"חתירה למגע הינה ערך עליון עבור לוחמי צה"ל"

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת "גולני" התקיים היום (חמישי) באנדרטת הזיכרון בצומת גולני. הטקס נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד חטיבת "גולני", אלוף-משנה שי קלפר, המשפחות השכולות, חיילי ומפקדי החטיבה בעבר ובהווה.
 
גדודי חטיבת "גולני" ביצעו וימשיכו לבצע פעילות אינטנסיבית וענפה בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה. חטיבת "גולני" שכלה 1,476 לוחמים ומפקדים.

22.08.19
מערכת אתר צה"ל

 

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי פתח ואמר: "יפות דרכיה של הארץ, אבל מרוצפות בקברי לוחמיה ולא יכלנו להתהלך בה, לא יכלנו לפרוח, לא יכלנו לשגשג ולגדל את הדור הבא, ללא המסירות וההקרבה של אלו שבחרו להתגייס לחוד הלוחם. גם ברגעים אלו ממש עומדים לוחמי החטיבה על המשמר בעוטף עזה. בחודש האחרון ניסה האויב מספר פעמים לחדור מרצועת עזה ולפגוע באזרחי המדינה, נבלם וסוכל".

"לוחמי החטיבה פעלו באומץ ובמקצועיות באמצעות פעולה חדה וחתירה למגע המאפיינים כל כך את חטיבת "גולני" לאורך שנים, מנעו הלוחמים פגיעה בנפש והגנו על אזרחי עוטף עזה. חתירה למגע הינה ערך עליון עבור לוחמי צה"ל. בכל אירוע מבצעי, בכל מפגש עם האויב, הדרישה המרכזית מכל חייל היא לחתור למגע ולדבוק במשימה".

"מפקדי צה"ל מתחקרים כל אירוע. כל אירוע מבצעי ושגרתי, לומדים ממנו ומשתפרים על מנת להבטיח שצה"ל יצא מכל מפגש עם האויב כשידו על העליונה", המשיך רא"ל כוכבי. "קיר הזיכרון שמאחורי דומם, אך השמות מדברים והאותיות צועקות. הן צועקות את שמותיהם של מי שהעמידו את עצמם למבחן והלכו את הדרך עד סופה. הם אלו שבזכותם המדינה נעמדה על רגליה, הם אלו שבזכותם היא התפתחה, הם אלו שבזכותם תושביה חיים בביטחון, המאפשר הגעה להשגים מרשימים, בכל תחומי החיים".

"והיום אתם, בני המשפחות היקרים אתם ואנחנו, מתאספים יחד, כמו בכל שנה, תחת עץ הזית המנחם במקום שבו הכאב הפרטי הופך למשותף, שם הוא מזכיר לנו שאת המחיר הכבד של משימת הגנת הארץ, אתם אלו שנדרשים לשלם. אני כואב את כאבכם ומחזק אתכם ככל שאני רק יכול. אנו זוכרים את הנופלים, אך זוכרים גם את חובתינו להשבת חיילנו השבויים והנעדרים- צה"ל יעשה ככל שניתן על מנת לקיים חובה עליונה זו.

"אני מחזק את ידיכן, המשפחות הכואבות, אני מחזק כמו כן את משפחתו של סמל-ראשון אורון שאול, לוחם החטיבה ומשפחתו של סגן הדר גולדין . מפקדי החטיבה ולוחמיה, אני מכיר אתכם שנים רבות, וכעת עוקב אחריכם מקרוב. עכשיו בתורכם, אתם ממשיכים לבצע את משימת ההגנה על מדינת ישראל באופן מוצלח ומקצועי. אתם, חוד החנית של צבא ההגנה לישראל ואני סומך עליכם מאוד".
 
"כמידי שנה אנו מתאספים כאן בצומת גולני, במקום שבו ניטעו שורשי החטיבה, מקום שבו העץ שלנו החל לצמוח ולהכות שורשים, במרחב שבו הכל התחיל", כך אמר מפקד חטיבת "גולני", אלוף-משנה שי קלפר. "אנו מתאספים בצילו של קיר השמות החטיבתי, הקיר שמספר את סיפורה של חטיבת "גולני". קיר זה אינו בנוי מאבנים, הוא בנוי משמות, פנים וסיפורים ומעל הכל ערכים".


"ערכים של הקרבה, שליחות ונחישות, ערכים של משימתיות וניצחון בערב זה אנו עוצרים הכל, הזמן עומד מלכת, לוקחים הפסקה מחיי היום יום, מגביהים ראות מה כאן ומה עכשיו. זוכרים את העבר וחושבים על ההווה והעתיד, אנו מתייחדים עם אלו שאינם, נזכרים ומתגעגעים", הוסיף מפקד החטיבה.

"משפחות יקרות, עם ישראל חב לכם חוב בל ישוער. אני יכול לומר בבטחה כי נופלי החטיבה הם חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו, הם נמצאים ומלווים אותנו ואנו מלווים אותם. לוחמי ומפקדי החטיבה, מחבקים אתכם, זוכרים את אחינו לנשק, יקירכם יקירינו, ממשיכים ומתחייבים להמשיך את מורשתם. חטיבת "גולני" תמשיך להוביל את קצה החץ המבצעי על מנת להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל״.