לקובץ PDF לחץ כאן

הפקודה עודכנה בפברואר 2016

30.0106 תעודות צבאיות

סיווגה הביטחוני של הפקודה עודכן במרץ 2019

 

תוקף סעיפים 1 עד 35 מ- 24 באוקטובר 2013

הגדרות

1. בפקודה זו:

א. תעודה אחודה – תעודה כמפורט בנספח א לפקודה זו.

ב. תעודה צבאית – תעודה אחודה ותעודה צבאית אישית.

ג. תעודה צבאית אישית – תעודה כמפורט בנספח ב לפקודה זו.

ד. חייל –  כמשמעו בסעיף 1 לחוק השיפוט הצבאי תשט"ו-1955.

ה. ע"ץ –  עובד צה"ל – כמשמעו בסעיף 8(2) לחוק השיפוט הצבאי תשט"ו-1955.

ו. גורם מנפק – גורם המפורט בנספחים א וּב לפקודה זו.

ז. אמון משמעת ביחידה – רס"ר יחידה או גורם יחידתי אחר האחראי למשמעת ביחידה.

ח. הזדהות חזקה – זיהוי חד-חד ערכי של משתמש המשלב הזדהות ואימות זיהוי, שהם שניים מתוך שלושת המרכיבים האלה: נתון שהמשתמש יודע (לדוגמה שם משתמש, סִסמה), אמצעי זיהוי פיזי שניתן למשתמש (לדוגמה כרטיס "מפלי בזלת"), זיהוי פיזי של המשתמש (לדוגמה טביעות אצבע, טביעת כף יד, סריקת רשתית).

ט. רכיב מחשוב (או רכיב הזדהות חזקה) – שבב להזדהות חזקה המשמש לגישה לרשתות התקשוב הצבאיות, הדורש הקלדת סִסמה אישית או הזדהות ביומטרית על ידי המשתמש.

י. קב"ם – קצין ביטחון המידע פיקודי, זרועי או חילי.

יא. פנקס שבי – (טופס 404) תעודה מזהה של החייל בעת פעילות מבצעית או תרגיל בקרבת הגבול המשמשת לרישום פרטים רפואיים שלו, כדי לאפשר לסגל הרפואי לקבל מידע הדרוש לו למתן טיפול רפואי מתאים. כמו כן, נועד הטופס לשמש לחייל תעודה אם נפל בשבי, על פי סעיף 17 של אמנת ז'נווה מ-12 באוגוסט 1949, הדן בטיפול בשבויי מלחמה.

 

פרק א – נשיאת תעודה צבאית

ניפוק תעודה אחודה

2. תעודה אחודה תונפק בעבור חיילים לפי האמור להלן:

א. תעודה אחודה הכוללת רכיב מחשוב – תונפק לחיילים אשר בתפקידם נדרשים לעבוד עם מחשב, על פי הגדרת אכ"א-חתומכ"א-מנט"ם. רשימת הזכאים לתעודה זו תתעדכן מעת לעת.

ואולם, הפעלת היכולת הטמונה ברכיב ההזדהות החזקה תיעשה רק לאחר קבלת אישור קב"ם, ולפי מדיניות אגף התקשוב ומחב"ם כפי שתיקבע בפקודות הצבא ובכפוף לחתימת המשתמש על טופס שימוש ברכיב הזדהות חזקה.

ב. תעודה אחודה אשר אינה כוללת רכיב מחשוב – תונפק לחיילים אשר בתפקידם אינם נדרשים לעבוד עם מחשב.

3. למרות האמור לעיל בסעיף 2ב, חיילים שנופקה להם תעודה אחודה ללא רכיב מחשוב ונדרשים לעבוד עם מחשב, גורם השלישות יפנה בבקשה לגורם המנפיק להפקת תעודה אחודה הכוללת רכיב מחשוב במקומה.

 

נשיאת תעודה צבאית

4. חייל או ע"ץ יישא את תעודותיו הצבאיות בכל עת. חובה זו חלה אף על חייל מילואים, גם כשהוא איננו בשירות מילואים פעיל, כאמור בתקנה 11 לתקנות שירות ביטחון (חובות אנשי מילואים), התשט"ז-1956.

