בין היעדים שהותקפו היו מתחם צבאי, מתחם אימונים של חטיבת העיר עזה המשמש גם לייצור קני שיגור ורכיבי רקטות וחמ"ל המשמש את חטיבת "חאן יונס" של ארגון הטרור, ממנו מתבצעת פעילות בשגרה ובחירום וכן מתחם צבאי של ארגון הטרור בחאן יונס שבדרום הרצועה.

לעדכונים שוטפים בזמן אמת הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

כמו כן, כלי שיט של צה"ל תקף מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של הגא"פ המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה.

צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. 

מיום שלישי בבוקר בוצעו מספר תקיפות לעבר חוליות שיגור בשלבי שיגור והכנות לשיגור. בתקיפות סוכלו כ-20 פעילי טרור, רובם מארגון הגא״פ. הפעולות בוצעו בשיתוף פעולה בין פיקוד הדרום, חיל-האוויר ואגף המודיעין במאמץ למניעת שיגורים לעבר העורף הישראלי.

מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות הותקף בדרום רצועת עזה. מדובר באתר לייצור רקטות וחומרי גלם ייחודיים לייצור רקטות ארוכות טווח.

מערך ייצור הרקטות הוא מערך פנימי עליו ארגון הטרור מסתמך לחידוש ותחזוקת מלאי הרקטות שברשותו. המערך מורכב ממספר אתרים ברחבי הרצועה, כל אחד מהם אמון על אחד או יותר מהתהליכים הנדרשים לייצור רקטות: ייצור חומרי הגלם הרקטיים, חריטה על ברזל הרכיבים, מחשוב ואלקטרוניקה והרכבה סופית. הגא"פ משקיע בתשתיות ובמשאבים במערך הייצור, שנחשב מערך מכריע להתעצמות יכולות הארגון.


כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור ומחסן אמל"ח בביתו של אדם אבו חדאיד, פעיל במערך הרקטות של הגא"פ המשמש גם לאחסון אמל"ח.
 
במקביל, כלי שיט של צה"ל תקף כלי שיט של הכוח הימי של גא"פ ששימש לאימונים לקראת פיגועים עתידיים בתווך הימי. כמו כן, מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של גא"פ המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה.

הרמטכ"ל בהערכת מצב עם מפקדים בכירים בגזרת אוגדת עזה. הביע הערכתו ללוחמים

לאחר פעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, במסגרתה הותקף מבנה בו שהה בכיר מפקדי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בהאא' אבו אלעטא, תקף צה"ל יעדי טרור באמצעות כלי טיס וטנקים. ביניהם - עמדת שיגור עילית, תשתית טרור תת-קרקעית וחמ"לים צבאיים, מתחם אימונים ואתרים תת-קרקעיים לאחסון וייצור אמל"ח.

בנוסף לכך, הותקפה עמדה תת-קרקעית ששימשה לשיגור רקטות מרצועת עזה, עמדת תצפית וחמ"ל תצפיות ששימשו את ארגון הטרור, ואתר תת-קרקעי לייצור אמל"ח. כלי טיס של צה"ל תקף שלושה פעילי טרור בצפון הרצועה לאחר ששיגרו רקטות לעבר ישראל. זוהתה פגיעה.

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, הסביר: "ניהלנו בחודשים שחלפו מיוני שני מהלכים מול הגא"פ - הראשון היה ניסיון בכל דרך להפסיק את הפעילות של בהאא' אבו אלעטא כנגד ישראל. המהלך השני החל ביוני לאחר אישור מהדרג המדיני, מאז עובדים על אפשרויות שונות לסכל אותו".

"צה"ל ממשיך לעסוק במאמץ איסוף מידע מודיעיני על המנגנונים והמטרות, אנו עסוקים בכך כבר מספר רב של חודשים. מצליחים לייצר בנק מטרות עשיר של הגא"פ. אנו מתמודדים עם כל ארגון בנפרד וביחד, הצעד כאן הפעם גורם להם להבין מי פוגע באופן ישיר במאמץ ההסדרה".

"בהאא' אבו אלעטא היה מפקד צבאי בכיר ברצועת עזה, שכונה 'מח"ט צפונית', אך השפעתו הצבאית היא על הרצועה כולה ולא רק בחלקה הצפוני", אמר דובר צה"ל. 

"אבו-אלעטא חולל למעשה את רוב פעילותו של גא"פ בעזה ועומד מאחורי מרבית הפיגועים מהרצועה בשנה האחרונה", המשיך תא"ל זילברמן. "הוא היה אחראי בין היתר לימי הקרב סמוך ליום הזיכרון, לירי בזמן פסטיבל המוזיקה בשדרות באוגוסט האחרון, ועד המטח בתחילת החודש הזה. הוא 'אהב' לקדם ירי רקטי סביב השעה 21:00 בערב".

"הבכיר היה מבחינתנו פצצה מתקתקת", הבהיר דובר צה"ל, "ותכנן לקדם בימים הקרובים ירי רקטי קונקרטי לעבר מרחב העוטף, להוציא לפועל פיגועי צליפה וחדירה באמצעות אימון חוליות ולשגר רחפנים לשטח ישראל - ובכך לפגוע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל".

פעולת הסיכול שבוצעה בשיתוף פעולה של צה"ל ושירות הביטחון הכללי, על בסיס מודיעין מדויק ויכולות מבצעיות גבוהות, מהווה מהלך מנע ממוקד ונקודתי להסרת איום ממשי של ארגון הגא"פ. "מדובר בפעולה כירורגית, צה"ל רוצה לשמר זאת באופן הזה, קרי לא להרחיב את הפעולה מעבר לכך - אלא אם הצד השני יינקט בפעולות כאלה", הדגיש תא"ל זילברמן.

"במהלך החודשים האחרונים ניסינו להניע את אבו-אלעטא להפסיק את הפעולות העוינות נגד מדינת ישראל בכל דרך אפשרית", הוסיף תא"ל זילברמן. "הפעולה, שאושרה בהליך מסודר ובאישור רה"מ ושר הביטחון, יצאה לפועל ביוזמת הרמטכ"ל שדחף למימושה".

"הייתה לנו הזדמנות וניצלנו אותה", כך דובר צה"ל. "התקיפה הכירורגית ממצה פגיעה עם מה שמכונה 'נזק אגבי', כלומר מינימום נפגעים, ותקפנו רק את החדר במבנה בו שהה בכיר הג'יהאד". יחד עם זאת, הבהיר דובר צה"ל כי אין חזרה למדיניות הסיכולים.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, בחדר המצב והשליטה של הפיקוד במהלך התקיפה הלילה

"יש להישמע להנחיות פיקוד העורף. כשמקשיבים להן, זה מציל חיים וכשלא - זה עלול להיגמר בתוצאות הרות אסון", מסר תא"ל זילברמן.

עוד הוסיף כי צה"ל אינו מעוניין בהסלמה רחבה, אך ערוך להמשיך ולפעול נגד מי שינסה לפגוע בביטחון ישראל: "בהאא' היה גורם בלתי מרוסן שפעל ברוב הפעמים על דעתו שלו, המנוגדת לאינטרסים האזוריים. אנחנו ערוכים לכל הידרדרות במעטפת הגנה אווירית מתוגברת, גם במרכז הארץ, ונעשה הכול כדי לבדל את האירוע".