נכנס לתפקידו קצין השריון הראשי החדש

10.08.22
מערכת את"צ

תא"ל הישאם אבראהים נכנס לתפקיד קצין השריון הראשי במקומו של תא"ל אוהד נג׳מה, אשר שירת בתפקיד זה בשלוש שנים האחרונות. תא"ל אוהד נג'מה יסיים את שירותו הצבאי לאחר 28 שנים. טקס חילופי המפקדים נערך בשבוע שעבר (חמישי), באתר ״יד לשריון״ בלטרון, בראשות מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, בני המשפחות ומוזמנים נוספים.



לוחמי השריון וצוותי הטנקים פעלו באופן משמעותי במבצע "עלות השחר" ברצועת עזה, בימים האחרונים. הם סיכלו באופן מקצועי ומדויק חלק ממטרות ארגון הטרור גא"פ ותרמו להישגיו של המבצע. גדודי השריון אף שותפים במבצע "שובר גלים" למניעת הטרור וסגירת קו התפר ביהודה ושומרון.

"חיל השריון נמצא בתנועה מתמדת", הצהיר מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור, "במקצוע שלנו, ללא תנועה יש קיפאון. החיל מתחדש כל הזמן בפלטפורמות שונות ומשמעותיות, בשיטות לחימה וארגון; אבל החדשנות והפלטפורמה אינן אלא חוטים וברזל הנדרשים לאנשים מצוינים שידעו לחברם יחדיו ולהפוך אותם למכונת מלחמה קטלנית ולהכריע כל אויב. נג׳מה ידידי, אתה מפקד מיוחד עם שיטת פיקוד מיוחדת. מי שלא מכיר אותך מופתע לעיתים מהשקט הנפשי, האצילות והצניעות, אבל מהר מאוד מבינים כולם כמה עוצמה יש בך. הישאם, מפקד ולוחם, אנו מכירים שנים ארוכות, כבר בתחילת הדרך נוכחתי בעוצמתך, בפיקחותך ובנכונותך להשקיע ולהוביל קדימה. אני וכל המפקדים מאמינים בך ותומכים בך. אני מאחל לך הצלחה רבה בתפקידך".



"זהו מעמד מאוד מיוחד ובעל המון משמעות עבורי", שיתף קצין השריון הראשי היוצא, תא"ל אוהד נג׳מה, "אני מסיים את תפקידי כקשנ"ר ובמעמד זה גם מסיים את שירותי בצה״ל. בשיח הצבאי והציבורי מרחפת כל הזמן שאלת מימוש יכולות היבשה והתמרון. לאחר כמעט 30 שנות שירות ביבשה, אין לי ספק בכך שהיבשה חזקה היום יותר מאי פעם, בשילוביות, ביכולות, באנשים, באימונים ועוד, עלינו לשקוד ולשמור על המוכנות ועל החדשנות כך בשביל שכאשר יוטל התמרון הוא יהיה המוכן ביותר, הטוב ביותר, והמתקדם ביותר. חיל השריון הוא חיל חזק, מתקדם ומוכן. מהיום, הישאם, זוהי משימתך. לקדם את החיל ביבשה קדימה, אתה קצין עתיר ניסיון מבצעי והדרכתי. עתיר זכויות בפועלך לאורך השנים. דרכך הביאה אותך מוכן לתפקיד זה, אין לי ספק כי תשכיל בנחישות, במקצועיות וברגישות המאפיינת אותך".

"בחרדת קודש ותחושת אחריות אדירה, אני מקבל על עצמי היום את הפיקוד על חיל השריון", הכריז קצין השריון הראשי הנכנס, תא"ל הישאם אבראהים, "ברצוני להודות על הזכות והאמון שנתתם בי בבחירתי לתפקיד משמעותי ורגיש זה, אני מתחייב לפעול באופן נמרץ, במסירות ובאחריות אין קיץ, לממש את יעוד החיל ולהכנתו לניצחון בשדה הקרב. לחיל תרומה אדירה בכתיבת דפי ההיסטוריה. הן בעבר והן בהווה, היה לטנק תפקיד מכריע, בניצחון ובקביעת תוצאות המערכה. כך היה וכך יהיה. יחד עם זאת, המציאות בזירת המלחמה ממשיכה להשתנות בקצב מהיר. בתקופה הקרובה נצא כולנו יחד למסע משותף, בו נבחן באומץ ובמקצועיות את הערך המוסף שלנו בניצחון".

"לצד שימור רוח החיל, נשתנה ונתאים את עצמנו לאתגרי העתיד, נתבסס בחיל הטכנולוגי והמוביל ביבשה", המשיך תא"ל אבראהים, "אוהד ידידי, תודה והערכה רבה על השירות הארוך בחיל ועל הובלתו בשנים האחרונות. בזכות המקצועיות, המנהיגות והגישה המיוחדת שלך, הובלת את החיל בתקופה מאתגרת להישגים ומיצבת אותו כחיל המכריע ביבשה".