צל"ש ללוחם "עוקץ" שניטרל את המחבל בחלמיש

כששמע סמ"ר ע' צעקות מכיוון בית השכנים, הוא לא היסס וניטרל את המחבל. בזכות גילוי אומץ הלב שמנע אסון גדול יותר, יוענק לו צל"ש מטעם מפקד אוגדת איו"ש

09.08.17
מערכת אתר צה"ל

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, אישר הענקת ציון לשבח מטעם מפקד אוגדת איו״ש לסמ״ר ע׳, לוחם ביחידת עוקץ, על פעילותו לנטרול המחבל ביישוב חלמיש. אלוף נומה אישר את הענקת הצל״ש לאחר ששמע את המלצתה של הוועדה הפיקודית בראשות ראש קש״צ, אל״ם עופר הינדי.

ביום שישי, 21 ביולי 2017, חדר מחבל ליישוב חלמיש ונכנס לביתה של משפחת סלומון. הוא דקר ורצח את שלושת בני המשפחה יוסי, אלעד וחיה סלומון זכרם לברכה, ופצע את אם המשפחה, טובה סלומון.

לאחר ששמע צעקות מבית השכנים, לקח סמ"ר ע' את אקדחו ורץ עם אביו לנקודה. ע׳ זיהה את המחבל נאבק במטבח עם יוסי סלומון ז״ל וביצע ירי של כדור בודד מחוץ לבית, דרך החלון, לעבר המחבל ונטרל אותו. ע' ואביו, שמעון מעוז, נכנסו לבית, זיהו את המחבל המנוטרל, הזעיקו את כוחות הביטחון והמשיכו בסריקת הבית.

ציון לשבח מטעם מפקד אוגדת איו״ש יוענק לסמ״ר ע׳ על גילוי קור רוח, חתירה למגע ודבקות במשימה, תוך גילוי אומץ לב ושיקול דעת שהובילו למניעת אסון כבד יותר. בנוסף, תוענק תעודת הערכה מטעם מפקד פיקוד המרכז למר שמעון מעוז על גילוי אומץ לב, חתירה למגע ואזרחות למופת בהשתתפות בנטרול המחבל ובמניעת אסון כבד יותר.

בסרטון: עדותו של סמ"ר ע' לאחר האירוע