מהפכה במחנה "הר קרן"

בבסיס האימון הדרומי של חטיבת גבעתי, "הר קרן", עתיד להתבצע שיפוץ רחב היקף. תנאי השירות ישופרו, בעיות יתוקנו - והכל במחשבה על רווחת החיילים. כל הפרטים

17.08.22
עלמה סברוב, מערכת את"צ

בעקבות ההבנה כי יש פער תחזוקתי בבסיס "הר קרן" של חטיבת גבעתי, וכחלק מפעילות לשיפור חווית השירות ורווחת החיילים בצה"ל - יצא חיל הלוגיסטיקה, בהובלתו של ראש החטיבה, תא"ל פיני בן מויאל, לפרויקט שיפוץ רחב היקף בבסיס האימון המתקדם של החטיבה הסגולה.

לבסיס "הר קרן" הוקצו משאבים רבים ותקציב לטובת תיקון תשתיות עומק, שיפור איכות המזון, שיפוץ חדר האוכל והמגורים וכו׳. ואכן, ממש בימים אלו, עוסקים גורמים בכירים בחטיבת הלוגיסטיקה בתכנונים ומדידות לקראת השיפוץ הנרחב, שעתיד להגיע לשיאו בעוד כחודשיים.

במסגרת ביקורי מפקדים שנעשו במקום לאחרונה, ניתנה הוראה לתכנן מחדש את חדר האוכל ולהכפיל את גודלו, כך שיוכל להכיל 300 חיילים. במהלך השיפוצים, יוגדרו חדרי אוכל פלוגתיים חלופיים. כמו כן, הארוחות המוגשות יוגדלו לצד הקפדה על שלוש ארוחות מזינות ביום, משיכת מזון לשימוש בימי שטח והיגיינה בסיסית. 

זאת בנוסף למטבח החדש שכבר מתופעל במחנה, מתחם המגורים הישנים ששופץ, ממנו החיילים כבר נהנים, ול-108 דלתות ו-170 מזגנים שכבר הוחלפו. יתר על כך, הוחלט על הוספת הצללות ברחבי הבסיס והדברות שנעשות על בסיס שבועי, על מנת להמשיך בצמצום בעיית הזבובים. גם בעיית הביוב תוקנה ואין יותר צורך בשאיבתו ע״י ׳ביובית׳.

מפקדי גבעתי מקפידים לבחון את מענה המזון לחיילים בשיחות שבועיות, ומתאימים אותו בהלימה לטענות שעולות מצד המפקדים בשטח ומהחיילים, עמם מתבצעת תקשורת שוטפת.

"אנו משקיעים מאמצים רבים ונוקטים בפעולות קונקרטיות כדי שלחיילים יהיו תנאים טובים. בכל שבוע מתבצעות שיחות חתך, במסגרתן נבחן מענה התזונה", מדגיש גורם בכיר בצה"ל, "הועברו משאבים רבים למען המטרה - טובת ורווחת החיילים".