5. למרות האמור בסעיף 4 לעיל, חייל או ע"ץ לא יישא תעודותיו הצבאיות אלא ישמור אותן בתא נעול או תחת שמירה קפדנית על ידי גורם האמון על המשמעת ביחידה, במקרים המפורטים להלן:

א. בעת פעילות מבצעית או תרגיל בקרבת הגבול לא יוחזקו בידי החייל תעודות צבאיות או תעודות אחרות המצויות בידי החייל, למעט פנקס שבי (טופס 404) או כרטיס לזיהוי סגל רפואי או דתי.

ב. בעת יציאתו מהארץ.

 

מסירת תעודה צבאית

6. חייל או ע"ץ לא ימסור תעודה צבאית כעירבון או כפיקדון למוסד כלשהו, למעט הפקדת תעודה צבאית כנגד תווית זיהוי שתינתן לו לצורך כניסה למתקן צבאי או ביטחוני, שסוגו הביטחוני "סודי" לפחות. תעודה שיש בה רכיב מחשוב תימסר על פי הכללים הנ"ל ללא הסִסמה האישית.

א. חייל עד דרגת סמ"ר, המטופל במתקן רפואי צבאי או מאושפז במתקן רפואי (צבאי או אזרחי), ימסור את תעודותיו הצבאיות, אם יידרש לכך, על פי פקודות הקבע של המתקן, כנגד קבלת אישור מתאים על כך. למען הסר ספק, מן החייל לא יימנע טיפול רפואי בגין אי-מסירת התעודה כאמור.

ב. חייל או ע"ץ הכלוא בבית סוהר, במחנה מעצר או בחדר משמר (צבאי או אזרחי), ימסור את תעודותיו הצבאיות, אם יידרש לכך, לפי פקודות הקבע של המתקן.

 

הזדהות

7. חייל בשירות סדיר, חייל בשירות מילואים פעיל וע"ץ יציגו תעודה צבאית, אם נדרשו לעשות כן, בפני הגורמים המפורטים להלן לשם הזדהות:

א. שוטר צבאי, שוטר אזרחי או מאבטח שערים.

ב. חייל הגבוה ממנו בדרגה; לגבי ע"ץ – בפני מפקדו או בפני קצין.

ג. קצין או מש"ק ביטחון מידע – לאחר שהזדהה בפני החייל ככזה, בכל הנוגע לעבֵרת ביטחון מידע, שבוצעה לכאורה על ידי החייל או עובד צה"ל.

ד. כל גורם אחר המוסמך על פי החוק לדרוש הזדהות (כגון: פקח ממשלתי או עירוני, שוטר מכס, נהג אוטובוס או כרטיסן רכבת).

ה. בעת שהייה במתקן צבאי, בפני האחראי במתקן או בפני מי שהוסמך לכך על ידו, ושהזדהה בפניו ככזה, אף אם הוא בעל דרגה נמוכה מהחייל.

8. שוטר צבאי בתפקיד יציג בפני שוטר אזרחי או בפני קצין, שאינו מוצב בחמ"ץ, רק את תעודת מינויו, אם השוטר נדרש לעשות כן.

9. תעודת ביטחון ותעודת פח"ע כמתואר בנספח ב יוצגו אך ורק כאשר צורכי התפקיד מחייבים זאת, לפי החלטת נושא התעודה.

10. חייל או ע"ץ יציג את תעודותיו הצבאיות כמפורט להלן:

א. רשאי להציג את תעודותיו הצבאיות, למעט תעודת ביטחון ותעודת פח"ע, בפני כל גורם לצורכי הזדהות או כדי לקבל טובת הנאה המוענקת לחיילים עקב שירותם בצה"ל.

ב. על אף האמור לעיל, לא תוצג תעודה צבאית בפני גורמים זרים (כגון: שגרירויות, נציגויות זרות, מוסדות האו"ם, עיתונאי חוץ וכל מוסד אחר הקשור לגורמים זרים אלה) או בפני עובדים או נציגים של גורמים אלה כאמור.

11. הצגת תעודה, כמשמעה בסעיפים שלעיל, כוללת העברת התעודה לידי בעל התפקיד לפרק הזמן הדרוש לו לשם זיהוי אך אין למוסרה.

 

פרק ב – נוהל טיפול באובדן תעודה צבאית, השחתתה או מציאתה

12. נושא תעודה צבאית אחראי לשלמותה ולשמירתה מפני אובדן, גנֵבה או השחתה. לא יבוצע כל שינוי בתוכן התעודה, למעט על ידי הגורם המנפק.

13. במקרה של אובדן או גנבה ידווח נושא התעודה הכוללת רכיב מחשוב (כהגדרתה בסעיף 2א) על אירוע האובדן או הגנבה בהקדם האפשרי לקב"ם, כדי שהקב"ם יחסום אפשרות שימוש ברכיב ההזדהות החזקה.

14. נוהל הטיפול בדיווח על אובדן או מציאת תעודה יפורט בנספח ג.

 

תוקף סעיפים 15-16 מה- 3 בנובמבר 2021

דיווח, שיפוט והנפקה של תעודה אחודה

15. הגורם המנפק המרכזי ( אכ"א -מקמש"ר- ענף תוה"ד (להלן" "אכ"א- מקמש"ר - ענף תוה"ד") רשאי לאשר הנפקת תעודה חדשה בניגוד להוראות פקודה זו מטעמים מיוחדים שיירשמו, לאחר שבחן את הבקשה להנפקת התעודה ובכפוף לקבוע בסעיף 2א.

16. אבדה, הושחתה או קולקלה תעודה אחודה, יש לפעול כמפורט להלן:

א.  החייל ידווח באופן מיידי לאמון משמעת ביחידה.

ב.  אמון המשמעת היחידתי יפתח נגררת תלונה ברשומת בעבור סעיפי עבֵרה רלוונטיים לפי חוק השיפוט הצבאי התשט"ו-1955. סעיפים אלו ייקבעו, מעת לעת, בהנחיות הפנימיות של אכ"א- מקמש"ר-ענף תוה"ד , לאחר התייעצות עם גורמי מפצ"ר.

ג.   החייל יפנה לגורם המנפק לקבלת תעודה חדשה. הפניה תטופל רק לאחר שהגורם המנפק בדק כי סעיף 16ב נעשה.

ד.  אחראי המשמעת היחידתי יוודא כי החייל יעמוד לדין משמעתי על ידי קש"ב בדרגת רס"ן לפחות בהקדם האפשרי ועל פי פקודות הצבא.

ה.  במקרה שמדובר על תעודה שהושחתה – לא תונפק תעודה חדשה אלא אם הוחזרה התעודה הקיימת שהושחתה.

 

דיווח על אובדן תעודה צבאית אישית, שיפוט חייל על כך והנפקת תעודה חדשה

17. אבדה או הושחתה תעודה צבאית אישית, יש לפעול כמפורט להלן:

א. החייל או עובד צה"ל יעמוד לדין משמעתי.

ב. קצין בדרגת סא"ל לפחות, בשירות סדיר, מיחידת החייל רשאי לאשר שלא להעמיד לדין את החייל או את עובד צה"ל אם הוצג בפניו אישור משטרה על אובדן או על גנבה של התעודה, או אם ברור כי לא מוטלת על החייל או על עובד צה"ל כל אחריות להשחתת התעודה. הקצין יפרט על גבי מסמך רשמי מטעמו את הסיבה שבגינה לא הועמד החייל או עובד צה"ל לדין.

ג. החייל או עובד צה"ל יפנה לגורם המנפק לקבלת תעודה חדשה. הפנייה תטופל רק לאחר שהגורם המנפק בדק כי סעיף 17א או 17ב נעשו.

 

פרק ג – מציאת תעודה צבאית

18. חייל או ע"ץ שמצא תעודה צבאית, בין אם היא תעודתו שהודיע על אובדנה או על גנבתה, ובין אם היא תעודת חייל אחר – יעבירה לידי קצין השלישות היחידתי, אשר יפעל כאמור בנספח ג סעיף 3.

 

פרק ד – מאפייני התעודה

עדכון פרטי בעל התעודה

19. הגורם המנפק רשאי לאשר לצלם שוב את בעל התעודה אם חל בו שינוי חזותי, המקשה על זיהויו באמצעות התצלום הישן או אם הצילום לא קיים במערכת.

תוקף סעיף  20 מה- 3 בנובמבר 2021

20. שינוי בדרגה יבוצע כמפורט להלן:

א. לגבי חייל בשירות חובה:

1) טופס אישור הדרגה (טופס 405-1 המצורף בנספח ד בפקודה) המוחזק בצמוד לתעודה הצבאית על ידי היחידה. האישור מיועד לרישום דרגה אחת בלבד ומשמש לרישום דרגות טוראי עד סמ"ר;

2) עם העלייה לדרגת קצונה או עם כניסת חייל לשירות הקבע, יחליף הגורם המנפק הרלוונטי את תעודת החייל, כמפורט בסעיף משנה ב להלן.

ב. לגבי קצינים או נגדים:

1) עם אישורה של דרגת קצונה או דרגת נגד לחייל או עם כניסתו של חייל בשירות החובה לשירות הקבע, תשלח יחידת החייל בקשה להוצאת תעודה צבאית. בבסיסי ההדרכה שמתקיימים בהם קורסים המסמיכים לקצונה, יועברו הבקשות לגורם המנפק הרלוונטי;

2) נציג היחידה, הקצין או הנגד יתייצבו אצל הגורם המנפק לשם קבלת התעודה;

3) התעודה החדשה תינתן תמורת התעודה הישנה;

4) קצין או נגד יוכלו לקבל תעודה כמפורט בסעיף קטן 1 לעיל עם התייצבותם אצל הגורם המנפק גם בלא בקשת היחידה מראש כדי להחליף את התעודה, כל עוד הדרגה או השינוי בסוג השירות מעודכן ברְשומת, והתעודה שיש להחליף נמצאת ברשותם;

5) התעודה תוחלף לא יאוחר מחודש ימים מיום שאושרה דרגת הקצונה או דרגת הנגד לחייל, או עם כניסת החייל בשירות החובה לשירות הקבע.

ג. בעת שינוי מעמד מע"ץ לאע"ב.

 

זכויות

21. תעודת צבאית של חייל בשירות חובה אינה מקנה לחייל בשירות החובה כל זכות, אלא משמשת הוכחה להיותו חייל בשירות חובה.

תוקף סעיפים 22-23 מ- 3 בנובמבר 2021

22. תעודה אחודה מקנה את הזכויות האלה:

א. נסיעה בתחבורה ציבורית ובלבד שהחייל ינהג על פי ההוראות הקבועות בפ"מ 33.0120 נסיעה ברכב ציבורי (למעט עובדי צה"ל).

ב. כניסה לרשת הצה"לית – תתאפשר רק תוך שימוש בתעודה אחודה הכוללת רכיב מחשוב, ובלבד שהחייל יפעל על פי הקבוע בפקודות אגף התקשוב.

23. תעודת קצין, תעודת נגד ותעודת ע"ץ ואע"ב מקנות לנושאיהן רשות תנועה וכניסה חופשית לשטחים צבאיים בכל הארץ, אך אינן מקנות כניסה למתקנים שסוגם הביטחוני "סודי", לפחות, או לשטחים מוגבלים, כמפורט בפ"מ 21.0203 כניסה למתקנים צבאיים.

24. תעודת קצין ייצוג מקנה לנושאה את אותן הסמכויות שמקנה תעודת קצין בדרגה המקבילה שאינה דרגת ייצוג.

25. פנקס שבי לא ישמש מסמך לזיהוי החייל במגעו עם מוסדות הצבא או עם מוסדות אזרחיים במדינת ישראל.

26. תעודת שירות הביטחון הכללי (שב"כ) מקנה לבעליה זכות לנוע במכוניתו ועם הנלווים אליו בשטחים מוגבלים, לרבות באזורי ממשל צבאי. נושא תעודת מבקר רשאי להיכנס למתקני צה"ל ולערוך בהם ביקורות.

