תקיפה כזו לא נעשתה כבר 17 שנה. זה הסיפור מאחוריה

ביומה החמישי של המלחמה, השמיד גדוד 334 של חטיבת האש 282 אתר צבאי של חמאס ברצועה. אבל מאחורי התקיפה הזו עומד רגע מיוחד - מדובר בשימוש הראשון במשגר 'מנתץ' וברקטה 'רומח' מאז 2006. שמענו מהמ"פ את כל הפרטים

11.10.23
איה חיימוביץ', מערכת את"צ

חצי דקה מפרידה בין רגע השיגור לרגע הנחיתה. הצוות המשגר במתח, וכך גם הצוות שמנהל את הלחימה מהחפ"ק. השניות עוברות, הרקטה באוויר, ואז צוות חוזי עולה בקשר ומכריז: "עבודה יפה, פגיעות מצוינות". המטרה מושמדת. 

שלשום (שני), לראשונה מאז 2006 - גדוד 334 של חטיבת האש 282 תקף באמצעות המשגרים הרקטיים מסוג 'מנתץ', עם רקטה מסוג 'רומח'. 

"מדובר ברקטה מדויקת וקטלנית, עם טווחים של עשרות קילומטרים", מסביר רס"ן ניסן ניסנוב, מ"פ א׳ בגדוד, "היא בעלת יכולת השמדת מבנים, תשתיות, מתחמים צבאיים ומחסני אמל"ח, וייעודית לשטח בנוי - מה שתואם את שדה הלחימה הנוכחי שלנו".

והמשגר עצמו, 'multi launch rocket system' - מתוחכם לא פחות. "הוא יכול לבצע ירי בעזרת מספר רקטות, שכל אחת מהן מסוגלת להתמודד עם איום מסוג אחר", ממשיך רס"ן ניסנוב.

"הגדוד שלנו הוא אחד הוותיקים בצה"ל, ותמיד התאפיין בכך שהוא משתנה ומקפיד להיות הכי רלוונטי לשדה הקרב. ככה שהאמל"ח שלנו תמיד מתחדש", מספר רס"ן ניסנוב, "בגלל שבאמל"ח הספציפי הזה לא נעשה שימוש מבצעי מאז לבנון השנייה - התאמנו עליו בתרגילים, ודאגנו להיות מוכנים ליום פקודה".

המטרה שהושמדה על ידי לוחמי הגדוד היא מתחם צבאי של חמאס, ותחושת המשמעות עבורם היא אדירה. "כשהרקטה שלנו פגעה ביעד - הבנו שלרגע הזה התאמנו כל השירות", מספר המ"פ, שקיבל יחד עם לוחמיו רגע של נחת בימים המורכבים. 

"הלוחם בקצה שלוחץ על הכפתור - מצליח להשפיע על ביטחון של מדינה שלמה", הוא מסכם, "חשוב לנו שמדינת ישראל והעורף האזרחי ידעו שאנחנו כאן לשמור עליהם. זו המשימה שלנו, ואנחנו נמשיך לעשות אותה על הצד הטוב ביותר, עם רוח לחימה קרבית והתקפית. יש לנו רק אופציה אחת - לנצח".