הותקפו משרדי המודיעין הצבאי והביטחון הכללי של ארגון הטרור חמאס

04.05.19

במהלך סוף השבוע, זוהו כ-430 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים. מטוסי קרב של צה"ל תקפו כ-200 מטרות טרור של חמאס והגא"פ לאורך רצועת עזה.  

אחד היעדים האחרונים שהותקפו במהלך יום שבת הוא מבנה בן שמונה קומות בשכונת רימאל בצפון הרצועה, ובו משרדים של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ. המבנה שהותקף שימש את מנגנון מטה הגדה של חמאס, האחראי על הכוונות פעילי הטרור במרחב יהודה ושומרון באמצעות הובלת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעילות הטרור והעברת כספים ומענה לוגיסטי למטרת ביצוע פיגועים נגד אזרחי מדינת ישראל.

בנוסף, בכירים בהנהלת ארגון הטרור גא"פ השתמשו במשרדים בבניין למטרות טרור.


בניין משרדי המודיעין הצבאי והביטחון הכללי של חמאס בשכונת רימאל - לפני התקיפה

מוקדם יותר, גם כן בשכונת רימאל, הותקף מבנה בן שש קומות בו שכנו משרדים של ארגון הטרור חמאס. המבנה שהותקף משמש את מנגנון הביטחון הכללי והמודיעין הצבאי של חמאס. המבנה משמש את ארגון הטרור לצרכים מבצעיים הכוללים הגנה והסתרת תשתיות טרור תוך התעלמות ממיקומו של המבנה בלב שכונת מגורים. בשנה האחרונה הותקפו ארבעה מבנים שונים של מנגנון הביטחון הכללי, דבר שהוביל לפגיעה ביכולותיו.

תיעוד מהשמדת מנהרת הטרור של הגא"פ

תקיפה משמעותית נוספת הייתה השמדת מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני שחדרה לשטח ישראל מדרום רצועת עזה. המנהרה הושמדה באמצעות תקיפת מטוסי קרב של צה"ל, והייתה מצויה במעקב טכנולוגי עד להשמדתה היום וייעודה ביצוע פיגוע טרור בשטח ישראל. 

המנהרה נחפרה על ידי פעילי ארגון הגא"פ מכמה מוקדים, עומקה מעל 20 מטרים והיא כוללת מספר כניסות. "מדובר במנהרה חוצת גדר שהושקעו בה הרבה מאוד משאבים, שחפירתה הואצה בשבועות האחרונים במטרה להכין אותה לביצוע פיגוע", אומר דובר צה"ל, תא"ל מנליס.

 

"הגא"פ פועל בשבועות האחרונים לערעור היציבות ברצועת עזה ולמימוש פיגועים מתחת לרף החשיפה, בפועל אנחנו רואים שחמאס לא מצליח לאכוף את המדיניות שלו על הגא"פ ומתקשה להכיל את האחריות עליו", מסביר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס.

"אנחנו רואים את זה באירוע של יום שישי", הוא מתאר, "באחד ממוקדי ההפגנות על הגדר, צלף של הגא"פ מבצע ירי לעבר לוחם צה"ל שנפצע בינוני וחיילת נוספת שנפצעת קל מאוד - אירוע חמור בו הם מנסים לסכן חיים בירי צליפה".

תיעוד מאתרי החפירה של מנהרת הטרור של ארגון הטרור גא"פ שהושמדה על ידי תקיפת חיל האוויר לפני זמן קצר. ניתן לראות את עבודות פינוי העפר מתוך חלל המנהרה במסווה אזרחי ובאופן שיטתי 

"בעקבות האירוע, אנחנו תוקפים בסמוך אליו מוצב מאוייש בו נהרגים 3 פעילי חמאס", מספר תא"ל מנליס. "התקיפה הזו היא אחת הסיבות לאופן בו התגלגלו האירועים היום בבוקר. אנחנו רואים ירי פראי ומתואם של חמאס וגא"פ, לטווחים שונים". 

"אנחנו ממשיכים בתהליך ההגנה האווירית", מסביר דובר צה"ל, "ומעבר לזה תוקפים במהלך היום 2 חוליות משגרי תמ"ס עם חמישה או שישה הרוגים לאויב. אנחנו רואים בחמאס הריבון - הם אחראיים למתרחש ברצועה, אך רואים בגא"פ ארגון שלא מורתע מחמאס, ולכן מחליטים לתקוף גם מטרות שלהם".

 צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישובים בשטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש. יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו.