צפו בתרגיל הפתע הלא שגרתי של סיירת הצנחנים

תלמידי בית ספר "בן גוריון" שבעמק חפר אולי יופתעו לגלות שבין הכיתות, המסדרונות, הלוקרים ושולחנות הלימוד הגיעו בשבוע שעבר, בשעות הקטנות של הלילה, לוחמי סיירת צנחנים כדי להתכונן למבחן גדול הרבה יותר - שמירת בטחונה של מדינת ישראל. צפו בתרגיל הפתע המיוחד

09.01.18
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

כשלוחמי סיירת צנחנים חזרו בשבוע שעבר הביתה לאחר תקופת אימון ארוכה, הם כנראה לא ציפו שכבר באותו הערב יעלו שוב על מדים ויוקפצו צפונה לתרגיל פתע מיוחד.

"אף אחד מהלוחמים או מהמפקדים לא ידע שההקפצה הזאת עומדת לקרות", מספר מפקד הסיירת, רס"ן נ', ומדגיש כי סיירת הצנחנים, זאת שניצבת בחוד החנית של החטיבה האדומה ונחשבת לאחת מיחידות החי"ר המובילות בצה"ל, צריכה להיות מוכנה בכל רגע לשעת פקודה על מנת להשיג את ההכרעה בשדה הקרב.

"הלוחמים שלנו נבחרו בקפידה, עברו גיבוש קשה והכשרה מתישה עד להפיכתם רשמית ללוחמי סיירת צנחנים, וזאת כדי שיהיו חלק מכוח לחימה עוצמתי שאף אויב לא יוכל להפתיע", הוא מסביר, "לכן, על מנת לבחון את המוכנות והתגובה של הלוחמים שלנו במעבר משגרה לחירום, החלטנו לבצע את תרגיל הפתע".

לסיירת הוקצו שעות ספורות שבמהלכן כל הלוחמים נדרשו להתייצב במקום שנקבע מוכנים לקבלת הפקודות וליציאה לפעילות. בין היתר, הם ביצעו גם את ההכנות לקראת המבצע: החל מחתימה על תחמושת דרך גיוס מערכי הרפואה, החימוש הקשר והלוגיסטיקה ועד לניסוח ואישור פקודת המבצע - ממש כפי שיידרשו בזמן אמת.

רק לאחר שכל הסיירת התייצבה בנקודת המפגש, נחשף בפניהם היעד עליו יצטרכו לפשוט - בית ספר "בן גוריון" שבעמק חפר אשר ידמה בתרגיל בסיסי אויב. "מתאר התרגיל הוא פעילות בעומק האויב וכיבוש יעד משמעותי של ארגון טרור", מציין רס"ן נ', ומוסיף כי הכוחות יכולים להיתקל במשימת השתלטות מסוג זה בכל אחת מהגזרות.

עם תחילת התרגיל, הכוחות התגנבו לעבר היעד בו חיכו להם חיילי בימוי האויב, ובמהלך הפשיטה וההשתלטות על המבנה, נדרשו הלוחמים לטהר חדר אחר חדר, קומה אחר קומה, ולהשתמש במיטב היכולות והכלים הייחודיים והסודיים שעומדים לרשותם בשביל לצלוח את המשימה.

"בעומק השטח אתה נתקל באתגרים רבים ומורכבים", משתף רס"ן נ'. "ביניהם: לחימה בשטח זר לחלוטין, השמדת מאגרי התחמושת ותשתיות האויב בזמן מוגבל, ואף התמודדות עם המרחק מגבולות ישראל והדרישה להילחם בלי סיוע לוגיסטי שוטף".

"על כל האתגרים והמצבים האלו אנחנו לומדים במהלך השנה בשביל להיות ברמת המוכנות הגבוהה ביותר ללחימה מול האויב שניצב מולנו", ממשיך מפקד הסיירת.

תרגיל הפתע הסתיים בהצלחה, כאשר לוחמי הסיירת עמדו בכל היעדים שהוצבו להם, הצליחו להשיג את המידע המודיעיני אותו נדרשו להביא ולפגוע בכל תשתיות האויב שהוגדרו להם בתחום המוסד החינוכי.

"אני חושב שהסיירת היום מוכנה מאוד, מבינה את קשת האיומים ומתאמנת כמו שצריך בשביל להמשיך לבצע את המוטל עליה על הצד הטוב ביותר", מסכם מפקד הסיירת, ומתייחס גם לציון 70 שנה לצה"ל בכלל ולצנחנות בפרט: "הסיירת פותחת את העשור ה-70 למדינת ישראל, ולכן אנחנו נמשיך לדאוג לתת מענה הולם לכל האתגרים הביטחוניים באמצעות מוסר העבודה הגבוה וכוח האדם בסיירת. נשמור על היכולות שלנו ונדאג להיות תמיד צעד אחד לפני כל אויב".