״האירוע מתחיל בארבע לפנות בוקר ביום שבת, בעירנות של תצפיתניות שמזהות תנועה של ארבעה חמושים בתנועה מבצעית״, מסביר דובר צה״ל, תא״ל רונן מנליס.

לוחמי צה"ל מחטיבת גולני, שנערכו לאירוע בעקבות הזיהוי, פתחו באש לאחר שאחד המחבלים חצה את הגדר - והרגו אותם. ״אחד המחבלים חצה לשטחנו ונורה, ושלושה נהרגו על קו הבטונדה בגדר טווח אפס״, מסביר דובר צה״ל.

״האופן שבו הגדוד נערך מביאה לסיום האירוע בפעולה מהירה. יש פה אירוע טוב של סיכול פיגוע במרחב הגדר, תצפיתניות בעירנות גבוהה. האפשרות שיהיו אירועים נוספים כאלה - נלקחה בחשבון״, מצהיר תא״ל מנליס.

״החולייה שאנחנו מוצאים, חולייה אחת שכולה חמושה בנשקים מסוג קלצ׳ניקוב, ותיקים עם ציוד שנועד לחצות את הגדר, חטיפי אנרגיה ותמרים לאפשרות של שהייה מסוימת, RPG רימונים וצינור. כמו כן נמצא גם תיק רפואי שכרגע אנחנו בוחנים על מנת להבין אם הוא נועד לשימוש לעזרה הראשונה שלהם או למטרה אחרת״. 

ארבעת המחבלים לבשו מדים מאולתרים - כל אחד לבש מדים המורכבים מפרטי לבוש שונים. ״אנחנו מבינים שעם ציוד כזה והיערכות כזאת, זה לא משהו שמחליטים בשבע בערב ויוצאים לדרך, זה משהו שתוכנן מראש״.

״סוכל פה פיגוע גדול מאוד. פיגוע שלא ניתן לקבוע אם נועד לפגוע בחיילים או אזרחים, אבל זה פיגוע גדול שסוכל בגדר״, הוא מדגיש. "אנחנו בימים מאוד רגישים גם סביב האירועים באיו״ש גם בעזה, כל תשעה באב, חג הקורבן - הפעולה של גדוד 12 וגדוד 82 השיגה את מטרתה ומנעה את הפיגוע״. 

במהלך סיכול הפיגוע בוצע ירי טנק לתוך המרחב.

"בניגוד לאירוע שהוא אירוע בודד בו בן אדם מחליט על דעת עצמו, מדובר פה בתשתית מאורגנת. האחריות ברצועת עזה מוטלת על הריבון - על החמאס. הציפייה היא מחמאס שישלוט באירועים וימנע אותם, ולכן הוא אחראי למה שקורה ברצועה בהיבטים האלה", מדגיש תא״ל מנליס.

מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, סגן אלוף א' משחזר את אותם הרגעים: "לפנות בוקר קיבלנו דיווח על מספר חשודים שנמצאים בתנועה לכיוון הגדר. לוחמים מהגדוד קופצים לנקודה ומגיעים אליה תוך זמן קצר. מפקדי הגדוד והלוחמים חתרו למגע, הסתערו והרגו את המחבלים. תוצאות המפגש מעידות על כוננות וכשירות גבוהה וכח שחתר למגע באופן חד ומקצועי״.

״אני גאה לומר שכוחותינו עמדו במשימה במקצועיות וברוח לחימה - מנעו את חדירת הגדר וסיפקו הגנה ליישובי הדרום. נמשיך לעשות הכל כדי שתושבי העוטף ימשיכו לישון בשקט ובלי הפרעות".