 

פרק ה – הטיפול בתעודת חלל

תוקף סעיפים 27-29 מה- 3 בנובמבר 2021

27. תעודה צבאית של חלל צה"ל תועבר לאכ"א- מקמש"ר-נפגעים-ענף הנפגעים, כמפורט בפ"מ 38.0103 חללים ומתים, נוהל הודעות, זיהוי, חקירה, קבורה, מכתב תנחומים וטיפול בחפצים בשעת רגיעה.

28. אכ"א- מקמש"ר-נפגעים-ענף הנפגעים יעביר למשפחת החלל את התעודות שאושרה העברתן על ידי אמ"ן-מחב"ם לאחר שנחסמה אפשרות השימוש ברכיב ההזדהות החזקה (כהגדרתה בסעיף 2א). אם הושמדה תעודה צבאית של חלל צה"ל, רשאי אכ"א מקמש"ר-נפגעים-ענף הנפגעיםלנפק תעודה חדשה ולהעבירה למשפחת החייל ללא רכיב המחשוב.

 

פרק ו – החזרת תעודה צבאית

29. חייל יחזיר את תעודותיו הצבאיות עם שחרורו או פיטורו מצה"ל, ועובד צה"ל יחזיר את תעודת העובד עם סיום עבודתו בצה"ל לקצין האזרחים ביחידתו/למדור קליטה – מרכז תע"ץ.

30. למרות האמור לעיל, תעודת לוחם אשר מקנה הטבות לחייל לאחר שחרורו, לא תוחזר עם שחרורו.

עדכון הנספחים לפקודה

31. הנספחים לפקודה זו יעודכנו מעת לעת בנפרד מגוף הפקודה עצמו, על ידי אכ"א-מתו"ב, בתיאום עם מפצ"ר-יעח"ק ובאישור ראש אג"ת. עדכונן אינו טעון סבב הערות או סבב חתימות, כמשמעותם בהפ"ע 1.0102 "תהליך העדכון של פקודות המחייבות את כלל הצבא".

 

 

תוקף נספחים א עד ג מה-3 לנובמבר 2021

נספח א
פירוט סוגי תעודה אחודה

 

שם התעודה

מספר

התעודה

 או צבעה

מעוגן בהוראה

 או בפקודה

 האוכלוסייה/

הערות

הגורם המנפק

       1.           

תעודת חייל בשירות חובה

אפור/ תכלת

405

 פ"מ 30.0106

חייל בשירות חובה

אכ"א-מיטב (הפקה ראשונית)

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים בצה"ל המפורסמים מעת לעת.

       2.           

תעודת חייל בשירות קבע

כתום בהיר

פ"מ  30.0106

נגדים עד דרגת רס"ל (כולל)

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים בצה"ל  המפורסמים מעת לעת.

       3.           

תעודת רס"ל עד רס"ר

כתום

 פ"מ 30.0106

רס"ר–רס"ב בשירות סדיר

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים בצה"ל המפורסמים מעת לעת. 

       4.           

תעודת רנ"ג

אדום

 פ"מ 30.0106

 רנ"ג בשירות סדיר

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים  בצה"ל המפורסמים מעת לעת.

 

       5.           

תעודת סג"ם-סגן

ירוק בהיר

פ"מ 30.0106

סג"ם-סגן

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים בצה"ל המפורסמים מעת לעת.

       6.           

תעודות קצין סרן, רס"ן ותעודות קמ"א, קא"ב, קמ"ש, קר"פ, קר"ש ורב"ץ

ירוק בהיר

 פ"מ 30.0106

קמ"א, קא"ב, קמ"ש, קר"פ, קר"ש, סרן ורס"ן בשירות סדיר

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים  בצה"ל המפורסמים מעת לעת.

       7.           

תעודת סא"ל

סגול

 פ"מ 30.0106

סא"ל בשירות סדיר

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים  בצה"ל המפורסמים מעת לעת.

