אגף התקשוב וההגנה בסב"ר החדש יוצא לדרך - כל הפרטים

אגף התקשוב הופך היום רשמית, בתום עבודת מטה של שנתיים, לאגף התקשוב וההגנה בסב"ר. במסגרת השינוי, יקבלו חיילי ומפקדי האגף תג חדש המאפיין בצורתו את אתגרי מימד הסייבר, וכומתה ייחודית שתייצג את משמעותו המבצעית של העיסוק במימד הטכנולוגי.

14.05.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

שינויים אלה, טומנים בתוכם משימות ואתגרים טכנולוגיים חדשים. השינוי נעשה כחלק מהתכנית הרב-שנתית ״גדעון״, במסגרתו אגף התקשוב עובר שינוי ארגוני שעיקרו התאמת משימותיו, יכולותיו ויחידותיו להתמודדות עם אתגרי ואיומי מרחב הסייבר. את התהליך הוביל מטה הסייבר הצה"לי, העוסק באפיון האתגר והגדרת החלופות והמענה.

הכומתה והתג החדשים

מעתה, אגף התקשוב יהיה אחראי על ההגנה, על אמצעי הלחימה ועל התכנון האופרטיבי. במהלך השנתיים האחרונות עובד האגף על השינוי במתכונת: מגוף טכנולוגי שתומך בתהליכים מבצעיים - לגוף מבצעי עם יכולות טכנולוגיות.

כחלק מהפרויקט, יוקם בצה"ל חדר מלחמה המיועד למרחב הסייבר במטרה לספק לצבא תמונת מצב עדכנית על הנעשה במימד ברמה הבינלאומית. החמ"ל יורכב מחטיבת ההגנה בסייבר - חטיבה שהתחילה כענף ומהיום תתפקד כחטיבה בחיל התקשוב.

כמו כן ייפתח מרכז "מודיעין-סייבר" המתואם עם כלל גופי המודיעין והתקשוב, כך שאלה יתקשרו בשפה משותפת. עבודתו תהיה לאסוף את המודיעין הנדרש לחטיבה כדי להתגונן מפני אירועי סייבר, וישרתו בו אנשי אמ"ן במטרה ליצור "קהילת סייבר צה"לית".

התג החדש של האגף, המעוצב על בסיס התג הישן, משלב מספרים בינאריים המשקפים את מרחב הסייבר, ברק אדום, המייצג את עולם הקשר והתקשוב, וסמל המטכ"ל, המדגיש כי מדובר במרחב רב-זרועי מבצעי, החוצה את כלל מרחבי הפעולה - אוויר, ים ויבשה.