מפקד חדש לאוגדת איו"ש

13.09.17
מערכת אתר צה"ל

תא"ל ערן ניב מונה היום (רביעי) למפקד אוגדת אזור יהודה ואיו"ש. טקס החילופים נערך במפקדת האוגדה בבית אל, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף ערן ניב החליף בתפקידו את תת-אלוף ליאור כרמלי, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

"ליאור, לפני כשנתיים קיבלת את הפיקוד על אחת האוגדות המורכבות בצה"ל", אמר בטקס מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, "התופעה שזכתה לכינוי 'טרור בהשראה', חייבה התארגנות שונה ממה שהורגלנו, בלחימה ארוכת השנים שלנו בטרור. התבוננתי בך גם ברגעים הקשים, ראיתי מנהיגות שבאה לידי ביטוי בכושר קבלת החלטות במציאות לא ברורה ומורכבת, רווית מתחים והתנגדויות. יחד עם מפקדי חטיבות מצוינים, עם אנשי שב"כ, המנהל אזרחי ומשטרת ישראל, פיתחת תפיסות חדשניות שביטאו מחשבה מעמיקה ויצירתית. ערן, אני סמוך ובטוח, כי ניסיונך הרב, כמו גם תכונותיך האישיות הייחודיות כל כך, יסייעו בידיך להמשיך לחזק את הביטחון ולשפר את איכות חייה של האוכלוסייה במרחב".
 
״היום אני מסיים תקופה של למעלה משנתיים בה ניתנה לי הזכות לפקד על אוגדת יהודה ושומרון", נאם בהתרגשות מפקד החטיבה היוצא, תא"ל כרמלי. "תקופה זו הייתה מאתגרת במיוחד והתאפיינה באי יציבות שהביאה לגלים של הסלמות שהמרכזי בהם - אירועי 'גודל השעה' שפרצו באוקטובר 2015. בתקופה זו התמודדנו מול מאפיין טרור שונה בו המוביל המרכזי היה מוטיב ההשראה וההדבקה שיצר תופעה חדשה עקב עוצמתה ומשך התקיימותה. אתגר זה חייב את האוגדה לממש תהליכי למידה מהירים ומתקדמים באופן שאפשר להבין לעומק את מאפייני הבעיה ולייצר מענה מהיר ויעיל. תהליך זה הביא לפיתוח ארגז כלים מבצעי מגוון המאפשר לנו פעולה ערכית, מקצועית, מבדילה ומדויקת למימוש הישגים נדרשים לעמידה במשימה ולעיצוב המרחב לאורך זמן".

"מצאתי אוגדה שעברה מבחנים משמעותיים מאוד בשנתיים האחרונות ויכלה להם", הדגיש מפקד החטיבה הנכנס, תא"ל ניב והוסיף: "רמת המפקדים, איכות הלמידה ושיתופי הפעולה מרשימים מאוד. ליאור, מודה לך על הובלה משמעותית עם מנהיגות מיוחדת במינה, אעשה ככל יכולתי להמשיך את הדברים הטובים שעשית".