       8.           

תעודות אל"ם עד רא"ל

כחול

 פ"מ 30.0106

אל"ם עד רא"ל בשירות סדיר

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים   בצה"ל המפורסמים מעת לעת.

       9.           

תעודת קצין ייצוג

אפור

620

 פ"מ 30.0106

 פ"מ 32.0213

קצין בשירות סדיר או בשירות מילואים, הרשאי לשאת דרגת ייצוג

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים בצה"ל המפורסמים מעת לעת.

10.

תעודת מילואים בתנאי קבע (מת"ק)

ירוק כהה

פ"מ 30.0106

חיילים בסוג שירות מילואים בתנאי קבע

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים בצה"ל המפורסמים מעת לעת.

             

 

נספח ב
פירוט תעודות צבאיות אישיות

 

שם התעודה

מספר

התעודה

או צבעה

מעוגן בהוראה

או בפקודה

האוכלוסייה/

הערות

הגורם המנפק

  1.           

תעודת ע"ץ

כחול

פ"מ 30.0106

עובד צה"ל

אכ"א-מרכז תע"ץ

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים בצה"ל  המפורסמים מעת לעת.

  2.           

תעודת אע"ב (תלוי רמה)

סגול/תכלת

פ"מ 30.0106

עובד צה"ל בכיר

אכ"א-מרכז תע"ץ

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים בצה"ל  המפורסמים מעת לעת.

     3.           

תעודת חייל מילואים

חום-בז'

 410

 פ"מ 30.0106

חייל בשירות מילואים

אכ"א-חתומכ"א-עתכ"א מילואים (הפקה ראשונית)

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות(חידוש)

תאי התעודות השונים בצה"ל  המפורסמים מעת לעת.

     4.           

תעודת קצין מילואים

חום-בז'

 411

 פ"מ 30.0106

קצין בשירות מילואים

אכ"א-חתומכ"א-עתכ"א מילואים (הפקה ראשונית)

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות (חידוש)

תאי התעודות השונים בצה"ל  המפורסמים מעת לעת.

     5.           

אישור דחיית שירות

חום

730

 פ"מ 30.0106

 פ"מ 31.0601

חייל הנמצא בדחיית שירות

אכ"א-מיטב (הפקה ראשונית)

 

     6.           

תעודת שירות ללא תשלום (של"ת)

חום

720

 פ"מ 30.0106

חייל בשירות ללא תשלום

אכ"א-מיטב (הפקה ראשונית)

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים  בצה"ל המפורסמים מעת לעת.

     7.           

תעודת חופשה ללא תשלום  (חל"ת)

חום-בז'

 805

 פ"מ 30.0106

 פ"מ 31.0517

נגד או קצין בשירות קבע, הנמצאים בחל"ת

הנפקת התעודה באופן עצמאי מאתר האישורים

     8.           

תעודת קצין ליווי

__

__

קצין ליווי של אמ"ץ-חטיבת דובר צה"ל

אמ"ץ-דובר צה"ל-ענף התפעול

     9.           

תעודת ביטחון

__

 פ"מ 21.0203

לפי החלטת אמ"ן-מחב"ם

אמ"ן-מחב"ם

   10.         

תעודת פח"ע

__

לפי הנחיות אמ"ץ-חט' המבצעים המתפרסמות מעת לעת.

לפי החלטת אמ"ץ-חט' המבצעים

אמ"ץ-חט' מבצעים

   11.         

תעודת מינוי שוטר צבאי

 320

 הפ"ע 6.0202

שוטר צבאי

אכ"א-בה"ד 13 

   12.         

תעודת נגד המשטרה הצבאית

320-3

הפ"ע 6.0202

נגד המשטרה הצבאית

אכ"א-בה"ד 13

   13.         

תעודת מינוי קצין המשטרה הצבאית

 320-1

 הפ"ע 6.0202

קצין המשטרה הצבאית

אכ"א-בה"ד 13

   14.         

תעודת בלש

-----

פ"מ 30.0106

חייל או קצין במקצוע בלש

אכ"א-בה"ד 13

   15.         

