תיעוד מהמרדף הנמשך אחר המחבלים

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב המשיכו במהלך סוף השבוע בסריקות אחר המחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי סמוך למאחז "חומש" שבמרחב החטיבה המרחבית ״שומרון״, בו נהרג אזרח ונפצעו שניים נוספים. "נמשיך לפעול ולהרחיב את הפעילות המבצעית ככל שנידרש", אמר הרמטכ"ל, "לא נחדל עד שנלכוד את המחבלים"

16.12.21
ינון שלום יתח, ניצן בהר, מערכת אתר צה"ל

בערב יום חמישי, סמוך לשעה 19:00, רכב שיצא מהמאחז "חומש" נתקל בחוליית מחבלים שארבה לו בצד הדרך וירתה לעברו יותר מעשרה קליעים. בעקבות הירי, נהרג אחד היושבים ברכב ושניים נוספים נפצעו באורח קל. "מדובר באירוע קשה", אמר מאו"ג איו"ש, תא"ל אבי בלוט מנקודת האירוע, "אנחנו נמצאים פה עם הרבה כוחות - גם של צה"ל, משטרה ושב"כ".

מיד לאחר הפיגוע, החלו בחטיבה המרחבית ובסביבתה בסריקות נרחבות אחר החשודים במעשה, ובמירוץ של איסוף מודיעין על מנת ללכוד אותם בצורה המהירה ביותר. "אנחנו מנהלים מרדף בשימוש בכוחות מודיעיניים ופיזיים בשטח. לוקחים כל קצה חוט ועובדים בכל המישורים", הצהיר תא"ל בלוט.

בעקבות האירוע, הוחלט באוגדת איו"ש לתגבר את הכוחות הפעולים בשטח בשלושה גדודי חי"ר, איסוף ויחידות מיוחדות בסדיר ובמילואים. "אנחנו רוצים גם לחזק את ההגנה וגם ללכוד את המבוקשים במהירות האפשרית. וכמו בעבר, לא תרחק העת עד שנשים את היד על החוליה הזו", מסר מאו"ג איו"ש.​