כנפי הטיסה הוענקו לבוגרי ובוגרות קורס טיס 184

23.06.22
מערכת את״צ
מסדר כנפיים, בו הוענקו כנפי הטיסה לבוגרי ובוגרות קורס הטיס 184, נערך הערב (חמישי) בבסיס חיל האוויר בחצרים. כנפי הטיסה הוענקו ל- 36 לוחמי ולוחמות צוות אוויר, אשר יהוו את חוד החנית המבצעית של צה"ל ויובילו את משימות חיל האוויר בשנים הבאות.
 
הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ראש הממשלה, מר נפתלי בנט, סגן שר הביטחון, השר אלון שוסטר, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ומשפחות הבוגרים.
טקס הסיום נערך בתום שלוש שנים של הכשרת הצוערים כקצינים לוחמים וכבוגרי תואר לימודים אקדמי מאוניברסיטת בן גוריון.
 
המסדר הנוכחי הינו בסימן 40 שנים למלחמת "שלום הגליל". חיל האוויר היווה חלק משמעותי בלחימה, במהלכה פעל במקצועיות ומבצעיות תוך שמירה על עליונות אווירית. משימתם של לוחמי חיל האוויר הייתה ועודנה, הגנת שמי מדינת ישראל ואזרחיה אל מול כל אויב המאיים על בטחונה.

״ביטחון אזרחי ישראל עומד למבחן יום יום״, הצהיר נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ״אתגרים רבים לפנינו, גלויים לעיני הציבור, וסמויים מהן. איראן שולחת זרועות ארוכות של טרור, לתוך ישראל, לגבולותינו, וגם למדינות אחרות. אין אף מדינה בעולם שהייתה נותנת לאזרחיה החפים מפשע להיות מאוימים אך ורק בשל זהותם״.
״התבשרנו היום על ניסיונות לחטוף ישראלים ולפגוע בהם״, המשיך נשיא המדינה, ״והאמינו לי שזרועות הביטחון של מדינת ישראל פועלות 24/7, בפעולות סיכול ומניעה המזכירות לא אחת סרטי מתח ועלילה. בהם המציאות עולה לפעמים על כל דימיון. אני מזהיר את כל מי שחושב לנסות אותנו. איננו עומדים בחיבוק ידיים למול האיומים. ישראל שומרת על חופש פעולה, ומבטיחה את האינטרסים הביטחוניים שלה. ידנו הארוכה תגיע לכל מקום שנבחר, בכל זמן שנבחר, ובכל דרך שנבחר".
״אני מעביר מדינת ישראל חזקה בטוחה ושקטה בגבולות״, הכריז ראש הממשלה, מר נפתלי בנט, ״אויבנו יודעים היטב שאנחנו נגיע לכל פינה בעולם כדי לשמור על ביטחון אזרחינו. הם לומדים שמי שזומם לפגוע בנו כאן, בביתנו, ישא במחיר כבד בביתו שלו. בנימה אישית, אני רוצה להודות לחיילי צה"ל ולמפקדיו, לרמטכ"ל ולכל ארגוני הביטחון המוסד, שב"כ, משטרת ישראל על הזכות הנדירה שקיבלתי להנהיג אתכם. בכל פעם שאישרתי תקיפה אווירית של טייסי חיל האוויר, או מבצע קרקעי של לוחמי צה"ל, ימ"מ או פעולה חשאית של לוחמי הארגונים האחרים, ידעתי שיש על מי לסמוך. עשיתי הכי טוב שיכולתי למען עם ישראל, למענכם, העם האהוב שלי. בוגרות ובוגרים יקרים, בשם ממשלת ישראל, בשם אזרחי ישראל - אני אוהב אתכם, סומך עליכם. עם ישראל מצדיע לכם!".
״הנוער בימינו יעצב דמות האדם בישראל – על ידי חיי מופת״, אמר ראש הממשלה הראשון, דוד בן -גוריון. ואתם, שעד לא מזמן הייתם נוער ובחרתם בשליחות, מייצגים בעיניי את המופת הזה״, הדגיש סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, ״על מנת להגיע לכאן, נבחרתם בקפדנות. עברתם מסלול קשה ומפרך, על מנת לוודא שאתם המתאימים ביותר, ומכאן אתם יוצאים למסלול ארוך לא פחות – כשעל כנפיכם מוטלת אחריות כבדה. כשאני מביט בכם, אני יודע שאזרחי ישראל לא נידונו לפילוג ולניכור. אנחנו מחויבים לעצב לעצמנו מציאות בה, בחברה הישראלית, נוכל לשבת באותו תא טייס, באותו תא פיקוד, לסמוך אחד על השני, לשרת אותם ערכים מכוננים, אותה מטרה משותפת ולהיאבק עליהם, שכם אל שכם. המשיכו להוות עבורנו מופת והשראה. עלו, המריאו והצליחו!״.
״בימים אלו לפני שנה צה"ל כולו שמר על החומות״, שחזר ראש המטה הכללי, רא״ל אביב כוכבי, ״מבצע 'שומר החומות' היה תגובה חריפה ובלתי צפויה מבחינת חמאס לניסיון שלו לפגוע באזרחי המדינה. זה היה מבצע שהשיג את הפגיעה הקשה ביותר בפרק הזמן הקצר ביותר ברצועת עזה. מבצע שהוביל לשנה השקטה ביותר מזה 15 שנים והיה זה מפגן של עוצמה - עוצמת הכוח האווירי ועוצמת תשלובת מודיעין ואש, המנצלת באופן מקצועי את מימד האוויר״.
״טייסי חיל-האוויר היו לאורך כל המבצע שומרי החומות של מדינת ישראל ואזרחיה״, המשיך רא״ל כוכבי, ״ותוך כדי המבצע הם פעלו בשתי זירות נוספות. צה"ל וחיל האוויר לא מסתפקים בהגנה מקו החומה, אלא יוצאים לעומק שטח האויב כדי לפגוע בו ובאמצעי הלחימה שהוא מנסה לבסס כנגדנו. אין מדינה בעולם שמתמודדת עם אויב בשש זירות שונות, ואין צבא בעולם בפועל בכל כך הרבה זירות במקביל. זו התמודדות חסרת תקדים: מסכין ועד גרעין, מג'נין ועד טהרן, מתת-קרקע ועד החלל״.
 
״זהו גם מנעד הפעולות של צה"ל, ולחיל האוויר יש בו תפקיד מרכזי ביותר״, אמר הרמטכ״ל, ״הוא עושה זאת מצוין כי הוא חיל מצוין, ומהיום אתם מצטרפים אליו באופן פעיל, ומתייצבים כטייסים בקו ההגנה הראשון. ברכות על סיום הקורס והערכתי הרבה והאישית לכל אחד ואחת מכם.  אני גאה בכם, מאוד, עלו והצליחו״.
 
״בוגרות ובוגרים, אתם תהיו חוד המחץ ההתקפי של החיל״, קבע מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ״פועלים בטווחים קרובים ובמעגלים רחוקים. זרועה הארוכה של החיל נדרשת היום להיות ערוכה וכשירה יותר מאי פעם. תדעו לעשות זאת ביום ובלילה, בכל מזג אוויר ותחת כל איום. אתם תפעלו בנחישות ובעוצמה לשם מילוי כל משימה, תעשו זאת באומץ לב, בדיוק, במקצוענות ובאמות מוסר גבוהות. ביניכם שלוש לוחמות צוות אוויר. אני מציין זאת על מנת להדגיש כי החיל ימשיך לפתוח את שעריו, לעודד שוויון הזדמנויות ולמצות את איכותו של הנוער הישראלי באשר הוא״.