תעודת חוקר מצ"ח

380-1

 הפ"ע 6.0202

חוקר מצ"ח

שלישות יח' מצ"ח

   16.         

תעודת נגד חקירות מצ"ח

380-4

 הפ"ע 6.0202

נגד חקירות במצ"ח

שלישות יח' מצ"ח

   17.         

תעודת קצין חקירות מצ"ח

380-5

 הפ"ע 6.0202

קצין חקירות במצ"ח

שלישות יח' מצ"ח

   18.         

תעודת קצין / מודיע נפגעים

__

__

קצין / מודיע נפגעים

אכ"א-מקמש"ר מחלקת נפגעים

   19.         

קצין איתור נעדרים

__

__

קצין איתור נעדרים

אכ"א- מקמש"ר – מחלקת נפגעים

   20.         

קצין קשר למשפחות

__

__

קצין קשר למשפחות

אכ"א--מקמש"ר-מחלקת נפגעים

   21.         

תעודת מתנדב

לבן

 הק"א

 31-01-04

מתנדב בשירות צה"ל

אכ"א-מיטב

   22.         

תעודת חייל בודד /חייל הזכאי לסיוע מיוחד

__

 פ"מ 35.0808

חייל בודד /

חייל הזכאי לסיוע  מיוחד

אכ"א-מיטב

שלישות היחידה

   23.         

פנקס שבי (כרטיס חיסונים)

 404

 פ"מ 30.0106

חייל בשירות סדיר או מילואים

אכ"א-מיטב

   24.         

כרטיס לזיהוי סגל רפואי או דתי

 403

 פ"מ 30.0106

סגל רפואי:

· סגל חר"פ ביחידות שדה

· ביתר יחידות חר"פ – בעלי מקצועות או תפקידים שיאשר הקרפ"ר.

· סגל רפואי ביחידות ח"א וח"י, שאינו בעל שיוך חילי חר"פ.

סגל דתי:

·  רבנים צבאיים וקציני דת בכל יחידות צה"ל;

· מש"קי דת – ביחידות שדה בלבד

שלישות היחידה;

(נמסר לחייל עם הצבתו)

   25.         

תעודת קצין קישור לכוחות הזרים

__

__

קצין (כולל בדרגת ייצוג) ביחידת הקישור לכוחות הזרים, הרשאי לבוא במגע עם אנשי כוחות צבא זרים, עם אנשי כוחות האו"ם ועם אנשי הכוח הרב-לאומי, לנוע ברכבם, כולל על ציר המערכת לאורך גבולות המדינה, ולמלא תפקידי קישור מטעם צה"ל.

אמ"ץ-חט' קש"ח;

התעודות ייחתמו על ידי הרח"ט; שלישות היחידה תמספר את התעודות

   26.         

תעודת לוחם

__

הק"א

 30-07-01

חייל אשר צבר ותק בשירות תקין שמשכו שני שלישים מתקופת שירות החובה שאליה נקרא ושולמה לו תוספת לחימה במשך התקופה שבה לא שהה בטירונות.

אכ"א-מחלקת הפרט

אכ"א-מקמש"ר-מחלקת הנפגעים– לגבי חללי צה"ל.

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים בצה"ל המפורסמים מעת לעת.

   27.         

תעודת שופט צבאי

__

פ"מ 30.0106,

חוק השיפוט הצבאי

קצין המשמש כשופט צבאי ביחידת בתי הדין הצבאיים, בשירות סדיר או במילואים; התעודות יהיו חתומות בידי שר הביטחון.

יחידת בתי הדין הצבאיים

   28.         

תעודת שירות הביטחון הכללי

__

__

סגל שירות הביטחון הכללי (שב"כ)

 

   29.         

תעודת מאבטח -

יחידה 8133

תכלת

__

מאבטחים בוגרי קורס אבטחה ממלכתי ואנשי הסיוע המבצעי שעברו הכשרה ביחידה

יחידה 8133

   30.         

תעודת קצין ביקורת מטכ"לי

__

הק"ם 11/01

קציני ביקורת מטכ"לית

אמ"ץ-בו"ם

   31.         

