שהוחרם מסוג M4. בעיר קלקיליה שבגזרת החטיבה הכוחות עצרו מבוקש נוסף.

בחברון שביהודה עצרו הכוחות שבעה מבוקשים ובדורא שבגזרת החטיבה הוחרמו כספי טרור. בדהיישה שבעציון נעצרו ארבעה מבוקשים נוספים.

בקלנדיה שבבנימין עצרו הלוחמים מבוקש ובכפר עקב נעצר מבוקש נוסף. באזעיים שבגזרת החטיבה אותר נשק מסוג איירסופט.

המבוקשים נעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

11:01 |כחלק מהערכת המצב, הוחלט כי השנה צה"ל לא יפתח את ציר 10 למטיילים במהלך חג הפסח. כל הגעה לשטח צבאי מצריכה תיאום ואישור מראש. הגעה לשטח צבאי ללא תיאום ואישור מראש מסכנת את ביטחון המטיילים.

מספרי הטלפון לתיאום ובירור טיולים בדרום:
08-9902926/8
0529010563 (סמס בלבד)

ולתיאום טיולים בגבול המערבי:
חמ"ל הגמ"ר חטיבת פארן
086506216

08:59 | לוחמי צק"ח הנח"ל ממשיכים בפעילות במרכז הרצועה, במהלכה חיסלו הכוחות באמצעות ירי טנקים מספר מחבלים שזיהו בתנועה לעברם. כחלק ממאמץ הלחימה של חטיבת אש 215, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקפו והשמידו תשתיות טרור.

 

לאורך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוור תקפו והשמידו משגר טילים לצד עשרות תשתיות טרור, מנהרות ומבנים צבאיים ובהם מחבלים חמושים של ארגון הטרור חמאס.