כך הציל פראמדיק מחטיבת הצנחנים את חייו של לוחם אמריקאי

כשסמ"ר יותם כהן, פראמדיק בגדס"ר צנחנים, גילה כי באמצע התרגיל הבינלאומי, ביער נידח בפולין, חייל אמריקאי זקוק לטיפול רפואי, הוא לא היסס לרגע ומיד רץ לנקודה, במטרה לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב - להציל חיים. מההשתלטות על זירת האירוע והטיפול הרפואי, דרך הפינוי המהיר למסוק החילוץ ועד לבשורה המשמחת על מצבו של המטופל. צפו ברגעי החילוץ הדרמטיים

27.06.18
מערכת אתר צה"ל

"פתאום קיבלנו דיווח שיש לצידנו חייל אמריקאי מחוסר הכרה. תוך שניות כבר הגעתי למקום", כך משחזר סמ"ר יותם כהן, פרמאדיק בגדס"ר צנחנים, את הרגעי הדרמה באמצע היער הפולני. ברגע אחד הפך התרגיל הבינלאומי הגדול, אליו סמ"ר כהן ו-40 צנחנים נוספים נסעו כדי להשתתף ולייצג את צה"ל - לאירוע אמת. 


סמ"ר יותם כהן, פראמדיק גדס"ר צנחנים

"כששמעתי שיש אדם שזקוק לטיפול - ידעתי שאני רוצה להיות הראשון שיגיע ויגיש לו עזרה", משתף סמ"ר כהן, "בשביל זה יצאתי לקורס פרמאדיקים ובשביל זה אני שם. אפשר לומר שזה הייעוד שלי".

כשסמ"ר כהן הגיע במהירות לזירה, יחד עם חובש ישראלי נוסף, הוא ראה כי החייל מחוסר הכרה ולא מגיב כלל לסובבים אותו. "לא ידענו בדיוק מה קרה לו", הוא מספר. "היו מעליו שישה חובשים אמריקאים שניסו לפתוח לו וריד, אבל ללא הצלחה. הבנתי שאני צריך לקחת את העסק לידיים - ולהתחיל לנהל את האירוע".

"זה היה יכול להיגמר אחרת לגמרי"

לאחר שתם האירוע, המשיכו הלוחמים הישראלים בתמרון הקרקעי ובתרגיל הרחב. אולם, השאלה מה מצבו של המטופל האמריקאי המשיכה להעסיק את הפראמדיק. "בטקס הסיום, לפתע המפקד האמריקאי ציין את השם שלי, שיבח את העבודה שלי עם הלוחם ודיווח כי ממש ברגעים אלה הוא משוחרר מבית החולים. זה היה מאוד מרגש עבורי לשמוע את זה", מגלה סמ"ר כהן. "זאת גאווה אדירה לייצג את המדינה שלך באירוע בינלאומי כל כך גדול, ולדעת שמעריכים את העבודה שלך".



"גם אנחנו וגם הם יודעים, שאם לא היינו מגישים את הטיפול הנכון בזמן, זה היה עלול להיגמר אחרת לגמרי", מבהיר סמ"ר כהן. "האירוע שנתקלנו בו בפולין היה מפתיע, אך היינו מוכנים וערוכים לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר.  הכשירו אותי ואת החברים שלי במשך שנה וחודשיים במיוחד לאירועים האלה - אנחנו מוכנים אליהם תמיד".


גדס"ר צנחנים והחיילים האמריקאים