תעודת ספ"כ

----

פ"מ 30.0106

כלל הפורשים מצה"ל

אכ"א-חתומכ"א-עתכ"א מיל'

   32.         

תעודת נגד יחידתי

-----

פ"מ 30.0106

בוגרי קורס נגדי יחידות 09

ז"י – רמ"ד נגדים

33.

תעודת שוחר

צהוב

 הק"א 37-02-01 הקמ"א

 מג- 23-10

שוחרים בפנימיות צבאיות ובקורסי קד"ץ

אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות

תאי התעודות השונים בצה"ל המפורסמים מעת לעת.

34.     

תעודת מבקר

-

פ"מ 30.0106

חיילים בסדיר או במילואים של יחידת מבקר צה"ל

מבקר צה"ל – קצין אג"ם

 

2.              

נספח ג
נוהל טיפול בדיווח על אובדן תעודה או מציאתה

               1.            היחידה תדווח על אובדן תעודה צבאית על גבי המסמך מטה, לגורמים המפורטים להלן:

א. קב"ם.

ב. אם מדובר בתעודת פח"ע, בתעודת ביטחון או בתעודת קצין מילואים שדרגתו סא"ל לפחות (כמפורט בנספח ב – סעיפים 4, 9, 10), יעביר הקב"ם את ההודעה לאמ"ן-מחב"ם. אם התעודה האחודה הכוללת רכיב מחשוב אבדה, הקב"ם יבטל את רכיב המחשוב;

               2.            אם אבדה תעודתו של קצין קישור לכוחות זרים (נספח ב, סעיף 25), יודיע על כך החייל למפקד היחידה, וזה יודיע על האובדן ליחידת המשטרה הצבאית הפיקודית.

               3.            קצין השלישות היחידתי שהועברה לידיו תעודה צבאית שנמצאה, יפעל כמפורט להלן:

א.        יעביר את התעודה אכ"א-מקמש"ר-ענף תוה"ד-תא תעודות בצירוף מכתב הסבר. תעודה שהגיעה אכ"א-מקמש"ר --ענף תוה"ד-תא תעודות ושאינה מנופקת על ידי סמכות זו, תועבר על ידה לגורם המנפק.

ב.        יעביר העתק מהמכתב בדבר העברת תעודה צבאית שנמצאה לקב"ם. הקב"ם יעביר את ההודעה לאמ"ן-מחב"ם.

           4. דיווח על אובדן תעודה ייעשה על פי הטופס שלהלן.

 

תאריך ___________________

אל   ____מחב"ם_______

הנדון: הצהרה על אובדן / גנֵבה של תעודה צבאית

  1. פרטים אישיים של בעל התעודה:

___________________________________________________________________________

   (המספר האישי/ת"ז)           (הדרגה)            (השם הפרטי)            (שם המשפחה)                 (היחידה)

  1. תיאור התעודה:

_____________________________________________________

                   (סוג התעודה)                     (מספר התעודה)

  1. פרטי מקרה האובדן / הגנֵבה: (יש לפרט את נסיבות אובדן התעודה או גנֵבתה, תאריך, מקום, היכן הוחזקה התעודה ומתי נראתה התעודה לאחרונה.)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. אמצעים שנקט החייל / עובד צה"ל כדי למצוא את התעודה או למנוע את גנבתה או את השחתתה:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. פרטי תעודות או חפצים אחרים שאבדו או נגנבו:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­

  1. הערות:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­­­­­­

הנני מצהיר בזה, שהפרטים שפורטו לעיל הם מדויקים, נכונים ושלמים, והריני מאשר אותם בחתימתי:
 
_________________________________________________________________________
   (המספר האישי/ת"ז)            (הדרגה)             (השם הפרטי)             (שם המשפחה)           (חתימה)

אישור קצין השלישות היחידתי:


___________________________________________________________________________
       (המספר האישי)           (הדרגה)            (השם הפרטי)            (שם המשפחה)            (חתימה)

 

 

נספח ד

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הפקודה עודכנה בפברואר 2016