מסלול הקבלה וההכשרה בחטיבת גבעתי

21.11.16

שיבוץ לחטיבה

הדרך לחטיבת גבעתי מתחילה בשאלון ההעדפות (מנילה), שבו עליך לציין את רצונך לשרת בחטיבה. השיבוץ ביחידה אינו תלוי גיבוש.

טירונות

בטירונות, או בשמה הרשמי אימון יסוד, לומדים הטירונים את עקרונות ויסודות הלוחם, אשר כוללים נושאים כמו שגרה ומשמעת צבאית, שדאות, כושר גופני, שימוש בנשק וקליעה וכמובן הקניית ערכי צה"ל. טירונות בחטיבת גבעתי מתחילה ברמת רובאי 05, הנמשכת כארבעה חודשים. בסופה עוברים החיילים מסע השבעה ולאחריו טקס השבעה מרגש בכותל שבו נשבעים אמונים לצה"ל.

כדאי לדעת כי מספר ימים לאחר ההגעה לבסיס האימונים החטיבתי (בא"ח) של גבעתי בקציעות או בהר קרן, ניתן לצאת לגיבוש היחידות החטיבתיות (יח"טיות), ולנסות להתקבל לגדוד הסיור של החטיבה או ליחידת רימון.

אימון מתקדם

עם סיום הטירונות, ממשיכים החיילים לארבעה חודשי הכשרה נוספים, הידועים בתור "אימון מתקדם", שבסופם יוכשרו ברמת רובאי 07. האימון המתקדם מתמקד בהכשרת החייל ללחימה במסגרת, מרמת החוליה הבודדה ועד ללחימה ברמת הפלוגה. הלוחם יתמקצע בלוחמה בשטח בנוי, בלוחמה בשטח חשוף, בלוחמה בשת"פ עם טנקים, בניווטים ועוד.

בסוף שלב האימון המתקדם, לאחר שמונה חודשי הכשרה, מבצעים הלוחמים סדרת קרב מסכמת שאורכת שבועיים במתווה דרומי ובמתווה צפוני. במהלך סדרת הקרב עורכים החיילים מסע כומתה שבסופו יזכו לחבוש לראשונה את הכומתה הסגולה בטקס מרגש עם משפחותיהם באנדרטת החטיבה שבמצודת יואב.

פלוגות הכשרה של הגדס"ר

פלוגות ההכשרה של הגדס"ר מופנות לאחר קבלת הכומתה לבסיס הגדס"ר שבמשמר הנגב, שם החיילים מתאמנים ומתמקצעים משך שישה חודשים באחד התחומים הבאים: סיור, הנדסה וחבלה או הפעלת טילים כבדים.

לאחר ששת חודשי ההתמקצעות הנוספים, מסיימים הלוחמים את מסלול הכשרתם בגדס"ר ומקבלים בטקס חגיגי את סיכת הגדוד. משם מופנים הלוחמים לפלוגות השונות - פלוגת הסיור, פלוגת ההנדסה או פלוגת נגד טנקים.

פלוגות המסלול

לאחר קבלת הכומתה הסגולה עוזבים החיילים את בסיס האימון החטיבתי ומופנים עם שאר חיילי הפלוגה שאיתם עברו את ההכשרה לאחד מגדודי האם - צבר, רותם או שקד. בסיום ארבעת חודשי השירות בפלוגת המסלול, מסתיים מסלול ההכשרה. סיום המסלול מצוין בטקס באנדרטת החטיבה שבמצודת יואב, אירוע שבו מוענקת לחייל סיכת הלוחם של חטיבת גבעתי. לאחר סיום המסלול מתפצלים החיילים לפלוגות הותיקות בגדוד: המבצעית, המסייעת, פלוגת החוד ולמסלולי פיקוד.