פרק כח
א. אין אומרים קריאת שמע על המיטה אלא קודם שינת קבע (כגון שישן על מיטתו למעלה מחצי שעה).
ב. אין להפסיק בדיבור או בשתיה וכד׳, בין ברכת ׳המפיל׳ לשינה, אולם במקום צורך ניתן להקל בכך.
ג. כונן שקיימת סבירות גבוהה שיוזעק קודם שיספיק להרדם, יאמר קריאת שמע בלא ברכת ׳המפיל׳.
ד. הקם לשמירה בלילה ולאחר מכן חוזר לישון (לפני עלות השחר), לא יאמר שוב ברכת ׳המפיל׳ וקריאת שמע שעל המיטה, אך ראוי לומר פרשת ׳שמע׳ או שאר פסוקים לשמירה.
ה. אין אומרים קריאת שמע על שינת יום, ואף על שינה המתחלת ביום ונמשכת בעיקרה בלילה.
ו. מנהג האשכנזים והתימנים לומר ברכת ׳המפיל׳ אף לאחר חצות הלילה, ואילו מנהג הספרדים לומר קריאת שמע בשעה זו בלא ברכת המפיל.
ז. אין להניח מאכלים תחת המיטה, ובדיעבד, אם היו באריזה סגורה מותר לאוכלם, ואילו במגולים, לדעת רבים, אין להקל אלא אם יש בזריקתם הפסד מרובה.
ח. ראוי להימנע מלהניח הבגדים למראשותיו, אלא אם יש שם דבר המפסיק בין ראשו לבגדים, ומכל מקום יש הנוקטים שהאיסור דוקא בבגדים שלו, ולפי זה ניתן להקל במדי צבא שאינם שלו.
עקבו אחרי הרבנות הצבאית: