קורס הקצונה השני לתומכי לחימה במילואים הסתיים

טקס סיום קורס הקצונה השני לתומכי לחימה במילואים נערך ביום רביעי בתל חדיד במעמד ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף איציק תורג׳מן , קצין הטכנולוגיה והאחזקה הראשי תא"ל מישל ינקו, קצין הלוגיסטיקה הראשי תא"ל יוסי אילוק ומשפחות הצוערים.

03.12.18

מדובר בקורס למפקדים במילואים בפלוגות הסיוע, אשר נותנת מעטפת לוגיסטית ואחזקתי ליחידות הלוחמות בחירום. בקורס, שנמשך שבעה שבועות, הוכשרו 57 צוערים מחיל הלוגיסטיקה ומחיל הטכנולוגיה והאחזקה קיבלו סל כלים של פיקודיות ומקצועיות להתמודדות בתפקידם החדש.

אז איך בעצם המילים ״מילואימניק״ ו״קצין״ מתחברות? אותו חייל אומנם מתפקד בפועל כקצין, אך אין לו למעשה חלק מהסמכויות שהוא צריך כמפקד. את הפער הזה, כך מסבירים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, פותר קורס הקצינים החדש והמקוצר, שמכשיר אנשי מילואים, אשר מאותרים מראש מתוך היחידות בהן הם משרתים. בסוף הקורס מקבלים המשתתפים את דרגות הסגן או הסרן, בהתאם לתפקידם.

הקורס הראשון עבר שינויים והכנות לקראת המחזור השני: הופקו מסקנות ולקחים, חודשו התכנים הרלוונטיים ואף הוגדל מספר משתתפיו בצורה משמעותית, שכן כיום התוכנית מורכבת משני חלקים: שלושה שבועות המהווים את הכשירות הבסיסית לפיקוד וארבעה שבועות נוספים בהם עוברים אנשי המילואים את ההכשרה החילית המתאימה - התמודדות עם מצבי חירום, בניית חוסן ואיתנות ולמידה מקצועית רלוונטית לחייהם האזרחיים.

ואכן, ניתן היה לראות שהושקעה מחשבה גדולה מאחורי מבנה הקורס ויום ההכנה אליו, בו השתתפו והרצו גם בוגרי המחזור הראשון ששיתפו בדיעבד על החוויה. 

"לקום בבוקר, להיפרד מהאישה, מהבעל, מהילדים, לעלות על מדים, להתנתק מהעבודה ולצאת למסע של 7 שבועות", סיפר ראש אט"ל, אלוף איציק תורג'מן. "מסע של מחוייבות, מסע של הכשרה - אם זו לא שליחות, מהי שליחות. הקורס הזה הוא ייחודי, ראשיתו בהבנה כי ישנם מילואימניקים רבים שעל אף שסיימו את שירותם הסדיר כשהיו חוגרים, הם בעלי יכולות ורקע מקצועי אשר יאפשר להם לבצע תפקידי פיקוד מרכזיים במערך הלוגיסטי. אתם שמסיימים היום את הקורס, אתם הנבחרים."


"תודה לכם על ההתייצבות לכל קריאה, על ההשקעה והפעולה ללא רבב, בעשייתכם אתם מהווים מקור עוצמה למפקדיכם, לכפופים לכם, ויחידות השדה כאחד", בירך אלוף תורג'מן. "אתם שעושים הרבה יותר ממה שהמדינה מחייבת אותכם, אתם הגאווה שלנו, והכוח שלנו להוסיף ולהתקדם".

בהצלחה לקצינים החדשים.