מערכת אתר צה"ל

בית הספר הצה"לי למקצעות המחשב וההגנה בסייבר

כשאנו מדברים על המונח "לחימה", אנו נוטים לחשוב קודם כל על לחימה פיזית בשטח. אך בשנים האחרונות אותה לחימה מסורתית עוברת גם לצד הטכנולוגי – מערכות טכנולוגיות הן חלק בלתי נפרד מתפקודו של צה"ל. מהאתר שאתם גולשים בו כעת ועד למערכות שמשפיעות על הלוחמים בשטח בזמן אמת.


 

בסמ"ח הוא הגוף העיקרי להכשרת חיילים בתחום הטכנולוגי בצה"ל. מדי שנה מוכשרים בו מאות חיילים למקצועות השונים. הקורסים המועברים בו הם מהיוקרתיים ביותר בתחום הטכנולוגי בצה"ל. בין התפקידים הטכנולוגיים שבסמ"ח מכשירה אליהם ניתן למנות את תוכניתן, DevOps, הגנה בסייבר, Data Analyst, בדיקות תוכנה, פיתוח לומדות ויישום ERP. בסיום הקורסים יכולים להשתבץ הבוגרים לתפקידים במגוון החילות של צה"ל – תקשוב, חיל האוויר, חיל הים, חיל המודיעין, זרוע היבשה ועוד.

כיום, קורסי בסמ"ח מהווים מקפצה משמעותית לעולם האזרחי. בוגרי הקורסים מבוקשים במיוחד בחברות ההייטק השונות ורבים מהם עומדים מאחורי סטארטאפים רבים ובחזית עולם ההייטק הישראלי.

 

חלק מהקורסים הנלמדים בבסמ"ח מקנים נקודות זכות בלימודים אקדמיים, וזאת בכפוף לתקנון המוסד האקדמי. בתפקידים הדורשים קבע ניתן להתחיל את לימודי התואר תוך כדי השירות.

למרבית קורסי בסמ"ח, ידע מוקדם אינו תנאי קבלה. הקורסים בבסמ"ח בנויים בצורה יסודית מהבסיס ועד לנושאים מתקדמים העומדים בקנה אחד עם הטכנולוגיות החדשות ביותר בעולם ההייטק. כשהמטרה המרכזית – להכשיר את הבוגרים לשרת ברמה הגבוהה ביותר בזירות הטכנולוגיות הקריטיות ברחבי הצבא.


בבסמ"ח קיימות שיטות למידה רבות ומגוונות. שהדגש המרכזי הוא לשלב תרגול מעשי לצד הלמידה העיונית שתפקידו לפתח אצל החניך יכולת למידה עצמאית. הלמידה מתנהלת בצורה מותאמת אישית שמאפשרת לחניך לבחור בעצמו את הדרך האפקטיבית ביותר עבורו ללמוד ולהתפתח.

מבחני המיון לקורסים בבסמ"ח כוללים מבחן במסגרת אשכול מקצועות המחשב, אשר שם דגש על יכולות חשיבה אלגוריתמיות, ניתוח של נתונים וידיעת השפה האנגלית. ולחלק מהקורסים – מבחן מקצועי. על מנת להגיע למיונים יש לעבור את תנאי הפרופיל והדפ"ר ולסמן את אשכול מקצועות המחשב במנילה.

לשאלות ופרטים נוספים, ניתן לפנות למוקד איתור אגף התקשוב - *3808.

בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר שוכן בשלישות הראשית ברמת גן.